Biura podróży – o jedną czwartą więcej klientów

W ostatnim tygodniu w biurach podróży pojawiło się prawie o 25 proc. więcej klientów niż w analogicznym okresie 2017 roku.
Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 25,4 proc., zaś liczba klientów – o 24,8 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 83,9 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – o 9,2 proc. a autokarowe – 6,7 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 9,4 proc., liczba imprez z dojazdem własnym – o 6,5 proc., zaś liczba samolotówek – wzrosła o 28,8 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2017 do 31 października 2018 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Egipt, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Albania, Chorwacja, Tunezja i Portugalia. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się trzy egipskie i trzy greckie. Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Burgas.
Najmniej kosztują imprezy w Burgas (2 063 zł) i w Sharm El Sheik (2 181 zł). Najdrożej jest na Zakynthos (2 657 zł) i w Heraklionie (2 695 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 26,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyjazdy lotnicze wzrosły o 31,3 proc., autokarowe – o 10,5 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym – o 0,7 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2018 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku o 31,2 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 83,9 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost o 9,3 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem). Dalej zaś: Turcja (tyle samo), Hiszpania (spadek o minus 22 proc.), Egipt (+101 proc.), Bułgaria (+33,1 proc.), Włochy (+9,3 proc.), Albania (+72,6 proc.), Chorwacja (+11,5 proc.), Austria (4 proc.), i Portugalia (minus 27,9 proc). Na 14. pozycji znajduje się Maroko (wzrost o 79,5 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 22,1 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 14,7 proc., Hiszpanię – 11 proc., Egipt – 9,4 proc., Bułgarię – 6,7 proc., Włochy – 5,4 proc.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty