Biura podróży – dominują kierunki greckie, turecki i hiszpańskie

W ostatnim tygodniu w biurach podróży, wśród najpopularniejszych kierunków znalazło się 7 lotnisk greckich, 4 hiszpańskie i 3 tureckie.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90,2 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,9 proc. a autokarowe – 4,9 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Bułgaria, Hiszpania, Egipt, Albania, Włochy, Portugalia, Chorwacja i Czarnogóra.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa bułgarskie.
Na podium znajdują się Antalya, Zakyntos i Burgas,.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 040 zł) i w Warnie (2 093 zł). Najdrożej jest w Chanii (3 031 zł) i na Kos (3 151 zł).
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 9,4 proc. Liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 3,4 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 12,3 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 9,6 proc.
Wycieczki samolotowe stanowią 86,3proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Grecja (spadek o 25 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem), zaś na drugim – Turcja (wzrost o 16,4 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+31,6 proc.), Hiszpania (spadek o 21,9 proc.), Bułgaria (minus 31,2 proc.), Włochy (minus 24,6 proc.), Albania (minus 35,3 proc.), Tunezja (+ 11,4 proc.), Portugalia (+9,8 proc.) i Chorwacja (minus 18,5 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 23,7 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 18,6 proc., Egipt – 13 proc, Hiszpanię – 9,7 proc., Bułgarię – 5,6 proc, Włochy – 4,3 proc., Albanię – 2,4 proc., Tunezję – 2,1 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,6 proc.
POWIĄZANE WPISY
20 marca 2023
Wystawcy Africa Showcase przestawili swoje oferty w Polsce, na Węgrzech i w Czechach
Globalny roadshow – Africa Showcase – rozpoczął się w minionym tygodniu w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2023
Spanish Event – wielkie święto hiszpańskiej turystyki już za tydzień
16 silnych hiszpańskich marek, dwa dni workshopów, 250 profesjonalistów z branży i ogrom…
0 Komentarzy9 Minuty
17 marca 2023
Efe Türkel odchodzi z Join Up
Efe Türkel, po niespełna pół roku zrezygnował ze stanowiska prezesa Join Up! Polska,…
0 Komentarzy1 Minuta
16 marca 2023
Zima w biurach podróży: klienci zapłacili więcej, ale wyjechali tłumniej niż rok temu
Ponad milion Polaków zdecydowało się wyjechać tej zimy z biurami podróży – zarówno na…
0 Komentarzy12 Minuty
15 marca 2023
Ceny wycieczek na celowniku UOKiK. „Przepisy zniszczą pakietowanie dynamiczne”
Zarzut, który UOKiK postawił w styczniu multiagentowi Wakacje.pl, to problem dla całej…
0 Komentarzy14 Minuty
14 marca 2023
TUI Poland kontraktuje w Enter Air miejsca za 718 mln zł
Enter Air i TUI Poland podpisały umowę czarteru dotyczącą współpracy w sezonie lato 2023…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2023
Turespaña: chcemy podnosić kwalifikacje agentów biur podróży
Hiszpański event organizowany przez biuro podróży Nekera, to nie tylko okazja do…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2023
Workshop ALLinTOO: stawiamy na jakość, a nie na ilość
III międzynarodowy workshop turystyczny ALLinTOO zorganizowany wspólnie przez Magazyn…
0 Komentarzy4 Minuty
2 marca 2023
Rego-Bis: polecimy z Rzeszowa do Podgornicy i z Lublina do Splitu
Narodowy przewoźnik z Czarnogóry Air Montenegro i polski touroperator Rego-Bis podwajają…
0 Komentarzy4 Minuty