Będzie rewolucja w turystyce krajowej? Nowe narzędzie do sprzedaży polskiej oferty

Jeszcze podczas IV Forum Promocji Turystycznej uczestnicy debaty poświęconej turystyce krajowej doszli do wniosku, że potrzebna jest platforma do sprzedaży polskiego produktu turystycznego. Taki projekt już wtedy powstawał, ale dopiero teraz ma swoją premierę. Hello! Poland to na razie bilety wstępu do obiektów, ale plany są dalekosiężne.
W październiku 2018 roku zastanawialiśmy się, dlaczego tak mało biur podróży ma w swojej ofercie wyjazdy po Polsce. Jednym z wniosków było to, że brakuje narzędzia, które służyłoby hotelarzom i biurom podróży do dokonywania rezerwacji. Projekt Hello! Poland co prawda na razie skierowany jest tylko do klienta, ale jego twórcy zamierzają rozbudować portfolio produktów i dać narzędzie sprzedażowe również przedsiębiorcom turystycznym. W turystyce krajowej to może być rewolucja.
Bilety wstępu na jednej platformie
Hello! Poland obecnie jest serwisem online dającym możliwość zakupienia biletów wstępu do różnych atrakcji w Polsce. Zintegrowany system pozwala znaleźć atrakcje w danym mieście i kupić bilety online. Z platformą, która działa jeszcze w wersji beta, jak na razie umowę podpisało 40 obiektów. Twórcy platformy zachęcają do współpracy kolejnych partnerów. Większościowym udziałowcem Hello Poland sp. z o.o. jest wrocławska spółka NowaEra.
„Chcemy stworzyć narzędzie które ułatwi turystom dostęp do lokalnej oferty. Większość obiektów w Polsce wcale nie udostępnia możliwości kupienia biletu online, a te które to robią są rozproszone i mało przystępne. Wygenerowanych biletów trzeba potem długo szukać w skrzynce mailowej, a czasem wręcz należy je wcześniej wydrukować, co w podróży bywa niewykonalne – mówi Kamil Pakosz, prezes zarządu Hello Poland Sp. z o.o.
Jedna płatność, bilety w telefonie
Hello! Poland to platforma złożona z witryny internetowej oraz aplikacji mobilnej. Umożliwia wybór oferty, dowolne jej konfigurowanie i pozwala na zakup wszystkich usług w jednym miejscu. Bilety do wszystkich wybranych obiektów można kupić za pomocą jednej transakcji. Są one następnie przechowywane w aplikacji, w indywidualnym profilu użytkownika, dzięki czemu są łatwo dostępne podczas zwiedzania – turysta ma je zapisane we własnym telefonie. Ofertę można przeglądać za pomocą kalendarium wydarzeń, a w przyszłości użytkownicy zyskają dostęp do systemu ratingowego i opinii innych zwiedzających.
„Hello! Poland stanowi znakomity kanał sprzedażowy dla atrakcji i pozwala ich operatorom docierać do nowych klientów bez dodatkowych inwestycji w marketing. Przekonała nas bardzo użyteczna dla użytkownika końcowego formuła serwisu, ale także fakt że obecność na platformie nie wymaga ponoszenia żadnych kosztów początkowych” – mówi Jakub Paczyński, pomysłodawca i twórca Kolejkowa, czyli wystaw prezentujących fascynujący świat miniaturowych makiet.
„Kolejkowo dołączyło do serwisu jako jedna z pierwszych atrakcji – Płatność w formie prowizji następuje dopiero po dokonaniu sprzedaży, więc to dla nas czysty zysk” – dodaje Jakub Paczyński.
Rewolucja cyfrowa w turystyce krajowej?
„Wierzę, że nasze narzędzie stanie się naturalnym wyborem dla operatorów atrakcji, którzy skorzystają z szansy na dołączenie do cyfrowej rewolucji. Obecnie tylko ok. 10 proc. polskich obiektów umożliwia zakup biletów online, podczas gdy w Europie to aż 82 proc. Liczę, że dzięki Hello! Poland nasz rynek szybko dogoni sąsiadów” – podsumowuje Kamil Pakosz.
Twórcy platformy zapewniają, że mają szeroko zakrojone plany. Oferta krajowa jest bardzo rozproszona i aż prosi się, żeby stworzyć dla polskich produktów system rezerwacyjny. W przyszłości Hello! Poland ma służyć jako narzędzie B2B. Pierwotnie pomysł zakładał jedynie współpracę z obiektami turystycznymi, ale zainteresowanie tym kanałem sprzedaży przejawiają już polscy hotelarze. Być może narzędzie to pozwoli w przyszłości agentom turystycznym sprzedawać, a touroperatorom pakietować wyjazdy po Polsce.
POWIĄZANE WPISY
17 marca 2023
Pierwsza na świecie makieta z prawdziwym deszczem w Kolejkowie
Wystawę co dziewięć minut rozświetlają błyskawice, a na mieszkańców makiety spada ulewa.…
0 Komentarzy2 Minuty
16 marca 2023
MROT: dofinansujemy projekty naszych członków. Powstaje Laboratorium Inicjatyw Turystycznych
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna chcąc rozwijać produkty turystyczne na…
0 Komentarzy4 Minuty
14 marca 2023
MROT: 16 marca premiera nowego projektu. Wesprze rozwój produktów i marek turystycznych w regionie
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna chcąc wesprzeć branżę turystyczną…
0 Komentarzy1 Minuty
13 marca 2023
Touroperatorzy na fali po kryzysie? Debata na Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu
Wyjście na prostą po kryzysie czy niepewne jutro – co czeka polskich touroperatorów? To…
0 Komentarzy2 Minuty
9 marca 2023
Na MTT Wrocław wręczono Kryształy Turystyki
Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego przyciągają coraz więcej odwiedzających i…
0 Komentarzy1 Minuty
8 marca 2023
Przyszłość wycieczkowców tematem Pojedynku Ekspertów na Forum Promocji Turystycznej
Przyszłość statków wycieczkowych będzie jednym z ważnych tematów poruszonych w trakcie…
0 Komentarzy2 Minuty
8 marca 2023
Dolny Śląsk: 2 mln zł na rozwój infrastruktury nad Odrą
Powołany przez Sejmik Dolnośląski Fundusz Odrzański 2023 wesprze dolnośląskie gminy w…
0 Komentarzy4 Minuty
8 marca 2023
Itaka świętuje karnawał w Las Palmas na Gran Canarii
Karnawał na Gran Canarii jest uznawany za wydarzenie roku, a Wielka Parada w Las Palmas…
0 Komentarzy1 Minuty
7 marca 2023
Workshop ALLinTOO: stawiamy na jakość, a nie na ilość
III międzynarodowy workshop turystyczny ALLinTOO zorganizowany wspólnie przez Magazyn…
0 Komentarzy4 Minuty