Biura podróży – dominują kierunki greckie, turecki i hiszpańskie

W ostatnim tygodniu w biurach podróży, wśród najpopularniejszych kierunków znalazło się 7 lotnisk greckich, 4 hiszpańskie i 3 tureckie.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90,2 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,9 proc. a autokarowe – 4,9 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Bułgaria, Hiszpania, Egipt, Albania, Włochy, Portugalia, Chorwacja i Czarnogóra.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa bułgarskie.
Na podium znajdują się Antalya, Zakyntos i Burgas,.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 040 zł) i w Warnie (2 093 zł). Najdrożej jest w Chanii (3 031 zł) i na Kos (3 151 zł).
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 9,4 proc. Liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 3,4 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 12,3 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 9,6 proc.
Wycieczki samolotowe stanowią 86,3proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Grecja (spadek o 25 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem), zaś na drugim – Turcja (wzrost o 16,4 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+31,6 proc.), Hiszpania (spadek o 21,9 proc.), Bułgaria (minus 31,2 proc.), Włochy (minus 24,6 proc.), Albania (minus 35,3 proc.), Tunezja (+ 11,4 proc.), Portugalia (+9,8 proc.) i Chorwacja (minus 18,5 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 23,7 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 18,6 proc., Egipt – 13 proc, Hiszpanię – 9,7 proc., Bułgarię – 5,6 proc, Włochy – 4,3 proc., Albanię – 2,4 proc., Tunezję – 2,1 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,6 proc.
POWIĄZANE WPISY
11 lutego 2025
TOP Touristik odnotowuje 40 proc. proc. wzrost rezerwacji na Maltę w 2025 roku
TOP Touristik touroperator specjalizujący się w dynamicznym pakietowaniu odnotował wzrost…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Tourist Polska uruchamia innowacyjną aplikację „Gotowy na Wakacje”
Biuro podróży Tourist Polska jako pierwsze w kraju wprowadziło i uruchomiło aplikację…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Biura podróży – wzrost cen wycieczek ponownie mocno przyspieszył
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
5 lutego 2025
Elkie Pupek nową menadżerką ds. sprzedaży i marketingu w TOP Touristik
TOP Touristik poinformował o dołączeniu Elkie Pupek do zespołu na stanowisko sales &…
0 Komentarzy1 Minuta
4 lutego 2025
Raport Podróżnika: jak Polacy podróżowali w 2024 roku?
Rok 2024 przyniósł kolejne rekordy w turystyce – więcej podróży, większe zainteresowanie…
0 Komentarzy11 Minuty
3 lutego 2025
Biura podróży – imprezy turystyczne coraz droższe
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
3 lutego 2025
Rainbow został partnerem Olimpiady Geograficznej
Wsparcie edukacji młodych ludzi od zawsze jest dla Rainbow bardzo ważnym elementem…
0 Komentarzy1 Minuty
30 stycznia 2025
Anex Tour Poland zaprezentował nową ofertą dla agentów podczas Road Show 2025
Pięć największych miast w Polsce, 500 gości, przedstawiciele najlepszych hoteli z…
0 Komentarzy2 Minuty
28 stycznia 2025
Itaka wspiera WOŚP – podróż luksusowym statkiem dla zwycięzcy licytacji
Biuro Podróży Itaka kolejny raz włączyło się w akcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej…
0 Komentarzy1 Minuty