Biura podróży – wiosenne żniwa trwają

W biurach podróży od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2018 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku o 27,3 proc. Czołówka najpopularniejszych kierunków nie zmienia się.
Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 23,4 proc., zaś liczba klientów – o 23,4 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 86,9 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – o 5,6 proc. a autokarowe – 7,4 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych wzrosła o 11,8 proc., liczba imprez z dojazdem własnym – o 4,2 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła – o 26,3 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2017 do 31 października 2018 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Włochy, Albania, Chorwacja, Tunezja i Portugalia. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa tureckie. Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Korfu.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 014 zł) i w Hurghadzie (2 118 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 864 zł) i na Rodos (2 594 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 21,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyjazdy lotnicze wzrosły o 24,8 proc., autokarowe – o 11,4 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym wzrosły – o 2,1 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2018 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku o 27,3 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 84,3 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost o 11,3 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem). Dalej zaś: Turcja (268,6), Hiszpania (spadek o minus 22,9 proc.), Egipt (+88 proc.), Bułgaria (+24,4 proc.), Włochy (minus 2 proc.), Albania (+73,2 proc.), Chorwacja (+1,5 proc.), Tunezja (471,5) i Portugalia (minus 33,1 proc). Na 12. pozycji znajduje się Cypr (+25,8 proc.), na 14. pozycji – Maroko (wzrost o 60,3 proc.), zaś na 20. – Wyspy Zielonego Przylądka (+156,2 proc.)
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 23,6 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 14,7 proc., Hiszpanię – 11,3 proc., Egipt – 10 proc., Bułgarię – 6,8 proc., Włochy – 5,1 proc
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty