Bidroom.com nie bierze prowizji od hotelarzy
Platforma rezerwacyjna Bidroom.com ogłasza zmienia swój model biznesowy i przestaje pobierać od hoteli i apartamentów prowizję za rezerwacje.
Założyciele Bidroom.com, Michael Ros i Casper Knieriem zdecydowali się całkowicie porzucić tradycyjny model prowizyjny, obniżając prowizję z dwóch procent do zera. Hotele, apartamenty, domki letniskowe czy B&B, mogą od teraz być zarejestrowane i otrzymywać rezerwacje od gości całkowicie za darmo.
Casper Knieriem, dyrektor finansowy Bidroom.com, powiedział: „Na początku swojej działalności, pobieraliśmy tylko dwa procent prowizji, symboliczną stawkę, która miała sygnalizować nasz sprzeciw wobec obecnej sytuacji na rynku OTA (Online Travel Agency). Stanowczo sprzeciwiamy się okropnym praktykom największych platform rezerwacyjnych, które pobierają do 25 proc. prowizji, rujnując budżety hoteli i opustoszając portfele gości.”
Zamiast pobierania prowizji, firma skupi się na oferowaniu dodatkowych usług hotelom w ramach swojego nowego modelu biznesowego freemium. Menadżerowie mogą wybierać spośród dwóch rodzajów członkostwa: Bidroom Free i Bidroom Plus. Bidroom Free umożliwia hotelom na załączenie limitowanej ilości zdjęć, opisów zdjęć oraz pokoi. Bidroom Plus pozwala na załączenie większej ilości zdjęć, ale przede wszystkim, sprawia, że dane zakwaterowanie pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania. Ponadto, hotele i apartamenty, objęte usługą Bidroom Plus, mogą być połączone z oprogramowaniem ułatwiającym zarządzanie rezerwacjami z wielu kanałów (Channel Manager), a także umieszczony zostać może odnośnik do strony internetowej danego zakwaterowania na Bidroom.com. W branży, w której hotele muszą mierzyć się z wyszukiwarkami internetowymi oraz wysokimi prowizjami, Bidroom Plus może stanowić opłacalną platformę łączącą je z gośćmi.
Niezależnie od wybranego rodzaju członkostwa, hotelarze czy menadżerowie apartamentów i/lub domków letniskowych, mogą dołączyć do Bidroom za darmo i otrzymywać wolne od prowizji rezerwacje. Bez zmian pozostaje wymagana zniżka dla gości, wynosząca przynajmniej 5 proc. kwoty oferowanej na największych portalach rezerwacyjnych. Dzięki temu, korzystanie z Bidroom.com opłaca się zarówno hotelarzom jak i gościom.
Brak prowizji to jednak nie wszystko. Strona internetowa została przetłumaczona na wiele języków, by przyciągnąć więcej użytkowników. Już w tej chwili Bidroom.com może być przeglądane w języku polskim, angielskim, holenderskim, francuskim i rosyjskim. Wkrótce do tej grupy dołączą włoski, hiszpański i niemiecki.
Michael Ros skomentował: „Potocznie nazywamy nasz nowy model ‘Bidroom as a Service’ (pl. Bidroom jako usługa). Od samego początku naszą misją było wprowadzenie uczciwości na rynek rezerwacyjny. Cały zespół jest niezwykle podekscytowany rewolucją, która właśnie nadchodzi.”
POWIĄZANE WPISY
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Ibis świętuje 50. urodziny
Dzisiaj portfolio rodziny marek ibis, ibis Styles i ibis Budget tworzy ponad 2,5 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 kwietnia 2024
Travelist wybrał najlepsze hotele w Polsce
Eksperci portalu rezerwacyjnego Travelist.pl oraz goście obiektów hotelowych po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Nocowanie.pl: Chorwacja nadal na topie. Polacy planują wakacje mimo wzrostu cen
Dane z serwisu Nocowanie.pl wyraźnie pokazują, że Polacy planują wyjazdy nad Adriatyk na…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
IGHP: Wielkanoc była dobra, a jeszcze lepiej zapowiada się majówka
W marcu hotele odnotowały wyniki na poziomie lutego i wciąż są one słabsze w porównaniu…
0 Komentarzy8 Minuty
11 kwietnia 2024
Novotel Warszawa Centrum świętuje 50. urodziny
Jeden z największych hoteli Novotel w Europie przez cały rok będzie świętował swój…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2024
Marriott International planuje ekspansję na polskim rynku hotelarskim. W najbliższych latach otworzy ponad dziesięć obiektów
Marriott International ogłosił plany rozszerzenia portfolio w Polsce, gdzie w ciągu…
0 Komentarzy2 Minuty
2 kwietnia 2024
Nocowanie.pl: Polacy coraz chętniej wybierają majówkę w górach. Hotelarze mają powody do optymizmu
Zainteresowanie noclegami na majówkę rośnie z dnia na dzień, a liczba rezerwacji sięga…
0 Komentarzy3 Minuty
29 marca 2024
Travelist.pl: tanie wakacje w maju. Polacy chętnie rezerwują urlopy
Jak wynika z danych ekspertów portalu rezerwacyjnego Travelist.pl, jeszcze w marcu długi…
0 Komentarzy4 Minuty