Biura podróży – klienci wrócili na stałe?

Jest lepiej niż tydzień temu, ale wciąż gorzej niż przed rokiem. W porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (ferie były wtedy dwa tygodnie wcześniej), w biurach podróży odnotowano spadek liczby rezerwacji w o minus 1,5 proc. oraz spadek o minus 1,6 proc. liczby klientów. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX , który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 82,5 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 10,1 proc. a autokarowe – 7,7 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 13,3 proc., imprez z dojazdem własnym – o 12 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o minus 4,2 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2015 do 31 października 2016 roku, to pierwsza dziesiątka najchętniej wybieranych krajów nie zmienia się specjalnie, choć zwraca po raz szósty wysoka (dziewiąta) pozycja Cypru. Dycha wygląda następująco: Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Turcja, Egipt, Portugalia, Chorwacja, Albania i Polska. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich a na podium znajdują się Fuerteventura, Zakynthos Burgas. Najmniej kosztują imprezy w Hurghadzie (1 862 zł) i Antalyi (2 217 zł). Najdrożej jest na Fuerteventurze (2 982 zł) i na Teneryfie (2 952 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2016 zmalała w ostatnich czterech tygodniach o minus 11,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych zmalała o minus 13,9 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła o 1,3 proc., zaś autokarówek wzrosła o 12,1 proc. Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2016 liczba klientów zmalała o minus 7,3 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 81 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza wygląda następująco. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Hiszpania (wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem +69 proc.). Dalej zaś: Grecja (+12 proc.), Włochy (+49 proc.), Bułgaria (+183 proc.), Egipt (minus 71 proc.), Turcja (minus 71 proc.), Portugalia (+ 86 proc.), Austria (+115 proc.), Chorwacja (+77 proc.), Kuba (+106 proc.). Zwracają uwagę znajdujące się na osiemnastej pozycji Czechy – wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem wyniósł 130 proc oraz na pozycji dziewiętnastej Polska ze wzrostem wynoszącym 215 proc.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty