Cztery miasta na jednej karcie turystycznej

Cztery miasta – Gdańsk, Giżycko, Opole oraz Lublin – wspólnie zapraszają turystów do zwiedzania swoich największych atrakcji za pomocą TripPassu – karty turysty zawierającej pakiety darmowych wejść oraz zniżek do kilkudziesięciu atrakcji położonych we wszystkich miastach uczestniczących w projekcie.

Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola, powiedział: “Przy pomocy TripPass można zwiedzić między innymi takie popularne obiekty na mapie turystycznej Polski jak: Europejskie Centrum Solidarności w Gdańsku, Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu, Twierdzę Boyen w Giżycku czy Ośrodek “Brama Grodzka – Teatr NN” w Lublinie. A to jedynie wybrane przykłady!”

Koszt karty to tylko 5 złotych, a zysk płynący z jej posiadania to możliwość korzystania z licznych ulg i rabatów w muzeach, galeriach, teatrach czy restauracjach oraz innych atrakcjach turystycznych położonych w Opolu, Gdańsku, Giżycku czy Lublinie. Miasta, łącząc wysiłki i promując się wzajemnie, mogą w ten sposób dotrzeć z atrakcyjną ofertą do znacznie większego grona odbiorców.

Wojciech Karol Iwaszkiewicz, burmistrz Giżycka, dodał: “Na trip do Giżycka – Żeglarskiej Stolicy Polski zapraszam wszystkich spragnionych krystalicznie czystego powietrza, słońca, czystej wody, białych żagli i nieskrępowanego relaksu wśród lasów i jezior.”

Poprzez projekt TripPass polskie miasta chcą na nowo, po okresie pandemii, zaprosić do siebie gości z kraju i zagranicy.

Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. kultury, sportu i partycypacji, podkreśliła: “Po ostatnim półroczu zupełnego zahamowania branży turystycznej w kraju chcemy wzbudzić wśród turystów pozytywny impuls do bezpiecznego podróżowania. Ostatni rok wyraźnie pokazał, że wspólne działania przynoszą dobre efekty, tworzymy więc wspólną ofertę, dzięki której turyści krajowi i zagraniczni będą mogli odkrywać polskie miasta.”

Co ważne, zainteresowanie projektem zadeklarowały kolejne instytucje, organizacje turystyczne i samorządy, które współpracowały podczas ubiegłorocznej kampanii #CityWillWait, dostrzeżonej i nagrodzonej w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach, m.in. nagrodą Bessie Awards 2021 w kategorii “Współpraca roku”.

Łukasz Wysocki, prezes zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej, skomentował: “Pandemia była czymś, czego nikt nie mógł przewidzieć. Kluczem była więc szybka reakcja na to co się dzieje w związku z COVID-19. Stąd nasza akcja #CityWillWait, która okazała się strzałem w przysłowiową “10”. To właśnie #CityWillWait była początkiem naszej współpracy, a karta TripPass stała się produktem, który jest jej efektem. Obecnie w projekcie udział biorą 4 miasta, ale z pewnością nie powiedzieliśmy ostatniego słowa i lista miejscowości projektu TripPass będzie coraz dłuższa.”

Nową kartę turystyczną można kupić za pośrednictwem strony internetowej: www.trippass.pl.