Ecco Holiday zwróci klientom 100 proc. wpłat

Poznański touroperator uruchamia proces zwrotów za niezrealizowane wycieczki z powodu pandemii. Biuro odda swoim klientom 100 proc. wpłaconych pieniędzy. Firma nie będzie korzystać z pomocy rządowej i brakujące środki pokryje z funduszy własnych.
Touroperator oferujący wyjazdy pod znanymi markami Ecco Holiday i Ecco Travel rozpoczyna proces zwrotów zgodnie z tzw. tarczą antykryzysową. Dotyczy to wyjazdów, które nie mogły zostać zrealizowane z powodu pandemii, a które były objęte umowami po 28 lutego 2020 r. Wszyscy klienci, których dotyczą te regulacje, otrzymają pełen zwrot środków wpłaconych na poczet organizacji imprezy.
Aleksandra Olechnowicz, Marketing i PR Manager, powiedziała: “180 dni, które biura podróży otrzymały na mocy ustawy na zwrot pieniędzy klientom, były nam potrzebne na rozliczenia z kontrahentami: przewoźnikami, hotelami, agentami lokalnymi, firmami transferowymi. Od momentu zamrożenia turystyki napotkaliśmy na wiele utrudnień. Pozamykane hotele, linie lotnicze z niedostępną infolinią, zawieszone działalności lokalnych firm nie ułatwiały sytuacji. Dzięki wytężonej pracy oraz przy pomocy lokalnych agentów na destynacjach, udało nam się odzyskać większość pieniędzy za rezerwacje naszych klientów. Obecnie trwa jeszcze proces zwrotów z linii lotniczych, a część opłaconych świadczeń na destynacjach mamy do wykorzystania w przyszłości. Niezależnie od tego naszym klientom zwrócimy 100 proc.wpłaconych pieniędzy, a brakujące środki pokryjemy z własnych funduszy. Bardzo dziękujemy wszystkim zrozumienie. Zdajemy sobie sprawę, że ta nadzwyczajna sytuacja, w której wszyscy się znaleźliśmy była trudna dla wszystkich ogniw turystycznego łańcucha.”
Ecco Holiday nie planuje korzystać z rozwiązań pomocowych dotyczących kredytowania wypłat, nad którymi obecnie prowadzone są prace. Firma nie potrzebuje środków pieniężnych z zewnątrz i swoje zobowiązania wobec klientów pokryje z własnego budżetu. Spółka od lat prowadzi działania biznesowe także poza branżą turystyczną, dzięki czemu ani proces zwrotów, ani dalsze ograniczenia ruchu turystycznego nie będą miały wpływu na funkcjonowanie biura niezależnie od tego, jak długo będą trwały. Ecco Holiday należy do grupy kapitałowej działającej na rynku finansowym.
POWIĄZANE WPISY
2 lutego 2023
Fly.pl: Egipt, Turcja i Tunezja biorą ponad połowę rynku
W styczniu wśród klientów fly.pl, 52,2 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub…
0 Komentarzy3 Minuty
2 lutego 2023
Alfred Wagner prezesem Wrocławskiej Organizacji Turystycznej
31 stycznia Agnieszka Szymerowska złożyła rezygnację z funkcji prezesa zarządu…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Hotel Nobu zostanie otwarty w Ras Al Khaimah
Wielkoformatowa inwestycja na wyspie Marjan o łącznej powierzchni 70 tys. metrów…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Tatry Super Ski z promocją na wybrane skipassy
Największy projekt narciarskiej w Polsce – Tatry Super Ski – 30 stycznia ruszył z kolejną…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Śniadanie biznesowe dla branży z MICE Expert
Grażyna Grot-Duziak działająca pod własną marką MICE Expert zorganizowała śniadanie…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Wakacje.pl: prezes UOKiK się pomylił, nie wpływamy na wysokość cen
Wakacje.pl S.A. wydały oświadczenie w związku z dzisiejszym komunikatem Urzędu Ochrony…
0 Komentarzy1 Minuta
31 stycznia 2023
UOKiK: Wakacje.pl z zarzutami za mylące ceny
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w…
1 Komentarz3 Minuty
30 stycznia 2023
Zysk netto Ryanaira w III kwartale 2022 wyniósł 211 mln euro
Ryanair ogłosił dziś (30 stycznia) osiągnięty zysk netto za trzeci kwartał w wysokości…
0 Komentarzy5 Minuty
30 stycznia 2023
Travelplanet.pl: w minionym roku wakacje zdrożały o ponad 18 proc. w porównaniu do 2021
Travelplanet.pl przygotował Raport Podróznika na podstawie zarezerwowanych wakacji, który…
0 Komentarzy8 Minuty
[…] Ecco Holiday zwróci klientom 100 proc. wpłat […]