Biura podróży – klienci przed świętami wyhamowują
Po kilku tygodniach dużej, dwucyfrowej dynamiki wzrostu liczby klientów w porównaniu z ubiegłym rokiem, w ostatnim tygodniu liczba klientów odwiedzających biura podróży była tylko o ponad 7 proc. wyższa niż rok temu.
Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 8,2 proc., zaś liczba klientów – o 7,1 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 82,4 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – o 10,6 proc. a autokarowe – 6,8 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 7 proc., imprez z dojazdem – o 4,7 proc., zaś liczba samolotówek – o 7,4 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2017 do 31 października 2018 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Włochy, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Albania, Austria i Portugalia. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się cztery greckie i po dwa egipskie i tureckie. Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Marsa Alam.
Najmniej kosztują imprezy w Marsa Alam (1 837 zł) i w Hurghadzie (1845 zł). Najdrożej jest w Heraklionie (2 667 zł) i na Teneryfie (3 058 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 34,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyjazdy lotnicze wzrosły o 40,1 proc., autokarowe – o 8,9 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym wzrosły o 15,1 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2018 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku o 28,1 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 82,5 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (spadek o minus 1,8 proc.). Dalej zaś: Turcja (tyle samo), Hiszpania (spadek o minus 16,4 proc.), Egipt (+116,2 proc.), Włochy (+19,1 proc.), Bułgaria (+19,6 proc.), Albania (+50,5 proc.), Austria (1,9 proc.), Tajlandia (+92,3 proc.) i Malta (100,9 proc.).
Na 14. pozycji znajduje się Maroko (wzrost o 171,7 proc.)
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 20,3 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 13,9 proc., Hiszpanię – 11,5 proc., Egipt – 8,7 proc., Włochy – 6 proc., Bułgarię – 5,3 proc.
POWIĄZANE WPISY
21 marca 2025
Odwiedź Francję po igrzyskach
Przedstawiciele atrakcji turystycznych z Francji zaprezentowali się na warsztatach dla…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2025
Zima w tropikach? Itaka startuje ze sprzedażą sezonu 25/26
Itaka rozpoczyna promocyjną sprzedaż sezonu zima 25/26. Touroperator stawia na egzotykę,…
0 Komentarzy15 Minuty
19 marca 2025
Morza marzeń. Rejsy z Itaką
Z roku na rok dynamicznie rośnie popularność rejsów wycieczkowych. Rejsy stają się stylem…
0 Komentarzy9 Minuty
18 marca 2025
Wielkanoc tańszą alternatywą dla majówki 2025
W tym roku długi majowy weekend wypada wyjątkowo blisko świąt Wielkanocnych. Oba terminy…
0 Komentarzy7 Minuty
18 marca 2025
31 tys. Polaków odwiedziło Maltę w styczniu
Malta od dłuższego czasu cieszyła się popularnością wśród polskich turystów, jednak w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
17 marca 2025
Biura podróży – ceny imprez turystycznych zaczynają spadać
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty