Dubaj: od początku roku do maja odwiedziło nas ponad 6 mln gości
W emiracie od początku roku widoczne jest znaczne ożywienie turystyki. Do maja 2022 Dubaj odwiedziło ponad 6 mln zagranicznych gości. Liczba turystów, którzy skorzystali z noclegu w Dubaju w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 r. wzrosła o 197 proc. w porównaniu do roku 2021.
Turystyka w Dubaju wciąż dynamicznie się rozwija. Od stycznia do maja 2022 r. w Dubaju zanocowało 6,17 milionów międzynarodowych turystów. Stanowi to 197-procentowy wzrost w porównaniu w analogicznym okresem w 2021 r. Obłożenie hoteli w Dubaju wynosi 76 proc., co daje im pierwszy wynik na świecie.
Podczas pierwszego spotkania City Briefing organizowanym przez dubajski Departament Gospodarki i Turystyki udział wzięło ponad 1200 kluczowych przedstawicieli branży branży turystycznej, lotniczej, hotelarskiej i handlowej. Podane zostały oficjalne dane prezentujące stan emirackiej turystyki oraz omówiło przyszłe strategie miasta dążące do dalszego wzmocnienia pozycji Dubaju jako globalnego centrum biznesu, inwestycji i turystyki.
„Niezwykła wizja Szejka Mohammeda bin Rashida Al Maktouma, Wiceprezydenta i Premiera Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Władcy Dubaju, zawsze była dla nas inspiracją. Znajduje to odzwierciedlenie w ciągłych sukcesach odnoszonych przez miasto będące globalnym centrum gospodarki i turystyki. Bazujemy na ogromnym sukcesie Expo 2020, napędzając wzrost gospodarczy i dążąc do przekształcenia Dubaju w najczęściej odwiedzaną destynację i miasto przyszłości. A jest to możliwe tylko przy wsparciu naszych interesariuszy i liczymy na to, że nadal będą oni odgrywać kluczową rolę w rozwoju gospodarczym emiratu” – powiedziałHelal Saeed Almarri, dyrektor generalny DET.
Pierwsze miejsce pod względem obłożenia miejsc hotelowych
Dane statystyczne pokazują, że w okresie od stycznia do maja 2022 r. hotele w Dubaju utrzymały średnie obłożenie na poziomie 76 proc. (w analogicznym okresie w 2021 r. obłożenie wynosiło 62 proc.). Według firmy STR, zajmującej się analizą rynku hotelarskiego, Dubaj w okresie styczeń-kwiecień 2022 r. zajął pierwsze miejsce na świecie pod względem obłożenia miejsc hotelowych, wyprzedzając inne międzynarodowe kierunki, takie jak Nowy Jork (61 proc.), Londyn (60 proc.) czy Paryż (57 proc.).
Kampania „Zostań dłużej, zapłać mniej”
Issam Kazim, dyrektor generalny DCTCM, w czasie spotkania City Briefing zaprezentował szczegółowy przegląd branży turystycznej oraz działania marketingowe prowadzone na kluczowych rynkach międzynarodowych, w tym kampanię promującą Dubaj jako idealne miejsce na letnie rodzinne wakacje.
Kampania „Zostań dłużej, zapłać mniej” to inicjatywa wspierana przez ponad 60 hoteli – w ramach promocji goście mogą skorzystać z wyjątkowej oferty: zatrzymać się na siedem nocy, płacąc tylko za pięć lub zatrzymać się na pięć nocy i zapłacić za tylko trzy.
„Nasz stały dialog z interesariuszami i partnerami ma kluczowe znaczenie w realizacji strategii turystycznej emiratu. Współpraca z branżą daje również możliwość skorzystania z przygotowanych różnorodnych kampanii i działań, które mają na celu podtrzymanie globalnej atrakcyjności Dubaju. Staramy się wykorzystać potencjał silnego rynku krajowego i rosnącą liczbę turystów zagranicznych. Jesteśmy przekonani, że sezon letni będzie idealnym czasem to dalszego rozwoju całej branży” – skomentował Issam Kazim.
Globalne kampanie i atrakcje Dubaju
Omówiono także globalne kampanie, prezentujące największe atrakcje Dubaju i wyróżnienia, które otrzymało miasto: od Dubai Presents poprzez zwiastuny z udziałem gwiazd Hollywood i Bollywood, aż po pierwsze miejsce w rankingu Tripadvisor Travellers Choice Awards 2022. W czasie City Briefing podkreślano też dążenia Dubaju do stania się globalnym centrum gastronomicznym, dzięki niedawno wydanemu przewodnikowi Michelin Dubaj oraz pojawieniem się renomowanej marki Gault&Millau.
Skuteczność prowadzonych kampanii promocyjnych potwierdzają też pozostałe statystyki. Od IV kwartału 2021 r. odnotowano ponad 200 milionów internetowych wyszukiwań dotyczących podróży do Dubaju. W maju 2022 r. rezerwacje osiągnęły niemal poziom sprzed pandemii.
Kalendarz wydarzeń
Ahmed Al Khaja, dyrektor generalny Dubai Festivals and Retail Establishment przedstawił najważniejsze imprezy tegorocznego kalendarza wydarzeń, w tym wyczekiwany Dubai Summer Surprises, największy letni festiwal w regionie, w tym roku świętujący swoją 25. edycję (1 lipiec – 4 września), a także obchody Eid in Dubai – Eid Al Adha czy Dubai Fitness Challenge.
„Dzięki naszej bezkonkurencyjnej letniej propozycji, oferujemy więcej niż jakakolwiek inna destynacja. Światowej klasy infrastruktura, szeroka gama wydarzeń i centrów rozrywki sprawiają, że jest to ulubiony letni kierunek dla rodzin. Ponadto, stała współpraca z partnerami pozwoliła Dubajowi proponować wyjątkowe pakiety wakacyjne, umożliwiając rodzinom, mieszkańcom i gościom skorzystanie z niezwykłych promocji dostępnych tego lata w emiracie” – powiedział Ahmed Al Khaja.
Oficjalna premiera pierwszego przewodnika Michelin po Dubaju
POWIĄZANE WPISY
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
16 kwietnia 2024
Startuje nowa trasa Ryanair z Katowic do Bari
Ryanair wystartował dziś (16 kwietnia) z Katowic z pierwszym lotem na nowej trasie do…
0 Komentarzy1 Minuty