Amadeus udostępnia platformę Selling Platform Connect z obsługą standardu NDC
Amadeus udostępnił innowacyjne rozwiązanie do sprzedaży biletów lotniczych oparte na standardzie NDC, które pozwoli biurom podróży kontynuować pracę w preferowanych przez nie systemach.
Dzięki chmurowej platformie rezerwacji biletów Selling Platform Connect biura podróży mogą zamawiać, kupować i obsługiwać oferty linii lotniczych oraz płacić za nie, korzystając z rozwiązania komunikacyjnego NDC.
Największą zaletą tego nowego rozwiązania jest możliwość wyświetlania i porównywania wszystkich dostępnych lotów i powiązanych z nimi usług dla dowolnej trasy na jednym ekranie niezależnie od tego, czy dane te pochodzą z systemów EDIFACT, NDC czy innych interfejsów API. Sprzedawcy usług turystycznych po raz pierwszy zyskali dostęp do tak obszernego zbioru informacji dotyczących podróży lotniczych w jednym miejscu.
Nowa wersja platformy Selling Platform Connect pozwala również na obsługę rezerwacji w systemie NDC. Biura podróży mogą anulować lub zmieniać loty, które zostały zarezerwowane za pomocą systemu NDC. Ponadto zmiany wymuszone lub zmiany wprowadzone przez linie lotnicze w istniejących rezerwacjach będą nadal obsługiwane przez znany już biurom podróży mechanizm kolejki.
Gianni Pisanello, wiceprezes ds. programu NDC [X] w firmie Amadeus, powiedział: „Mamy dwa cele. Po pierwsze, integrując standard NDC z platformą Selling Platform Connect, umożliwiamy liniom lotniczym większe zróżnicowanie ofert oraz szersze wykorzystanie treści zgodnych ze standardem NDC. Po drugie, chcemy, aby biura podróży mogły nadal pracować w preferowanych przez siebie środowiskach. Dzięki nowemu rozwiązaniu biura podróży należące do naszej sieci będą mogły wyświetlać na jednym ekranie zarówno informacje, jakie miały dotychczas do dyspozycji, jak i nowe treści pochodzące z systemu NDC.”
Jako klient pilotażowy firma Flight Centre Travel Group wraz ze swoim globalnym działem podróży służbowych FCM Travel Solutions była ściśle zaangażowana w cały proces rozwoju wersji platformy Selling Platform Connect z obsługą standardu NDC. Flight Centre i FCM dostarczały informacje zwrotne dotyczące wrażeń użytkowników, w tym wyglądu i sposobu obsługi systemu, a także funkcji wyszukiwania, rezerwacji i obsługi klienta. Informacje te pomogły w zaprojektowaniu ostatecznej wersji rozwiązania.
Nicola Ping, menedżer ds. ofert linii lotniczych i ich dystrybucji na region EMEA w firmie Flight Centre/FCM, skomentowała: „Współpraca z firmą Amadeus w charakterze klienta pilotażowego w ramach programu NDC [X] przyniosła nam wiele korzyści. Przyczyniliśmy się również do rozwoju standardu NDC, na czym skorzystamy nie tylko my, lecz również wszystkie biura podróży specjalizujące się w wyjazdach prywatnych i służbowych. Współpracę tę oceniamy bardzo wysoko. Mogliśmy przetestować interfejs użytkownika z obsługą standardu NDC na platformie Selling Platform Connect w środowiskach obsługujących zarówno wyjazdy wypoczynkowe, jak i służbowe. Przekazywaliśmy firmie Amadeus informacje zwrotne, które zostały uwzględnione w ostatecznym kształcie rozwiązania. W sierpniu zrealizowaliśmy ważny kamień milowy: nasi konsultanci zaczęli wykorzystywać treści NCD dostępne w nowym rozwiązaniu firmy Amadeus do rezerwacji biletów i obsługi klientów.
Najnowsza wersja platformy Selling Platform Connect pozwala nam pogodzić zalety nowości z wygodą, jaką zapewniają starsze rozwiązania. Nasi konsultanci zyskali dostęp do treści NDC, co jednak w niczym nie utrudniło im pracy. Wciąż mogą korzystać ze swoich typowych procesów biznesowych i prowadzić rezerwacje w znanym sobie środowisku technologicznym. Nowa platforma udostępnia więcej opcji ułatwiających indywidualizację obsługi klientów. W ten sposób również oni osiągną korzyści, jakie zapewnia standard NDC. W dodatku wszystkie te opcje są dostępne w jednym miejscu”.
POWIĄZANE WPISY
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty