A&o hostels z udanym pierwszym półroczem 2023. Sprzedaż na poziomie 100 mln euro

fot. a&o

A&o hostels odnotowało najlepsze półrocze w historii firmy. Berlińska sieć hosteli a&o przekroczyła swój ubiegłoroczny wynik o 47 proc. To wynik dobrych miesięcy maja i czerwca, z obłożeniem pokoi na poziomie ponad 80 proc. Ponad milion noclegów w pierwszym kwartale zagwarantowało pełne obłożenie obiektów, zwłaszcza w Berlinie, Hamburgu i Wenecji.

W firmie zaobserwowano trend wczesnych rezerwacji. W 2022 roku prawie 50 proc. letnich gości dokonało rezerwacji last minute, czyli mniej niż 24 godziny przed przyjazdem, w tym roku jest to około 30 proc. W segmencie podróży rodzinnych i grupowych berlińska grupa budżetowa była w stanie ponownie wzrosnąć w porównaniu z rokiem poprzednim – w tym w a&o Weimar, który zdobywa punkty wśród gości za opcje wypoczynku na świeżym powietrzu.

Olivier Winter, założyciel a&o upatruje przyczyn stałej dynamiki od początku roku przede wszystkim w utrzymującym się popycie ze strony grup szkolnych. Grupy podróżują bardziej elastycznie i zajmują pokoje wieloosobowe w a&o również wiosną, nie tylko w sezonie letnim. Do przyczyn zalicza się również coraz większe zainteresowanie budżetowym zakwaterowaniem, zwłaszcza ze strony rodzin i młodych osób, także międzynarodowych: silny wzrost w kategoriach pokoi rodzinnych i wieloosobowych (pokoje dzielone).

Co więcej, Winter postrzega stale rosnącą liczbę gości nocujących (I półrocze 2023: 2 840 000 / I półrocze 2022: 2 340 000), jako potwierdzenie, że zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój jest słusznym kierunkiem. Niezależnie od tego, czy chodzi o organizatorów wydarzeń, szkoły czy prywatnych gości rozmawiających z nami przy recepcyjnych biurkach. Udział gości a&o w wieku do 30 lat, z wyłączeniem grup szkolnych, wynosi już około 52 proc. a&o odnotowało wysoki poziom zainteresowania kwestiami zrównoważonego rozwoju, szczególnie wśród młodej grupy docelowej.

a&o inwestuje 20 milionów euro w zrównoważone renowacje

„To jeszcze dla nas za mało. Jeśli chcemy umożliwić zrównoważone podróżowanie, a tym samym być branżą przyszłościową, musimy nadal zmieniać sposób myślenia i działania oraz jeszcze bardziej radykalnie ograniczać konsumpcję i emisję dwutlenku węgla” – mówi Oliver Winter.

Neutralność pod względem emisji CO2 do 2025 roku jest kolejnym kamieniem milowym dla europejskiej sieci hosteli, która obecnie obsługuje 39 obiektów w 25 miastach i dziewięciu krajach. W nadchodzącym roku firma zainwestuje do 20 mln euro w same działania renowacyjne związane z energią. 90 proc. lokalizacji a&o wykorzystuje istniejące już budynki.

Dotarcie do celu w dwie minuty – cyfryzacja dla komfortu gości

A&o czyni również dalsze postępy w zakresie cyfryzacji. Od początku sierpnia goście hotelu a&o Munich Hackerbrücke mogą korzystać z systemu self check-in. To wewnętrzne rozwiązanie pozwala gościom na szybsze zameldowanie – pięć kroków w mniej niż dwie minuty. Kolejne obiekty mają zostać wyposażone w nowe terminale tak szybko, jak to możliwe. A&o oferuje automaty do samodzielnego zameldowania już od 2018 roku.

B&B Hotels w Polsce zatrudnia nowych specjalistów do działu rozwoju