Emirates modernizują flotę

archiwum Emirates

W kwietniu tego roku linie Emirates przeprowadziły renowację ostatniego samolotu Boeing 777-200LR. Przewoźnik zainwestował 150 mln dolarów w przebudowę wnętrza 10 Boeingów 777-200LR z wersji trzyklasowej na dwuklasową, w której znajdują się szersze fotele w układzie 2-2-2 oraz zupełnie odnowiona kabina klasy ekonomicznej.

Zmiana odbywała się w całości w nowoczesnych hangarach Emirates Engineering w Dubaju. Zespół Emirates Engineering poświęcił na zadanie łącznie ponad 160 tys. roboczogodzin, współpracując z przeszło 30 dostawcami i rozporządzając w dowolnym momencie ponad 2,7 tys. części. Całkowite rozebranie i przebudowa jednego samolotu zajmowało przeciętnie około 35 dni.

Pierwszy Boeing 777-200LR w nowej konfiguracji został wprowadzony do eksploatacji w marcu 2018 r., a przebudowa pozostałych dziewięciu samolotów Emirates została ukończona w ciągu następnych 12 miesięcy.

Przewoźnik zrealizował inwestycję niemal trzy miesiące przed terminem.

Zgodnie z programem modernizacji floty linie Emirates wycofują z eksploatacji swoje ostatnie dwa samoloty Boeing 777-300 Classic. Model A6-EMV dostarczony w lutym 2003 r. został wycofany ze służby, a wkrótce jego los podzieli A6-EMX odebrany w czerwcu 2003 r.

Po wycofaniu obu samolotów flota Boeingów Emirates będzie składać się z Boeinga 777-300ER i niedawno zmodernizowanych Boeingów 777-200LR.

Program modernizacji floty Emirates na rok 2019 zakłada wycofanie siedmiu starszych samolotów Boeing 777 i odbiór sześć nowych Airbusów A380. Linie Emirates dysponują jedną z najmłodszych flot samolotów szerokokadłubowych na świecie, zapewniając pasażerom najwyższą jakość lotu. Nowsze samoloty zwiększają także oszczędność paliwa i przynoszą szereg związanych z tym korzyści ekologicznych.