Diners Club Polska: 25 proc. Polaków wyjedzie na zimowy urlop

Z raportu Diners Club Polska wynika, że tej zimy 72 proc. ankietowanych zostanie w domu, a tylko 3 proc. nie ma jeszcze sprecyzowanych planów.
Najwięcej – 65 proc. osób, które ferie spędzą poza domem – będzie wypoczywać na terenie Polski.
Urlop poza granicami kraju planuje 35 proc. ogółu wyjeżdzających (19 proc. wybierze się do jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej, a 16 proc. uda się w dalszą podróż – poza Europę).
Paweł Pomianowski, prezes zarządu Diners Club Polska powiedział: „Zimą 2017 roku na ferie planowało wyjechać 19,5 proc. badanych – o 5,3 pkt. proc. mniej niż obecnie. Liczba osób, które wybierają się na ferie zimowe z roku na rok rośnie, choć nadal zdecydowanie więcej Polaków udaje się na wyjazdy wakacyjne. Latem 2018 r. na urlop wyjechało ponad trzy razy więcej badanych niż tej zimy. Badania Diners Club Polska pokazują jednak, że coraz więcej Polaków wyjeżdża na urlop zarówno latem, jak i zimą.”
W porównaniu z 2017 roku nie zmieniły się główne kierunki wyjazdów. Podobnie jak w tym roku, dwa lata temu 65 proc. ankietowanych zamierzało spędzić ferie na terenie kraju, a 35 proc. chciało wyjechać za granicę. W 2019 r. więcej osób wybierze jednak bardziej odległą destynację.
Liczba badanych, którzy planują podróż poza Europę, wzrosła w porównaniu z 2017 roku o ponad 11 pkt. proc.
Ferie za 2 tys. zł
Jak wynika z badania Diners Club Polska, najwięcej ankietowanych (38,2 proc.) wyda na zagraniczny wyjazd od 1 do 2 tys. zł na osobę. Co trzeci planuje zmieścić się w budżecie między 2 a 4 tys. zł. Na najdroższy urlop, przekraczający 4 tys. zł na osobę pozwoli sobie prawie 20 proc. badanych. Tylko 9 proc. nie planuje większego budżetu niż 1 tys. zł.
Paweł Pomianowski, dodał: „Dobra koniunktura sprawia, że coraz więcej Polaków stać na luksusowy urlop. Tej zimy blisko 53 proc. badanych wyjeżdżających za granicę wyda ponad 2 tys. zł na osobę. Co piąty przeznaczy powyżej 4 tys. To wyraźnie pokazuje, że Polacy podróżujący zimą dysponują sporymi budżetami.”
Ubezpieczenie ważna rzecz
W związku z zimowym wyjazdem ubezpieczenie turystyczne wykupi 82 proc. badanych. 42,5 proc. skorzysta z ubezpieczenia, które jest w standardowej ofercie biura podróży – o 25 pkt. proc. więcej niż w 2017 r. Prawie 30 proc. wykupi polisę bezpośrednio u ubezpieczyciela. Z innej formy ubezpieczenia, np. zawartego w karcie kredytowej skorzysta co dziesiąty ankietowany.
Paweł Pomianowski ocenił: „Zdecydowanie więcej turystów ubezpiecza się zimą niż latem, co wynika głównie z faktu, że większość osób wyjeżdża zimą by uprawiać sport. Wybierając ubezpieczenia podróży zagranicznej należy zwrócić uwagę na jaką formę aktywności się decydujemy. Niektóre polisy nie pokrywają kosztów leczenia związanych z uprawianiem sportów, musimy o tym pamiętać, szczególnie decydując się na sporty ekstremalne. W przypadku wyjazdów w góry, warto się również zapoznać z zasadami funkcjonowania lokalnego pogotowia górskiego. Wezwanie go w Austrii czy Chorwacji może nas sporo kosztować.
Przed zakupem polisy warto upewnić się, czy odpowiedniej ochrony nie zapewnią nam instrumenty finansowe, których używamy na co dzień. Na rynku są dostępne np. karty kredytowe zawierające kompleksowy pakiet ubezpieczenia podróży zagranicznej. Warto również pamiętać, że standardowe ubezpieczenia oferowane przez biura podróży często zawierają wiele wyłączeń, a ich suma gwarancyjna, czyli kwota, do której obejmuje nas polisa jest bardzo niska.”
Na Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) liczy 9 proc. badanych, taka sama liczba turystów planuje wyjechać bez żadnego ubezpieczenia.
Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań i Raportów Społecznych (IBRIS) w grudniu 2018 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ogólnopolskiej grupie 1100 pełnoletnich Polaków.
POWIĄZANE WPISY
18 czerwca 2025
Chorwacki region zaprezentował swoją ofertę w Warszawie
Wspólnota Turystyczna Województwa Ličko-Senjskiego we współpracy z Chorwacką Wspólnotą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 czerwca 2025
Branża hotelarska o kategoryzacji obiektów na dwudniowej konferencji IGHP
„Wpływ trendów rynkowych na ewolucję polskiej i europejskiej kategoryzacji obiektów…
0 Komentarzy7 Minuty
17 czerwca 2025
Architektura, natura, chillout. Spotkajmy się na Pergoli
W samym sercu zielonego Wrocławia leży miejsce, które zachwyca dosłownie każdego. Nie…
0 Komentarzy5 Minuty
13 czerwca 2025
Prezes Grupy Arche apeluje o zmiany w prawie dotyczącym zabytków
W trakcie III Forum Rewitalizacji, które odbywa się 13 czerwca w Łodzi, prezes Grupy…
0 Komentarzy3 Minuty
13 czerwca 2025
OLX: coraz więcej Polaków wybiera urlop w kraju
Polacy coraz chętniej wybierają wypoczynek w kraju, choć urlop nad Bałtykiem może…
0 Komentarzy4 Minuty
12 czerwca 2025
Tribe: nowy hotel w Budapeszcie, zapowiedź w Słowenii i debiut w Krakowie
Tribe, designerska marka lifestyle’owa należąca do grupy Accor, ogłasza kolejne…
0 Komentarzy2 Minuty
10 czerwca 2025
Przewodnik Michelin 2025: Wrocław debiutuje, Warszawa z nowym wyróżnieniem
Michelin zaprezentował nową selekcję restauracji ujętych w Przewodniku Michelin Polska…
0 Komentarzy11 Minuty
6 czerwca 2025
Rozpoczęto prace nad Strategią Rozwoju Turystyki Zorganizowanej w Polsce na lata 2026–2035
Przedstawiciele branży turystycznej rozpoczynają prace nad Strategią Rozwoju Turystyki…
0 Komentarzy1 Minuty
6 czerwca 2025
Smaki sprzed tysiąca lat w nowoczesnym wydaniu. Gniezno uruchomiło nowy produkt kulinarny turystyki sieciowej
W ramach obchodów 1000-lecia koronacji Bolesława Chrobrego miasto zaprasza na „Ucztę…
0 Komentarzy3 Minuty