Czy za autentyczność w podróży zawsze trzeba dopłacić? Rozmowa z ekspertami na Forum Promocji Turystycznej

fot. Luca Bravo /unsplash

Autentyczność stała się swoistą walutą naszych czasów. W branży turystycznej na świecie podkreśla się jak wielką wartością dla klienta jest autentyczność doświadczeń zamiast pozostawiania w hotelu i izolowania się od miejscowej kultury. Uważana jest przez to za jedną z elementarnych zasad zrównoważonej turystyki. Jednak zdefiniowanie pojęcia „autentyczne doświadczenia w podroży” jest szalenie subiektywne. Dla każdego oznacza przecież coś innego.

Dla jednych jest to spotkanie z przyrodą, lokalne jedzenie, miejscowy język, dla innych obowiązkowe spotkania z mieszkańcami i wspieranie gospodarki. Zgodnie z najnowszymi trendami, im bardziej „wtopię się w lokalną społeczność”, tym wyjazd będzie lepszy. Jednak czy w dobie umasowienia turystyki takie przeżycia dostępne są dla każdego? Czy prawdziwość w podróży jest dobrem luksusowym i zawsze musi kosztować więcej? Czy da się jeszcze podróżować „prawdziwie”, a jednocześnie tanio?

Podczas XIV edycji Forum Promocji Turystycznej w Hydropolis zapytamy o to trzech ekspertów: Wiolę Samborską, dyrektorkę CEE Hydropolis, Leilę Ben Arfi, prezeskę Best Reisen oraz Jakuba Poradę, dziennikarza i podróżnika.

Do zobaczenia już za miesiąc podczas XIV edycji Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu!

Masz już bilet? Rejestracja i bilety.

Organizatorem jest: Redakcja portalu branżowego WaszaTurystyka.pl.

Współorganizatorem jest: Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis

Złotym Partnerem: Miasto Wrocław, Rainbow Tours S.A.

Srebrnym Partnerem: Państwowe Porty Lotnicze S.A.

Partnerem: Miasto Olsztyn, Chorwacka Wspólnota Turystyczna

Patronat Honorowy: Polska Organizacja Turystyczna

Patronaty: Polska Izba Turystyki, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Instytut ESG Fundacji im.

XBW Ignacego Krasickiego

Patroni Medialni: RaportCSR.pl, Pracodawcagodnyzaufania.pl