Amadeus nagrodzony za innowacyjność

Firma Red Hat, dostawca rozwiązań open source i organizator dorocznego konkursu Red Hat Innovation Award, nagrodziła Amadeus w kategorii „Innowacja roku w chmurze” za rozwiązanie Amadeus Cloud Services, które firma wdrożyła we współpracy z Red Hat na platformie RedHat OpenShift Container.

Wyróżnienie zostało ogłoszone podczas Red Hat Summit, który odbył się w San Francisco w dniach 28-30 czerwca.

Marco Bill-Peter, wiceprezes ds. zaangażowania i doświadczenia klienta w Red Hat, powiedział: „Technologie open source oraz rozwiązania Red Hat umożliwiają wprowadzenie wielu innowacji w organizacjach na całym świecie. Mamy zaszczyt współpracować z firmą Amadeus na wielu poziomach dzięki wspólnej technologicznej wizji i celach. Opieramy się na oprogramowaniu otwartym, więc z efektów naszej współpracy może korzystać szersza społeczność, a Red Hat może zaoferować dodatkową wartość biznesową również innym firmom. Amadeus Cloud Services to doskonały przykład pełnego wykorzystania możliwości open source”.

Dietmar Fauser, wiceprezes ds. architektury, jakości i ładu korporacyjnego w Amadeus, dodał: „Nasza strategia rozwoju usług w chmurze obliczeniowej pomaga naszym klientom osiągać szybki czas wprowadzania produktów na rynek, lepszą skalowalność i wyniki. Poprzez Amadeus Cloud Services rozwiązania, które oferujemy są dostępne w naszej własnej chmurze, jak i u dostawców chmury publicznej, w zależności od preferencji i potrzeb biznesowych klienta. Oparte na chmurze i tzw. kontenerowej wirtualizacji rozwiązania Amadeus ograniczają opóźnienia w działaniu aplikacji, pozwalają poprawić jakość obsługi podróżnych i zautomatyzować procesy biznesowe”.

W ciągu ostatniego roku na bazie technologii Amadeus Cloud Services powstało rozwiązanie Amadeus Airline Cloud Availability. To innowacyjne rozwiązanie jest odpowiedzią na wyzwania wynikające z rosnącej liczby wyszukiwań połączeń lotniczych. Dawniej wskaźnik „look to book”, pokazujący ile ofert przegląda podróżny zanim zdecyduje się zarezerwować miejsce na konkretny lot, wynosił 10:1. Dziś jego wartość może rosnąć nawet do 1000:1. Rozwiązanie Amadeus Airline Cloud Availability z powodzeniem wykorzystały linie lotnicze Lufthansa w 2015 r., dzięki czemu poradziły sobie z 20-krotnym wzrostem wolumenów transakcji. To rozwiązanie jest teraz rozwijane wspólnie z Lufthansą.

Technologia Amadeus Cloud Services stanowi też podstawę współpracy Amadeus z Grupą Hotelową InterContinental (IHG). Za pomocą tej technologii opracowywana jest nowa generacja systemów rezerwacyjnych gości (GRS). Efektem współpracy będzie pierwszy tego rodzaju ustandaryzowany, skalowalny i elastyczny ekosystem technologiczny dla branży hotelarskiej. Dzięki temu korzyści odniosą hotele IHG, ich właściciele, a przede wszystkim ich goście.