Amadeus udostępnia taryfy i usługi Eurowings

archiwum Eurowings

Linie lotnicze Eurowings oraz firma Amadeus poinformowały, że Eurowings doda technologię light ticketing XML, do funkcji, z których obecnie korzysta w systemie Amadeus.

Dzięki temu po raz pierwszy biura podróży używające systemu Amadeus będą mogły rezerwować przeloty we wszystkich taryfach przewoźnika — od najtańszej (BASIC) do premium (BEST) oraz sprzedawać bilety lotnicze na rejsy międzykontynentalne i oferować usługi dodatkowe, m.in. wykup preferowanego miejsca czy bagażu.
Agenci będą mogli również zmieniać rezerwacje oraz dodawać usługi dodatkowe do założonych rezerwacji w systemie Amadeus, co pozwoli im zaoszczędzić czas.
Jedynie biura podróży korzystające z globalnego systemu dystrybucji Amadeus uzyskają dostęp do tak szerokiego zakresu usług Eurowings. Ponadto rejsy tego przewoźnika są teraz udostępniane razem z ofertą Germanwings, który korzysta z technologii light ticketing już od 2014 r. W efekcie rezerwacje obu przewoźników będzie można ze sobą łączyć.

Dzięki technologii XML light ticketing firmy Amadeus można łatwiej porównywać taryfy Eurowings z innymi taryfami, prostsza jest też rezerwacja. Biura podróży mogą również sprawnie dostosować swoją ofertę do oczekiwań podróżnych, ponieważ Amadeus umożliwia im pełną integrację z systemami mid- i back-office wszystkich przewoźników korzystających z technologii light ticketing, co pozwala im na śledzenie lotów i szybkie wprowadzanie zmian.

Oliver Schmitt, wiceprezes ds. sprzedaży, dystrybucji i cyfryzacji w liniach Eurowings, powiedział: „Linie Eurowings wyróżnia szeroki wybór taryf i usług dodatkowych oferowanych klientom we wszystkich kanałach. Chcemy docierać do wielu grup podróżnych, zatem udostępnienie biurom podróży jak najszerszej oferty naszych taryf lotniczych tak by mogli je sprzedawać swoim klientom to dla nas kwestia priorytetowa.”

Guido Haarmann, dyrektor zarządzający ds. linii lotniczych w Europie Środkowej w firmie Amadeus, dodał: „Podróżni oczekują obecnie od biur podróży bardziej zróżnicowanej i spersonalizowanej oferty. Wdrożenie technologii light ticketing przez linie Eurowings po raz pierwszy udostępnia tak szeroką ofertę przewoźnika, w tym usługi dodatkowe w kanale agencyjnym. Innowacyjna współpraca z liderami rynku takim jak Eurowings to doskonały przykład na to, jak klienci firmy Amadeus z segmentu tanich i hybrydowych linii lotniczych osiągają nową jakość dystrybucji.”

W pierwszej połowie 2017 r. biura podróży korzystające z systemu Amadeus sprzedały o 10 proc. więcej lotów tanich i hybrydowych linii lotniczych, a w ciągu ostatnich czterech lat wartość rezerwacji dokonanych u tych przewoźników wzrosła o 80 proc.. Obecnie w systemie Amadeus dostępne są taryfy ponad 100 tego typu przewoźników, dzięki czemu użytkujące go biura podróży mogą rezerwować 80 proc. spośród wszystkich biletów tanich i hybrydowych linii lotniczych na świecie.