Amadeus udostępnia platformę Selling Platform Connect z obsługą standardu NDC
Amadeus udostępnił innowacyjne rozwiązanie do sprzedaży biletów lotniczych oparte na standardzie NDC, które pozwoli biurom podróży kontynuować pracę w preferowanych przez nie systemach.
Dzięki chmurowej platformie rezerwacji biletów Selling Platform Connect biura podróży mogą zamawiać, kupować i obsługiwać oferty linii lotniczych oraz płacić za nie, korzystając z rozwiązania komunikacyjnego NDC.
Największą zaletą tego nowego rozwiązania jest możliwość wyświetlania i porównywania wszystkich dostępnych lotów i powiązanych z nimi usług dla dowolnej trasy na jednym ekranie niezależnie od tego, czy dane te pochodzą z systemów EDIFACT, NDC czy innych interfejsów API. Sprzedawcy usług turystycznych po raz pierwszy zyskali dostęp do tak obszernego zbioru informacji dotyczących podróży lotniczych w jednym miejscu.
Nowa wersja platformy Selling Platform Connect pozwala również na obsługę rezerwacji w systemie NDC. Biura podróży mogą anulować lub zmieniać loty, które zostały zarezerwowane za pomocą systemu NDC. Ponadto zmiany wymuszone lub zmiany wprowadzone przez linie lotnicze w istniejących rezerwacjach będą nadal obsługiwane przez znany już biurom podróży mechanizm kolejki.
Gianni Pisanello, wiceprezes ds. programu NDC [X] w firmie Amadeus, powiedział: „Mamy dwa cele. Po pierwsze, integrując standard NDC z platformą Selling Platform Connect, umożliwiamy liniom lotniczym większe zróżnicowanie ofert oraz szersze wykorzystanie treści zgodnych ze standardem NDC. Po drugie, chcemy, aby biura podróży mogły nadal pracować w preferowanych przez siebie środowiskach. Dzięki nowemu rozwiązaniu biura podróży należące do naszej sieci będą mogły wyświetlać na jednym ekranie zarówno informacje, jakie miały dotychczas do dyspozycji, jak i nowe treści pochodzące z systemu NDC.”
Jako klient pilotażowy firma Flight Centre Travel Group wraz ze swoim globalnym działem podróży służbowych FCM Travel Solutions była ściśle zaangażowana w cały proces rozwoju wersji platformy Selling Platform Connect z obsługą standardu NDC. Flight Centre i FCM dostarczały informacje zwrotne dotyczące wrażeń użytkowników, w tym wyglądu i sposobu obsługi systemu, a także funkcji wyszukiwania, rezerwacji i obsługi klienta. Informacje te pomogły w zaprojektowaniu ostatecznej wersji rozwiązania.
Nicola Ping, menedżer ds. ofert linii lotniczych i ich dystrybucji na region EMEA w firmie Flight Centre/FCM, skomentowała: „Współpraca z firmą Amadeus w charakterze klienta pilotażowego w ramach programu NDC [X] przyniosła nam wiele korzyści. Przyczyniliśmy się również do rozwoju standardu NDC, na czym skorzystamy nie tylko my, lecz również wszystkie biura podróży specjalizujące się w wyjazdach prywatnych i służbowych. Współpracę tę oceniamy bardzo wysoko. Mogliśmy przetestować interfejs użytkownika z obsługą standardu NDC na platformie Selling Platform Connect w środowiskach obsługujących zarówno wyjazdy wypoczynkowe, jak i służbowe. Przekazywaliśmy firmie Amadeus informacje zwrotne, które zostały uwzględnione w ostatecznym kształcie rozwiązania. W sierpniu zrealizowaliśmy ważny kamień milowy: nasi konsultanci zaczęli wykorzystywać treści NCD dostępne w nowym rozwiązaniu firmy Amadeus do rezerwacji biletów i obsługi klientów.
Najnowsza wersja platformy Selling Platform Connect pozwala nam pogodzić zalety nowości z wygodą, jaką zapewniają starsze rozwiązania. Nasi konsultanci zyskali dostęp do treści NDC, co jednak w niczym nie utrudniło im pracy. Wciąż mogą korzystać ze swoich typowych procesów biznesowych i prowadzić rezerwacje w znanym sobie środowisku technologicznym. Nowa platforma udostępnia więcej opcji ułatwiających indywidualizację obsługi klientów. W ten sposób również oni osiągną korzyści, jakie zapewnia standard NDC. W dodatku wszystkie te opcje są dostępne w jednym miejscu”.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty