Chorwacja otwiera się na branżę MICE
Uczestnicy śniadania biznesowego zorganizowanego przez Chorwacką Wspólnotę Turystyczną oraz SITE Poland rozmawiali o chorwackiej ofercie dla sektora MICE.
Spotkanie poprowadziły Agnieszka Puszczewicz, dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w warszawie i Grażyna Grot – Duziak, wiceprezes SITE Poland
Grażyna Grot – Duziak powiedziała m.in.: „Chcemy, by dzisiejsze spotkanie było początkiem rozmów o szerokiej ofercie Chorwacji dla branży spotkań. Chcemy odczarować MICE w Chorwacji.”
Agnieszka Puszczewicz dodała: „Dotychczas Chorwacja nie kojarzyła się z kierunkiem, do którego warto wozić klientów biznesowych. Do niedawna było to związane głównie z brakiem bezpośrednich połączeń lotniczych miedzy Polską a Chorwacją – loty więc do Chorwacji trwały długo, przesiadkami i były drogie. Obecnie, dzięki rejsom LOT-u możecie w nieco ponad godzinę dolecieć do celu. Ważne dla obu stron jest to, że sezon dla Waszych klientów trwa od października do czerwca a z kolei Chorwatom zależy na przedłużeniu sezonu. W tym roku na pewno zostanie utrzymane połączenie do Zagrzebia, czekamy na decyzję PLL LOT w sprawie lotów do Dubrownika.”
Podczas spotkania rozmawiano nie tylko o ofercie dla branży MICE. Agnieszka Puszczewicz podkreślała, ze jest ona szeroka – od Zagrzebia, przez najbardziej znane miasta nadmorskie (Dubrownik, Split, Zadar, Szybenik), po Istrię. W Chorwacji postawiono na rozwój hotel 4* i 5*, branża coraz chętniej skłania się ku sektorowi MICE.
Wielkim atutem Chorwacji jest to, że posiada mało znane, nieoczywiste zalety – najlepsza na świcie oliwę, doskonałe wina, smaczną kuchnię, bogactwo krajobrazów, niezwykłej urody zabytki. Duża cześć dyskusji dotyczyła miej i bardziej znanych walorów Chorwacji.
Grażyna Grot – Duziak podkreśliła, że MICE to nie tylko zakwaterowanie w hotelu i wyżywienie, ale przede wszystkim kreacja i pomysły na program towarzyszący. I na to Chorwacji są także przygotowani –mogą zaoferować wachlarz aktywności sportowych (od rowerów, poprzez rafting do rejsów jachtami), wizyty w winnicach i toczniach oliwy, polowanie na trufle oraz ekologiczne gospodarstwa agroturystyczne.
Atutów, punktu widzenia branży MICE, Chorwacja ma wiele, dla , ale – jak podkreślili uczestnicy spotkania – za mało do tej są one propagowane. I to jest zadanie dla Chorwackiej wspólnoty Turystycznej, chorwackich przedsiębiorców, ale i dla polskich organizatorów wyjazdów MICE – musza przygotować tak swoje oferty i programy, by klienci wybierali właśnie Chorwację.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty