Biura podróży – Egipt i Turcja biorą ponad 1/3 rynku

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 wśród klientów biur podróży w Polsce największym powodzeniem cieszą się imprezy w Turcji – 19,7 proc. klientów i w Egipcie – 17,2 proc.
Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu tego sezonu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 5,4 proc., zaś liczba klientów – o 4,2 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu, stanowiły 87,5 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 6,5 proc. a autokarowe – 5,9 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o minus 4,3 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała o minus 11,6 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła o 6,2 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Turcja, Grecja, Egipt, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Albania, Tunezja, Austria i Madagaskar.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i trzy egipskie. Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Marsa Alam.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Sharm El Sheik (2 084 zł) i w Marsa Alam (2 063 zł). Najdrożej jest na Kos (2 807 zł) i w Heraklion (2 805 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 0,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze wzrosły o 3,8 proc., autokarowe zmalały o minus 9,6 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały minus 18,8 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku o 0,8 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 84,6 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Turcja (wzrost o 40,7 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+101,8 proc.), Grecja (minus 30,3 proc.), Hiszpania (spadek o minus 27,4 proc.), Włochy (minus 20,7 proc.), Bułgaria (minus 44,6 proc.), Tunezja (wzrost o 118,6 proc.), Albania (minus 32,6), Tajlandia (minus 2,7 proc.) i Austria (minus 21,4 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 19,7 proc. sprzedanych imprez przypada na Turcję. Na Egipt – 17,2 proc., Grecję – 14 proc., Hiszpanię – 8,3 proc., Włochy –4,8 proc., Bułgarię – 2,9
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2023
Biura podróży – ceny imprez turystycznych droższe niż przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty