Drezno i Kraina Łaby: 5,5 mln noclegów i 2,5 mln przyjazdów w 2023 roku
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2024/03/pobrane-1.png)
W roku 2023 Drezno i Kraina Łaby odnotowały rekordowe wyniki – 5,5 mln noclegów i wskaźnik odbudowy ruchu turystycznego na poziomie 91 proc. w porównaniu do 2019.
W porównaniu z rokiem ubiegłym destynacja zanotowała wzrost zarówno w liczbie noclegów jak i przyjazdów średnio w podobnej wysokości 15 proc. Dla samego miasta Drezna wskaźnik odbudowy ruchu turystycznego w porównaniu do roku 2019 wyniósł w odniesieniu do liczby noclegów nawet 94 proc.
Polska pozostaje liderem wśród zagranicznych rynków źródłowych, a wynikiem 114 192 noclegów w 2023 r. (32 proc. do 2022 roku, 21 proc. do 2019 roku, liczba przyjazdów 2023: 51 526) jako pierwszy w historii destynacji Drezno i Kraina Łaby rynek zagraniczny przekroczyła pułap 100 tys. noclegów w ciągu jednego roku. Na kolejnych miejscach w liczbie wygenerowanych noclegów uplasowały się USA (73 970), Austria (71 051), Szwajcaria (70 206), Holandia (61 174) i Czechy (54 609). 83 proc. wszystkich noclegów rezerwują goście z Niemiec.
„Rynek krajowy jest generalnie dla Drezna największym rynkiem źródłowym, największy potencjał rozwoju dostrzegamy jednak w rynkach zagranicznych i w 2023 roku świetnie to dla nas wykorzystaliśmy. Nasze najważniejsze zagraniczne rynki źródłowe rosły w porównaniu do 2022 roku, jak Polska o 32 proc. czy Szwajcaria o 36 proc., a ponadto także nasze nowe rynki docelowe jak Szwecja o 37 proc. czy Dania o 31 proc.” – wyjaśnia Corinne Miseer, dyrektor zarządzająca Dresden Marketing GmbH (DMG), oficjalnej organizacji marketingowej Drezna.
Drezno i Kraina Łaby „go TikTok”
Drezno i Kraina Łaby są atrakcyjną destynacją dla różnych grup docelowych. Celem dotarcia do nich, DMG rozszerza swoją obecność w przestrzeni cyfrowej. Od niedawna można na platformie TikTok śledzić kanał @VisitDresdenElbland.
„Naszym celem jest pozyskiwanie nowych fanów destynacji również na TikToku, poprzez komunikację dostosowaną do potrzeb użytkowników” – mówi Miseer.
Kanał uzupełnia dotychczasową aktywność DMG w mediach społecznościowych na Facebooku, Instagramie i YouTube oraz pozostałe kanały online jak główna strona internetowa czy cyfrowy magazyn „Dresden Magazin”.
POWIĄZANE WPISY
25 lipca 2024
Rekordowe wyniki a&o w pierwszej połowie roku. Blisko 3 mln noclegów i 10 proc. wzrost przychodów
Sieć hosteli a&o odnotowała 2,98 mln noclegów, co stanowi wzrost o 5 proc. w porównaniu z…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
22 lipca 2024
Accor rozszerza portfolio. Mercure Szczyrk Resort nowym członkiem ALL
Accor szykuje otwarcie nowego obiektu w Polsce – Mercure Szczyrk Resort. Hotel, liczący…
0 Komentarzy2 Minuty
19 lipca 2024
Czarnogóra – poznaj letni kalendarz ciekawych wydarzeń
Malownicze krajobrazy, krystaliczne wody Adriatyku i bogata historia kraju tworzą idealne…
0 Komentarzy3 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
18 lipca 2024
Chorwacja na wakacje z psem? Hotele sieci Falkensteiner zapraszają z czworonożnymi towarzyszami podróży
Podróże ze zwierzętami stają się coraz bardziej popularne i powszechne, rośnie też liczba…
0 Komentarzy4 Minuty
17 lipca 2024
Trendy w hotelarstwie: goście chcą spersonalizowanych wrażeń oraz instagramowych momentów
Właściciele hoteli stale poszukują sposobów na poprawę obsługi gości, by sprostać ich…
0 Komentarzy6 Minuty
17 lipca 2024
Hotel Arche Fabryka Samolotów w Mielnie – nowa miejscówka na mapie MICE
Rok po otwarciu Hotel Arche Fabryka Samolotów w Mielnie udostępnia nową przestrzeń…
0 Komentarzy8 Minuty
11 lipca 2024
IGHP: czerwcowe obłożenie w hotelach niższe niż rok temu
W czerwcu hotele odnotowały gorsze obłożenie w porównaniu do zeszłego roku – wynika z…
0 Komentarzy6 Minuty