Chorwacja otwiera się na branżę MICE

Uczestnicy śniadania biznesowego zorganizowanego przez Chorwacką Wspólnotę Turystyczną oraz SITE Poland rozmawiali o chorwackiej ofercie dla sektora MICE.
Spotkanie poprowadziły Agnieszka Puszczewicz, dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w warszawie i Grażyna Grot – Duziak, wiceprezes SITE Poland
Grażyna Grot – Duziak powiedziała m.in.: „Chcemy, by dzisiejsze spotkanie było początkiem rozmów o szerokiej ofercie Chorwacji dla branży spotkań. Chcemy odczarować MICE w Chorwacji.”
Agnieszka Puszczewicz dodała: „Dotychczas Chorwacja nie kojarzyła się z kierunkiem, do którego warto wozić klientów biznesowych. Do niedawna było to związane głównie z brakiem bezpośrednich połączeń lotniczych miedzy Polską a Chorwacją – loty więc do Chorwacji trwały długo, przesiadkami i były drogie. Obecnie, dzięki rejsom LOT-u możecie w nieco ponad godzinę dolecieć do celu. Ważne dla obu stron jest to, że sezon dla Waszych klientów trwa od października do czerwca a z kolei Chorwatom zależy na przedłużeniu sezonu. W tym roku na pewno zostanie utrzymane połączenie do Zagrzebia, czekamy na decyzję PLL LOT w sprawie lotów do Dubrownika.”
Podczas spotkania rozmawiano nie tylko o ofercie dla branży MICE. Agnieszka Puszczewicz podkreślała, ze jest ona szeroka – od Zagrzebia, przez najbardziej znane miasta nadmorskie (Dubrownik, Split, Zadar, Szybenik), po Istrię. W Chorwacji postawiono na rozwój hotel 4* i 5*, branża coraz chętniej skłania się ku sektorowi MICE.
Wielkim atutem Chorwacji jest to, że posiada mało znane, nieoczywiste zalety – najlepsza na świcie oliwę, doskonałe wina, smaczną kuchnię, bogactwo krajobrazów, niezwykłej urody zabytki. Duża cześć dyskusji dotyczyła miej i bardziej znanych walorów Chorwacji.
Grażyna Grot – Duziak podkreśliła, że MICE to nie tylko zakwaterowanie w hotelu i wyżywienie, ale przede wszystkim kreacja i pomysły na program towarzyszący. I na to Chorwacji są także przygotowani –mogą zaoferować wachlarz aktywności sportowych (od rowerów, poprzez rafting do rejsów jachtami), wizyty w winnicach i toczniach oliwy, polowanie na trufle oraz ekologiczne gospodarstwa agroturystyczne.
Atutów, punktu widzenia branży MICE, Chorwacja ma wiele, dla , ale – jak podkreślili uczestnicy spotkania – za mało do tej są one propagowane. I to jest zadanie dla Chorwackiej wspólnoty Turystycznej, chorwackich przedsiębiorców, ale i dla polskich organizatorów wyjazdów MICE – musza przygotować tak swoje oferty i programy, by klienci wybierali właśnie Chorwację.
POWIĄZANE WPISY
2 kwietnia 2023
Nekera z rozszerzoną ofertą hiszpańską i nowymi sieciami, w tym Riu. Agenci poznali hotelarzy na workshopach w Polsce
Ponad 2,5 tys. obiektów w ofercie i loty do 13 lotnisk to obecnie hiszpańska oferta…
0 Komentarzy11 Minuty
31 marca 2023
Kurt Ekert zastąpi Seana Menke na stanowisku dyrektora generalnego Sabre
Dyrektor generalny i prezes Sabre, Sean Menke, przejdzie na stanowisko prezesa…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2023
Rekordowy rok 2022 dla Go Global Travel. „Miliard euro przychodu jest w naszym zasięgu”
Należąca do grupy Go Global Travel polska spółka Merigo, specjalizująca się w systemach…
0 Komentarzy8 Minuty
27 marca 2023
Nowy projekt Nekery. Akademia Rezydentów rusza w kwietniu
Projekt „Akademia Rezydentów”, przeznaczony jest dla młodych ludzi, planujących karierę w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 marca 2023
Join Up! uruchamia wakacyjną promocję dla rodzin z dziećmi
Join Up! nowy na polskim rynku, lecz będący już od kilkunastu lat w Europie touroperator,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2023
Anex Tour wchodzi na polski rynek. W 2023 chcą obsłużyć 200 tys. klientów
Tureckie biuro podróży w ostatnich dniach zorganizowało wydarzenie dla branży…
0 Komentarzy1 Minuty
22 marca 2023
Esky: Polacy wiosną wybiorą się na city breaks w Europie
Według ekspertów z eSky.pl tegorocznej wiosny podróżnicy z Polski w zdecydowanej…
0 Komentarzy6 Minuty
20 marca 2023
Wystawcy Africa Showcase przestawili swoje oferty w Polsce, na Węgrzech i w Czechach
Globalny roadshow – Africa Showcase – rozpoczął się w minionym tygodniu w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2023
Spanish Event – wielkie święto hiszpańskiej turystyki już za tydzień
16 silnych hiszpańskich marek, dwa dni workshopów, 250 profesjonalistów z branży i ogrom…
0 Komentarzy9 Minuty