Biura podróży – Grecja ma już prawie ¼ rynku

Na Grecja przypada już 23 proc. wszystkich imprez sprzedawanych w biurach podróży.
Wycieczki do Grecji, Turcji, Hiszpanii, Egiptu, Bułgarii i Włoch stanowią ponad 70 proc. wszystkich sprzedanych w biurach podróży.
Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 18,6 3 proc., zaś liczba klientów – o 19,4 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 86,7 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – o 7,7 proc. a autokarowe – 5,5 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych była taka sama, liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o minus 7,9 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła – o 24,5 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2017 do 31 października 2018 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Hiszpania, Turcja, Egipt, Bułgaria, Włochy, Albania, Tunezja, Cypr i Chorwacja. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i po dwa egipskie i tureckie. Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Hurghada.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 032 zł) i w Hurghadzie (2 124 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 784 zł) i w Antalyi (2 513 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 10,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyjazdy lotnicze wzrosły o 13 proc., autokarowe – zmalały o minus 3,8 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym wzrosły – o 1,4 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2018 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku o 26,4 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 84,1 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost o 9,3 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem). Dalej zaś: Turcja (brak danych), Hiszpania (spadek o minus 24,2 proc.), Egipt (+85,4 proc.), Bułgaria (+24 proc.), Włochy (minus 1,6 proc.), Albania (+71,4 proc.), Chorwacja (minus 0,2 proc.), Tunezja (brak danych) i Portugalia (minus 33,9 proc). Na 12. pozycji znajduje się Cypr (+30,5 proc.), na 14. pozycji – Maroko (wzrost o 61,5 proc.), zaś na 19. – Wyspy Zielonego Przylądka (+145,5 proc.)
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 23 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 14,8 proc., Hiszpanię – 11,2 proc., Egipt – 10,1 proc., Bułgarię – 6,8 proc., Włochy – 5,1 proc.
POWIĄZANE WPISY
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2023
Biura podróży – ceny imprez turystycznych droższe niż przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 listopada 2023
Join Up zamierza zimą latać z Rzeszowa-Jasionki na Sri Lankę
Biuro podróży Join Up od 25 grudnia 2023 roku wprowadza ofertę przelotów z portu…
0 Komentarzy2 Minuty