Emirates: będzie mniej opóźnień na lotnisku w Dubaju

Aplikacja Hub Monitor opracowana na zlecenie Emirates ma pomóc pasażerom podróżującym z lotniska Dubai International (DXB) lub przesiadającym uniknąć opóźnień związanych z postojem samolotów między kolejnymi lotami.
Personel operacyjny Emirates w Dubaju korzysta z aplikacji w celu udostępniania i monitorowania w czasie rzeczywistym informacji dotyczących różnych czynności przygotowujących samolot do odlotu. Poprzez system monitorowania i aktywnego ostrzegania aplikacja pomaga uniknąć opóźnień, co przekłada się na lepszą jakość podróży pasażerów.
Adel Al Redha, wiceprezes i dyrektor operacyjny linii Emirates, powiedział: „Aplikacja Hub Monitor to wyjątkowe i innowacyjne narzędzie opracowane zgodnie z naszą wizją ciągłej weryfikacji naszych procesów oraz wprowadzania inteligentnych i wydajnych środków usprawniających naszą pracę z korzyścią dla pasażerów. Nasz dział operacyjny we współpracy z działem IT stworzył system w rekordowym czasie pięciu miesięcy na bazie rozwiązania opracowanego wcześniej przez Emirates Engineering. Zespół sprawdzający na bieżąco różne funkcje aplikacji pracuje nad jej kolejnymi modułami – następny zostanie wdrożony jeszcze w tym miesiącu.”
Postój samolotów Emirates w Dubaju
Codziennie linie Emirates wykonują około 255 lotów z Dubaju do kierunków na sześciu kontynentach. Loty trwają od niecałej godziny do przeszło 17 godzin. Aby uniknąć opóźnień lotów i niedogodności dla pasażerów, należy przede wszystkim sprawnie przygotować samolot lądujący w Dubaju do kolejnego odlotu bez zaniedbywania jakości ani bezpieczeństwa.
Obecnie przygotowanie Airbusa A380 Emirates – największego samolotu pasażerskiego na świecie – do startu z portu przewoźnika w Dubaju zajmuje około 105 minut, a Boeinga 777 – około 90 minut.
Postój samolotu wiąże się z szeregiem najróżniejszych prac. Należy do nich m.in. dokładne wysprzątanie wnętrza samolotu, uzupełnienie wody i obsługa toalet, obsługa cateringu pokładowego i załadunek posiłków dla pasażerów na pokład, podłączenie zasilania zewnętrznego (APU), tankowanie paliwa, obsługa techniczna oraz załadunek bagażu pasażerów i cargo. Opóźnienie w jednej z tych czynności może wpłynąć na całość operacji.
Hub Monitor
Dzięki aplikacji Hub Monitor wielofunkcyjne zespoły z działów Engineering, Network Control, Airport Services, Flight Operations i dnata Operations mogą na bieżąco śledzić przebieg prac w czasie postoju samolotu między lotami. Ponadto aplikacja wysyła ostrzeżenia personelowi operacyjnemu w przypadku jakiegokolwiek opóźnienia lub odstępstwa w stosunku do ustalonego harmonogramu prac. Ostrzeżenia te pozwalają zespołom
Emirates zawczasu wykryć i rozwiązać problem będący źródłem potencjalnych opóźnień. Hub Monitor zdążył już pokazać swój potencjał, wszechstronność i skalowalność, wobec czego został wybrany jako system obsługujący kluczowe inicjatywy wewnętrzne Emirates.
Aplikacja integruje dane pochodzące z szeregu wewnętrznych platform z tymi transmitowanymi w czasie rzeczywistym z samolotu. Tak skonsolidowane dane przekazuje następnie zainteresowanym stronom za pośrednictwem interfejsu typu single view. Aplikację Hub Monitor można obsługiwać także na telefonie komórkowym, więc personel pracujący przy samolocie na płycie postojowej i w innych oddalonych obszarach może łatwo uzyskać dostęp do tych informacji.
Aplikacja dostarcza informacji na temat wszystkich samolotów Emirates w Dubaju, umożliwiając zespołom aktywne dostosowywanie i planowanie prac, aby ograniczyć wpływ nieuniknionych lub nieprzewidzianych opóźnień. Początkowe wyniki po wdrożeniu aplikacji w sierpniu wskazują, że Hub Monitor może doprowadzić do znaczącego zmniejszenia opóźnień na lotnisku Emirates w Dubaju każdego roku.
POWIĄZANE WPISY
31 stycznia 2023
Air France zwiększa liczbę lotów do Chin
Linie lotnicze zapowiadają od 1 lipca wprowadzenie do rozkładu codziennych połączeń do…
0 Komentarzy1 Minuty
30 stycznia 2023
Wizz Air: w 2022 przewieźliśmy rekordową liczbę pasażerów – ponad 45 mln osób
Wizz Air świętuje swój rekord, przewożąc ponad 45 milionów pasażerów w roku kalendarzowym…
0 Komentarzy3 Minuty
30 stycznia 2023
Zysk netto Ryanaira w III kwartale 2022 wyniósł 211 mln euro
Ryanair ogłosił dziś (30 stycznia) osiągnięty zysk netto za trzeci kwartał w wysokości…
0 Komentarzy5 Minuty
27 stycznia 2023
Nowa inwestycja Air France-KLM – cztery samoloty transportowe i trzy pasażerskie
Grupa Air France-KLM inwestuje w nowe samoloty. Proces odmładzania floty ma istotny…
0 Komentarzy3 Minuty
27 stycznia 2023
Emirates rekrutuje personel pokładowy w Polsce
Linie Emirates poszukują kandydatów do swojego międzynarodowego zespołu personelu…
0 Komentarzy1 Minuty
26 stycznia 2023
Wizz Air – 10 samolot na Lotnisku Chopina w Warszawie i 6 nowych tras latem
Linia lotnicza Wizz Air planuje na maj dodanie 10. samolotu na Lotnisku Chopina oraz…
0 Komentarzy2 Minuty
26 stycznia 2023
Wizz Air połączy Katowice z Erywaniem
Linia lotnicza Wizz Air uruchomi do 29 kwietnia nowe połączenie z Katowice Airport do…
0 Komentarzy2 Minuty
25 stycznia 2023
Ryanair wraca na Lotnisko Chopina. Pięć letnich tras
Ryanair ogłosił dziś (25 stycznia), że po czterech latach wraca na lotnisko Warszawa…
0 Komentarzy2 Minuty
25 stycznia 2023
Polska Akademia Lotnicza otworzyła Centrum Symulatorowe dla Załóg Pokładowych
We wtorek 24 stycznia odbyło się oficjalne otwarcie Centrum Symulatorowego dla Załóg…
0 Komentarzy5 Minuty