Drezno i Kraina Łaby: 5,5 mln noclegów i 2,5 mln przyjazdów w 2023 roku

W roku 2023 Drezno i Kraina Łaby odnotowały rekordowe wyniki – 5,5 mln noclegów i wskaźnik odbudowy ruchu turystycznego na poziomie 91 proc. w porównaniu do 2019.
W porównaniu z rokiem ubiegłym destynacja zanotowała wzrost zarówno w liczbie noclegów jak i przyjazdów średnio w podobnej wysokości 15 proc. Dla samego miasta Drezna wskaźnik odbudowy ruchu turystycznego w porównaniu do roku 2019 wyniósł w odniesieniu do liczby noclegów nawet 94 proc.
Polska pozostaje liderem wśród zagranicznych rynków źródłowych, a wynikiem 114 192 noclegów w 2023 r. (32 proc. do 2022 roku, 21 proc. do 2019 roku, liczba przyjazdów 2023: 51 526) jako pierwszy w historii destynacji Drezno i Kraina Łaby rynek zagraniczny przekroczyła pułap 100 tys. noclegów w ciągu jednego roku. Na kolejnych miejscach w liczbie wygenerowanych noclegów uplasowały się USA (73 970), Austria (71 051), Szwajcaria (70 206), Holandia (61 174) i Czechy (54 609). 83 proc. wszystkich noclegów rezerwują goście z Niemiec.
„Rynek krajowy jest generalnie dla Drezna największym rynkiem źródłowym, największy potencjał rozwoju dostrzegamy jednak w rynkach zagranicznych i w 2023 roku świetnie to dla nas wykorzystaliśmy. Nasze najważniejsze zagraniczne rynki źródłowe rosły w porównaniu do 2022 roku, jak Polska o 32 proc. czy Szwajcaria o 36 proc., a ponadto także nasze nowe rynki docelowe jak Szwecja o 37 proc. czy Dania o 31 proc.” – wyjaśnia Corinne Miseer, dyrektor zarządzająca Dresden Marketing GmbH (DMG), oficjalnej organizacji marketingowej Drezna.
Drezno i Kraina Łaby „go TikTok”
Drezno i Kraina Łaby są atrakcyjną destynacją dla różnych grup docelowych. Celem dotarcia do nich, DMG rozszerza swoją obecność w przestrzeni cyfrowej. Od niedawna można na platformie TikTok śledzić kanał @VisitDresdenElbland.
„Naszym celem jest pozyskiwanie nowych fanów destynacji również na TikToku, poprzez komunikację dostosowaną do potrzeb użytkowników” – mówi Miseer.
Kanał uzupełnia dotychczasową aktywność DMG w mediach społecznościowych na Facebooku, Instagramie i YouTube oraz pozostałe kanały online jak główna strona internetowa czy cyfrowy magazyn „Dresden Magazin”.
POWIĄZANE WPISY
18 czerwca 2025
IGHP: poprawa wyników hoteli w maju
Wyniki osiągnięte przez hotele w maju były zdecydowanie lepsze niż w kwietniu i…
0 Komentarzy6 Minuty
18 czerwca 2025
Chorwacki region zaprezentował swoją ofertę w Warszawie
Wspólnota Turystyczna Województwa Ličko-Senjskiego we współpracy z Chorwacką Wspólnotą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 czerwca 2025
Branża hotelarska o kategoryzacji obiektów na dwudniowej konferencji IGHP
„Wpływ trendów rynkowych na ewolucję polskiej i europejskiej kategoryzacji obiektów…
0 Komentarzy7 Minuty
16 czerwca 2025
Lato w Korei Południowej: 6 plaż, które musisz odwiedzić w 2025 roku
Korea Południowa to kraj, który latem przyciąga turystów swoją różnorodnością plaż i…
0 Komentarzy5 Minuty
16 czerwca 2025
Avinash Kanti Teelock nowym dyrektorem Mauritius Tourism Promotion Authority
Avinash Kanti Teelock został nowym dyrektorem Mauritius Tourism Promotion Authority. Do…
0 Komentarzy1 Minuty
13 czerwca 2025
Meklemburgia na dwóch kółkach: rowerowe lato 2025 pełne nowości
Meklemburgia-Pomorze Przednie to raj dla wszystkich rowerzystów. Region ma ponad 2 000 km…
0 Komentarzy5 Minuty
13 czerwca 2025
OLX: coraz więcej Polaków wybiera urlop w kraju
Polacy coraz chętniej wybierają wypoczynek w kraju, choć urlop nad Bałtykiem może…
0 Komentarzy4 Minuty
13 czerwca 2025
Rekordowy sezon zimowy w Austrii. Polacy w czołówce zagranicznych turystów
Austria podsumowuje sezon zimowy 2024/2025 z pozytywnym wynikiem. W okresie od listopada…
0 Komentarzy1 Minuty
12 czerwca 2025
Madera przyciąga cyfrowych nomadów
Coraz więcej osób decyduje się łączyć pracę z wypoczynkiem, a tzw. workation, czyli praca…
0 Komentarzy1 Minuty