Biura podróży – Bułgaria już na drugim miejscu
W ostatnim tygodniu w biurach podróży, jeśli chodzi o sprzedaż oferty do 31 października, na drugim miejscu – za Grecją –znalazła się Bułgaria.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90,5 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,8 proc. a autokarowe – 4,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Bułgaria, Turcja, Hiszpania, Egipt, Albania, Włochy, Portugalia, Tunezja i Chorwacja,.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa bułgarskie.
Na podium znajdują się Burgas, Antalya i Zakyntos.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 035 zł) i w Warnie (2 008 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 995 zł) i na Kos (3 017 zł).
W tym sezonie sprzedaż ofert last minute (czyli dokonana mniej niż 30 dni przed datą wyjazdu) wynosi 35 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 8,7 proc. Liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 3,2 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 13,2 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 8,7 proc.
Wycieczki samolotowe stanowią 86,2 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Grecja (spadek o 24,4 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem), zaś na drugim – Turcja (wzrost o 17, 8 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+32,4 proc.), Hiszpania (spadek o 21,4 proc.), Bułgaria (minus 32 proc.), Włochy (minus 23,5 proc.), Albania (minus 35,6 proc.), Tunezja (+ 14,4 proc.), Portugalia (+9,7 proc.) i Chorwacja (minus 19,2 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 23,3 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 18,8 proc., Egipt – 13,3 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 5,4 proc, Włochy – 4,3 proc., Albanię – 2,3 proc., Tunezję – 2,1 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,6 proc.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty