Biura podróży – Bułgaria już na drugim miejscu
W ostatnim tygodniu w biurach podróży, jeśli chodzi o sprzedaż oferty do 31 października, na drugim miejscu – za Grecją –znalazła się Bułgaria.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90,5 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,8 proc. a autokarowe – 4,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Bułgaria, Turcja, Hiszpania, Egipt, Albania, Włochy, Portugalia, Tunezja i Chorwacja,.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa bułgarskie.
Na podium znajdują się Burgas, Antalya i Zakyntos.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 035 zł) i w Warnie (2 008 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 995 zł) i na Kos (3 017 zł).
W tym sezonie sprzedaż ofert last minute (czyli dokonana mniej niż 30 dni przed datą wyjazdu) wynosi 35 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 8,7 proc. Liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 3,2 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 13,2 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 8,7 proc.
Wycieczki samolotowe stanowią 86,2 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Grecja (spadek o 24,4 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem), zaś na drugim – Turcja (wzrost o 17, 8 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+32,4 proc.), Hiszpania (spadek o 21,4 proc.), Bułgaria (minus 32 proc.), Włochy (minus 23,5 proc.), Albania (minus 35,6 proc.), Tunezja (+ 14,4 proc.), Portugalia (+9,7 proc.) i Chorwacja (minus 19,2 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 23,3 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 18,8 proc., Egipt – 13,3 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 5,4 proc, Włochy – 4,3 proc., Albanię – 2,3 proc., Tunezję – 2,1 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,6 proc.
POWIĄZANE WPISY
27 stycznia 2023
Wakacje.pl nagrodziły swoich pracowników na Dominikanie
Podsumowanie roku 2022 firmy odbyło się w listopadzie na Dominikanie. Wakacje.pl…
0 Komentarzy5 Minuty
23 stycznia 2023
Biura podróży – spadek cen imprez sierpniowych
W ostatnim tygodniu, w biurach podróży w Polsce, średnia cena dla wycieczek z wylotami…
0 Komentarzy3 Minuty
20 stycznia 2023
Ecco Holiday zaprezentował nowe logotypy swoich marek
Podczas obchodów 20-lecia firmy zaprezentowano nowe logotypy, jakimi od teraz będą…
0 Komentarzy2 Minuty
19 stycznia 2023
Exim Tours rusza z kolejną rekrutacją
W dniu dzisiejszym (19 stycznia, czwartek) Exim Tours ruszył z kolejną rekrutacją. W…
0 Komentarzy1 Minuty
19 stycznia 2023
Tomasz Przygocki i Maciej Żentkowski nowymi managerami w Wakacje.pl
Wakacje.pl wzmacniają struktury odpowiedzialne za współpracę franczyzową. Do zespołu…
0 Komentarzy2 Minuty
19 stycznia 2023
Fostertravel.pl osiąga rekordowe wyniki i podwoi swoją sieć agentów
Sieć agencyjna Fostertravel.pl zaprezentowała wyniki za miniony rok oraz wręczyła nagrody…
0 Komentarzy3 Minuty
18 stycznia 2023
Pierwszy jarmark turystyczny promujący klientów GAR-u za nami
17 stycznia odbył się pierwszy wspólny jarmark turystyczny w restauracji AvanGARda w…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2023
Biura podróży – kolejny wzrost cen imprez sierpniowych
W minionym tygodniu średnia cena dla wycieczek z wylotami pomiędzy 31 lipca i 6 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2023
Esky: podróże Polaków w 2022 roku – Włochy na pierwszym miejscu
W 2022 roku branża turystyczna zbliżyła się do wyników notowanych w rekordowym 2019 roku…
0 Komentarzy6 Minuty