easyJet – więcej kobiet do pracy

W ciągu najbliższych dwóch lat linia chce podwoić liczbę pilotów kobiet w ramach długofalowej strategii wyrównywania proporcji zatrudnienia.
Linia lotnicza easyJet, podjęła zobowiązanie zwiększenia liczby kobiet-rekrutów na posady pilotów. Inicjatywa wpisuje się w nową strategię przewoźnika, której celem jest wspieranie rozwoju kobiet pilotów oraz tych, które dopiero rozpoczynają swoją karierę w lotnictwie.
Obecnie, kobiety stanowią ponad 5 proc. pilotów easyJet – grupy liczącej ok. 2 500 pracowników. Sytuacja ta obrazuje poziom obserwowany w całej branży lotniczej. Udział kobiet w grupie rekrutów sięga natomiast 6 proc.. Na przestrzeni następnych dwóch lat, easyJet zobowiązuje się zwiększyć tę liczbę dwukrotnie, tak by kobiety stanowiły około 12 proc. kandydatów. Będzie to pierwszy etap długofalowej strategii wsparcia kobiet pracujących w branży lotniczej.
Opracowany przez linię program zakłada również działania skierowane do młodych kobiet, które dopiero rozważają wybór drogi zawodowej. Adresowana specjalnie do nich specjalna oferta ma opierać się o: podkreślenie zalet pracy w branży lotniczej i mentoring młodych kobiet w szkołach oraz organizacjach młodzieżowych – rozwinięcie dotychczasowych działań prowadzonych przez przewoźnika, nawiązanie współpracy z instytucjami wspierającymi kobiety zainteresowane związaniem swojej drogi zawodowej z dziedzinami nauki, inżynierii, techniki i matematyki, skierowaną do kobiet promocję programu szkoleniowego prowadzonego we współpracy z dotychczasowymi partnerami, gwarancję określonej liczby miejsc dedykowanych kobietom w programach szkoleniowych easyJet oraz wsparcie finansowe na poziomie około 100 000 funtów wypłacane w formie kredytów szkoleniowych.
W ramach nowej strategii, easyJet zobowiązuje się również do udzielenia dodatkowego wsparcia rozwoju kobiet pilotów, tak by więcej z nich piastowało wysokie stanowiska w strukturze firmy. W tym celu, linia opracowała szereg działań takich jak:
– program dodatkowego doradztwa dla kobiet, uzupełniającego system mentoringu pilotów,
– wsparcie finansowe szkoleń pilotażu samolotów A320 dla kobiet, których dotychczasowe doświadczenie w innych liniach lotniczych nie obejmowało tych maszyn,
– program szkoleń i rozwoju skierowany do kobiet na stanowiskach managerskich i kapitańskich.
Brian Tyrrel, szef operacji lotniczych, powiedział: „Cenimy różnorodność i wierzymy, że to właśnie pracownicy bezpośrednio wpływają na kondycję i przyszły sukces firmy. Już od dłuższego czasu koncentrujemy się na wsparciu zróżnicowania płciowego pracowników kadry zarządzającej i administracji, ale zdajemy sobie sprawę, że te proporcje wśród pilotów wciąż są nierówne – niestety taka sytuacja ma miejsce w całej branży lotniczej. Zawód pilota to bardzo ciekawa i odpowiedzialna funkcja, a kobiety mogą wzmocnić nasz zespół. W pierwszej fazie działań mamy zamiar skupić się przede wszystkim na potencjalnych kandydatkach i kobietach, które nie rozważały jeszcze związania swojej drogi zawodowej z lotnictwem. To długofalowa strategia, której celem jest stworzenie równowagi płci i wsparcie rozwoju jak największej liczby kobiet.”
Linia lotnicza easyJet, podjęła zobowiązanie zwiększenia liczby kobiet-rekrutów na posady pilotów. Inicjatywa wpisuje się w nową strategię przewoźnika, której celem jest wspieranie rozwoju kobiet pilotów oraz tych, które dopiero rozpoczynają swoją karierę w lotnictwie.
Obecnie, kobiety stanowią ponad 5 proc. pilotów easyJet – grupy liczącej ok. 2 500 pracowników. Sytuacja ta obrazuje poziom obserwowany w całej branży lotniczej. Udział kobiet w grupie rekrutów sięga natomiast 6 proc.. Na przestrzeni następnych dwóch lat, easyJet zobowiązuje się zwiększyć tę liczbę dwukrotnie, tak by kobiety stanowiły około 12 proc. kandydatów. Będzie to pierwszy etap długofalowej strategii wsparcia kobiet pracujących w branży lotniczej.
Opracowany przez linię program zakłada również działania skierowane do młodych kobiet, które dopiero rozważają wybór drogi zawodowej. Adresowana specjalnie do nich specjalna oferta ma opierać się o:
-
podkreślenie zalet pracy w branży lotniczej i mentoring młodych kobiet w szkołach oraz organizacjach młodzieżowych – rozwinięcie dotychczasowych działań prowadzonych przez przewoźnika,
-
nawiązanie współpracy z instytucjami wspierającymi kobiety zainteresowane związaniem swojej drogi zawodowej z dziedzinami nauki, inżynierii, techniki i matematyki,
-
skierowaną do kobiet promocję programu szkoleniowego prowadzonego we współpracy z dotychczasowymi partnerami,
-
gwarancję określonej liczby miejsc dedykowanych kobietom w programach szkoleniowych easyJet oraz wsparcie finansowe na poziomie około 100 000 funtów wypłacane w formie kredytów
szkoleniowych.
W ramach nowej strategii, easyJet zobowiązuje się również do udzielenia dodatkowego wsparcia rozwoju kobiet pilotów, tak by więcej z nich piastowało wysokie stanowiska w strukturze firmy. W tym celu, linia opracowała szereg działań takich jak:
-
program dodatkowego doradztwa dla kobiet, uzupełniającego system mentoringu pilotów,
-
wsparcie finansowe szkoleń pilotażu samolotów A320 dla kobiet, których dotychczasowe doświadczenie w innych liniach lotniczych nie obejmowało tych maszyn,
-
program szkoleń i rozwoju skierowany do kobiet na stanowiskach managerskich i kapitańskich.
Brian Tyrrel, szef operacji lotniczych, powiedział: „Cenimy różnorodność i wierzymy, że to właśnie pracownicy bezpośrednio wpływają na kondycję i przyszły sukces firmy. Już od dłuższego czasu koncentrujemy się na wsparciu zróżnicowania płciowego pracowników kadry zarządzającej i administracji, ale zdajemy sobie sprawę, że te proporcje wśród pilotów wciąż są nierówne – niestety taka sytuacja ma miejsce w całej branży lotniczej. Zawód pilota to bardzo ciekawa i odpowiedzialna funkcja, a kobiety mogą wzmocnić nasz zespół. W pierwszej fazie działań mamy zamiar skupić się przede wszystkim na potencjalnych kandydatkach i kobietach, które nie rozważały jeszcze związania swojej drogi zawodowej z lotnictwem. To długofalowa strategia, której celem jest stworzenie równowagi płci i wsparcie rozwoju jak największej liczby kobiet.”
POWIĄZANE WPISY
18 lutego 2025
Ryanair: powraca panel klienta
Ryanair poinformował o powrocie panelu klienta „Future Flyer”, który odbędzie się w…
0 Komentarzy2 Minuty
17 lutego 2025
Flix rozwija swoją sieć w Ameryce Łacińskiej. Peru i Meksyk na mapie przewoźnika
Flix SE poinformował o wejściu na rynek w Peru w 2025 roku, umacniając tym samym swoją…
0 Komentarzy2 Minuty
13 lutego 2025
Rekordowy początek roku na Lotnisku Chopina. Ponad 1,5 mln pasażerów
Lotnisko Chopina w Warszawie rozpoczęło 2025 rok od kolejnego historycznego wyniku. W…
0 Komentarzy2 Minuty
13 lutego 2025
Costa Cruises otwiera rezerwacje na World Cruise 2027
Costa Cruises otworzyła rezerwacje na rejs World Cruise 2027, który obejmuje najdłuższą…
0 Komentarzy2 Minuty
12 lutego 2025
Pełna oferta Air Canada dostępna na platformie APG
APG, sieć przedstawicielstw linii lotniczych na świecie, posiadająca ponad 100 biur na…
0 Komentarzy1 Minuty
11 lutego 2025
Wizz Air z pierwszym samolotem Airspace
Wizz Air ogłasza otrzymanie swojego pierwszego samolotu z najnowocześniejszą konfiguracją…
0 Komentarzy1 Minuty
11 lutego 2025
Michał Fijoł ponownie prezesem PLL LOT
Rada Nadzorcza Polskich Linii Lotniczych LOT powołała nowego prezesa. Od 11 lutego 2025…
0 Komentarzy1 Minuty
10 lutego 2025
Rekordowy początek 2025 roku w Katowice Airport: 357 tys. pasażerów w styczniu
W styczniu w ruchu ogółem odnotowano w Katowice Airport 357 723 pasażerów, czyli o 50 202…
0 Komentarzy1 Minuty
10 lutego 2025
FlixBus z zimową ofertą z Lublina. Ponad 110 bezpośrednich połączeń
FlixBus przygotował specjalną ofertę na ferie zimowe. W sezonie zimowym przewoźnik…
0 Komentarzy2 Minuty