Drezno i Kraina Łaby: mamy ofertę dla biur podróży i agencji MICE
Marka turystyczna, która od dwóch lat promowana jest przez Dresden Marketing GmbH, staje się coraz bardziej popularna wśród polskich turystów indywidualnych i grup MICE. W Warszawie odbyła się prezentacja walorów turystycznych Drezna i Krainy Łaby dla polskiej branży turystycznej.
Przedstawiciele biur podróży mieli okazję spotkać się z Michałem Rydzem z Dresden Marketing oraz z Norą Gerhardt z hotelu Radisson Blu w Radebul. Przypomnieli wspólnie o najważniejszych atrakcjach turystycznych Drezna i Krainy Łaby, a także o wydarzeniach i zbliżających się kampaniach promocyjnych.
Do Drezna z Warszawy dostać się można samochodem (ok. 6,5 – 7 godzin jazdy), samolotem przez Frankfurt lub Monachium, a z Wrocławia również Flixbusem i Kolejami Dolnośląskimi. Marka Drezno i Kraina Łaby powstała w 2017 roku, aby zrównoważyć strategię rozwoju turystycznego Drezna i okolic i osiągnąć efekt synergii. Kierunek ten jest bardzo popularny wśród Polaków – w 2018 roku była to najliczniejsza grupa zagranicznych turystów i najbardziej dynamicznie rosnący rynek.
Michał Rydz przypominał, że w tym roku najważniejszym promocyjnym motywem dla Drezna i Krainy Łaby ma być 300. rocznica „Ślubu stulecia”, czyli wesela wyprawionego dla Augusta III i Marii Józefy z Habsburgów. Impreza, która w 1719 roku trwała kilka tygodni i odbiła się echem w całej Europie, jest inspiracją dla działań odbywających się pod hasłem „1719 reloaded”. Odbędzie się m.in. rekonstrukcja historyczna przejażdżki młodej pary gondolami po Łabie, wydarzenie zaplanowane na 25 sierpnia.
Drezno nie kojarzą się raczej ze sportami zimowymi, wkrótce ma się to zmienić – a to dzięki zaplanowanym na styczeń 2020 roku zawody Pucharu Świata FIS w narciarstwie biegowym, które odbędą się właśnie w tym mieście, które dysponuje odpowiednią trasą. W razie gdyby zabrakło śniegu, organizatorzy zapewniają sztuczne naśnieżanie.
Ale nawet gdy nie ma akurat spektakularnych wydarzeń, warto wybrać się do Drezna i zwiedzić jego okolice. Michał Rydz przypominał, że najważniejsze atrakcje to wyjątkowa architektura, zbiory sztuki (m.in. Galeria Obrazów Starych Mistrzów w Zwinger), muzyka (Opera Sempre, Drezdeński Pałac Kultury i odbudowany Kościół Marii Panny), turystyka aktywna – w tym trasa rowerowa wzdłuż Łaby, kulinaria (liczne winnice położone w atrakcyjnym otoczeniu), rejsy parostatkiem Łabą, jarmarki adwentowe, Muzeum Transportu, fabryka Volkswagena, Panometr Drezno, Twierdza Drezno i Miśnia ze słynną manufakturą porcelany. Zachęcał też do rozszerzania programów o wizytę w Szwajcarii Saksońskiej, która jest odpowiednia m.in. na wyjazdy incentive.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2024
Islandia promuje swoje atrakcje na warsztatach w Warszawie
W Warszawie odbyły się warsztaty, w trakcie których islandzcy touroperatorzy…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2024
LOT wystartował z zimowym połączeniem do Innsbrucka
Od 1 grudnia br. do stolicy Tyrolu dolecimy bezpośrednio z Polskimi Liniami Lotniczymi…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2024
Film ,,Pielgrzym nadziei” w Instytucie Cervantesa
Instytut Cervantesa w Warszawie zaprezentował film dokumentalny TVP o Camino de Santiago…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2024
Zamek, ścieżki rowerowe i teatr. Południowe Czechy zapraszają turystów
Południowe Czechy, region słynący z bogatej historii, malowniczej przyrody i unikalnej…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty