Biura podróży – udany finał sprzedaży lata 2017
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 43,6 proc., zaś liczba klientów – o 40 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 92,7 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 2,1 proc. a autokarowe – 2,8 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zmalała liczba sprzedanych imprez autokarowych – o minus 2,9 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 13,6 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła o 41,8.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Egipt, Hiszpania, Portugalia, Wyspy Zielonego Przylądka, Cypr, Turcja, Włochy, Zjednoczoen Emiraty Arabskie, Czechy i Maroko. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się trzy egipskie i trzy hiszpańskie. Na podium znajdują się Marsa Alam, Hurghada i Madera.
Najmniej kosztują imprezy w Pafos (1 450 zł) i w Sharm El Sheik (1 740 zł). Najdrożej jest na Sal (3 513 zł) i na Teneryfie (2 708 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 61,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyjazdy lotnicze wzrosły o 69,3 proc., autokarowe zmalały o minus 31,8 a wyjazdy z dojazdem – o minus 2,4 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku o 17,1 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 86,6 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 7,9 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+1,2 proc.), Bułgaria (+11 proc.), Turcja (+37,5 proc.), Egipt (+111,6 proc.), Włochy (15,7 proc.), Albania (99,6 proc.), Portugalia (10,7 proc.), Chorwacja (minus 1,2 proc.) i Cypr (5,7 proc.). Na siedemnastej pozycji znalazła się Malta (+120,5 proc.). Już na szesnastym miejscu wylądowała Tunezja (+41,1 proc.). Polska znalazła się na pozycji 11. (+20,6 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 31,5 proc. sprzedanych imprez przypadł na Grecję. Hiszpania to 16,5 proc., Bułgaria – 9 proc., Turcja – 7,9 proc., Egipt – 6,6 proc., Włochy – 6,3 proc.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty