Biura podróży – Bułgaria już na drugim miejscu
W ostatnim tygodniu w biurach podróży, jeśli chodzi o sprzedaż oferty do 31 października, na drugim miejscu – za Grecją –znalazła się Bułgaria.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90,5 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,8 proc. a autokarowe – 4,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Bułgaria, Turcja, Hiszpania, Egipt, Albania, Włochy, Portugalia, Tunezja i Chorwacja,.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa bułgarskie.
Na podium znajdują się Burgas, Antalya i Zakyntos.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 035 zł) i w Warnie (2 008 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 995 zł) i na Kos (3 017 zł).
W tym sezonie sprzedaż ofert last minute (czyli dokonana mniej niż 30 dni przed datą wyjazdu) wynosi 35 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 8,7 proc. Liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 3,2 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 13,2 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 8,7 proc.
Wycieczki samolotowe stanowią 86,2 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Grecja (spadek o 24,4 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem), zaś na drugim – Turcja (wzrost o 17, 8 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+32,4 proc.), Hiszpania (spadek o 21,4 proc.), Bułgaria (minus 32 proc.), Włochy (minus 23,5 proc.), Albania (minus 35,6 proc.), Tunezja (+ 14,4 proc.), Portugalia (+9,7 proc.) i Chorwacja (minus 19,2 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 23,3 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 18,8 proc., Egipt – 13,3 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 5,4 proc, Włochy – 4,3 proc., Albanię – 2,3 proc., Tunezję – 2,1 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,6 proc.
POWIĄZANE WPISY
17 lutego 2025
Biura podróży – trwa wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lutego 2025
UOKiK: Exim wprowadzał klientów w błąd. Biuro podróży odpiera zarzuty
Exim zmieniał warunki wycieczek bez zgody klientów i nie informował ich o prawie do…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lutego 2025
TOP Touristik odnotowuje 40 proc. proc. wzrost rezerwacji na Maltę w 2025 roku
TOP Touristik touroperator specjalizujący się w dynamicznym pakietowaniu odnotował wzrost…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Tourist Polska uruchamia innowacyjną aplikację „Gotowy na Wakacje”
Biuro podróży Tourist Polska jako pierwsze w kraju wprowadziło i uruchomiło aplikację…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Biura podróży – wzrost cen wycieczek ponownie mocno przyspieszył
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
5 lutego 2025
Elkie Pupek nową menadżerką ds. sprzedaży i marketingu w TOP Touristik
TOP Touristik poinformował o dołączeniu Elkie Pupek do zespołu na stanowisko sales &…
0 Komentarzy1 Minuta
4 lutego 2025
Raport Podróżnika: jak Polacy podróżowali w 2024 roku?
Rok 2024 przyniósł kolejne rekordy w turystyce – więcej podróży, większe zainteresowanie…
0 Komentarzy11 Minuty
3 lutego 2025
Biura podróży – imprezy turystyczne coraz droższe
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
3 lutego 2025
Rainbow został partnerem Olimpiady Geograficznej
Wsparcie edukacji młodych ludzi od zawsze jest dla Rainbow bardzo ważnym elementem…
0 Komentarzy1 Minuty