Amadeus ułatwia samodzielną rezerwację

archiwum Amadeusa

Firma Amadeus, dostawca rozwiązań informatycznych dla branży turystycznej, poinformowała o udostępnieniu Amadeus Ticket Changer (ATC) Shopper, pierwszej na świecie aplikacji, która pozwala pasażerom samodzielnie zmieniać swoje rezerwacje lotu. Amadeus jest już gotowy zaoferować nowe rozwiązanie wszystkim internetowym biurom podróży na świecie, w tym w Polsce.

Z rozwiązania korzysta 80 linii lotniczych. Może być używane zarówno w przypadku rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem biura podróży, jak i bezpośrednio w linii lotniczej. Z aplikacji w wersji mobilnej i standardowej mogą korzystać również biura podróży i ich klienci w Polsce. ATC Shopper przynosi korzyści zarówno pasażerom, którym ułatwia zmianę rezerwacji o dowolnej porze, jak i biurom podróży oraz liniom lotniczym, obniżając ich koszty operacyjne.

Z pomocą ATC Shopper można samodzielnie modyfikować wszystkie typy biletów i taryf, zarówno przed, jak i po wylocie. Dzięki łatwemu internetowemu dostępowi do różnych tras i rozkładów rejsów, przez 24 godziny na dobę, klienci mogą samodzielnie zmieniać rezerwację lotów. Aplikacja jest łatwa w użyciu i intuicyjna w obsłudze m.in. dzięki takim funkcjonalnością, jak widok kalendarza.
Z kolei internetowe biura podróży dzięki ATC Shopper mogą znacznie ograniczyć czas poświęcony na rozmowy z pasażerami, zmniejszyć ryzyko błędów oraz zwiększyć satysfakcję i lojalność klientów. Amadeus przewiduje, że łatwość użycia tego narzędzia zwiększy liczbę zmian w rezerwacjach, w wyniku czego poprawi przychody internetowych biur podróży oferujących swoim klientom taką możliwość. ATC Shopper daje też możliwość zaoferowania pasażerowi wyższej klasy lub taryfy biletu na etapie zmiany rezerwacji, poszerzając źródła przychodu nie tylko biur podróży, ale też linii lotniczych.

Rudy Daniello, wiceprezes Amadeus ds. dystrybucji produktów, powiedział: „Stworzyliśmy ATC Shopper ponieważ wiemy, że pasażerowie lubią mieć kontrolę nad swoim planem podróży, a agenci turystyczni chcą dostarczać swoim klientom jak najlepsze usługi. ATC Shopper to kolejny krok naprzód w świecie spersonalizowanych podróży.”

Z kolei Viktor Voitsehovskiy, dyrektor handlowy Tickets Travel Network, powiedział: „Nowoczesne technologie są niezwykle ważne w naszym biznesie. Staramy się maksymalizować automatyzację naszych procesów, bo pozwala to zaoszczędzić czas zarówno agentom, jak i naszym klientom, co owocuje zwiększeniem przychodów. Z pomocą ATC Shopper zautomatyzowaliśmy większość przypadków zmiany rezerwacji bądź zwrotu biletów. Cieszymy się, że znaleźliśmy się wśród nielicznego grona zaproszonych przez Amadeus do przetestowania tego innowacyjnego rozwiązania. Do tej pory otrzymaliśmy wiele pozytywnych opinii od naszych klientów.”