Biura podróży – Grecja ma już ponad 1/5 rynku

Jeśli chodzi o podział rynku w biurach podróży w Polsce, to najwięcej, bo 21,1 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 11,7 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 8,5 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 17,4 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 89,4 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,2 proc. a autokarowe – 6,3 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Egipt, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Albania, Tunezja, Chorwacja i Portugalia.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się sześć greckich i dwa tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Zakyntos i Rodos.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 035 zł) i w Hurghadzie (2 140 zł). Najdrożej jest w Bodrum (2 725 zł) i na Rodos (2 694 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 22,1 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o 24 proc., autokarowe zmalały o 11 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym wzrosły o 3,6 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 6,8 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85,4 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Grecja (spadek o 23,1 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem), zaś na drugim – Turcja (wzrost o 20,9 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+33,9 proc.), Hiszpania (spadek o 21 proc.), Bułgaria (minus 35,1 proc.), Włochy (minus 20,5 proc.), Tunezja (+ 22,3 proc.), Albania (minus 35,6 proc.), Portugalia (+8,5 proc.) i Chorwacja (minus 22,4 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 21,1 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 19,3 proc., Egipt – 14,2 proc, Hiszpanię – 9,7 proc., Bułgarię – 4,8 proc, Włochy – 4,3 proc.
POWIĄZANE WPISY
2 kwietnia 2023
Nekera z rozszerzoną ofertą hiszpańską i nowymi sieciami, w tym Riu. Agenci poznali hotelarzy na workshopach w Polsce
Ponad 2,5 tys. obiektów w ofercie i loty do 13 lotnisk to obecnie hiszpańska oferta…
0 Komentarzy11 Minuty
31 marca 2023
Kurt Ekert zastąpi Seana Menke na stanowisku dyrektora generalnego Sabre
Dyrektor generalny i prezes Sabre, Sean Menke, przejdzie na stanowisko prezesa…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2023
Rekordowy rok 2022 dla Go Global Travel. „Miliard euro przychodu jest w naszym zasięgu”
Należąca do grupy Go Global Travel polska spółka Merigo, specjalizująca się w systemach…
0 Komentarzy8 Minuty
27 marca 2023
Nowy projekt Nekery. Akademia Rezydentów rusza w kwietniu
Projekt „Akademia Rezydentów”, przeznaczony jest dla młodych ludzi, planujących karierę w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 marca 2023
Join Up! uruchamia wakacyjną promocję dla rodzin z dziećmi
Join Up! nowy na polskim rynku, lecz będący już od kilkunastu lat w Europie touroperator,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2023
Anex Tour wchodzi na polski rynek. W 2023 chcą obsłużyć 200 tys. klientów
Tureckie biuro podróży w ostatnich dniach zorganizowało wydarzenie dla branży…
0 Komentarzy1 Minuty
22 marca 2023
Esky: Polacy wiosną wybiorą się na city breaks w Europie
Według ekspertów z eSky.pl tegorocznej wiosny podróżnicy z Polski w zdecydowanej…
0 Komentarzy6 Minuty
20 marca 2023
Wystawcy Africa Showcase przestawili swoje oferty w Polsce, na Węgrzech i w Czechach
Globalny roadshow – Africa Showcase – rozpoczął się w minionym tygodniu w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2023
Spanish Event – wielkie święto hiszpańskiej turystyki już za tydzień
16 silnych hiszpańskich marek, dwa dni workshopów, 250 profesjonalistów z branży i ogrom…
0 Komentarzy9 Minuty