All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań

Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do poziomów sprzed pandemii – w samym pierwszym kwartale podróż odbyło ponad 285 mln osób. W 2025 roku, jak podaje raport Accor’s European Travel Trends report, 53 proc. Europejczyków planuje przeznaczyć większą część swojego budżetu na podróże niż rok temu, skupiając się na wellness, aktywności fizycznej, ekologicznych wyjazdach oraz eksploracji miejscowej kultury.
Jednym z wydarzeń, które napędziło turystykę w ubiegłym roku, były Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024, angażując dużą grupę międzynarodowych turystów, w tym także członków programu All. Ponad 25 proc. z nich odbyło przynajmniej jedną podróż, by wziąć udział w wydarzeniu sportowym lub muzycznym. Dotyczy to w szczególności osób w wieku 18-34 lat. Turystyka sportowa miała znaczący udział w branży, wartej 564,7 mld dolarów według szacunków 2023 roku, jak podaje ibis Trend Report na 2025 rok. Eksperci przewidują, że ten trend będzie się nasilał, a liczba wyjazdów w związku z wydarzeniami sportowymi ma wzrosnąć o 12 proc.
Ubiegły rok przyniósł także wiele globalnych wydarzeń z dużym rozmachem, które napędzały światową turystykę kulturalną. Koncerty światowych sław stały się jeszcze większym motorem napędowym dla lokalnej turystyki. Na przykład w Sydney koncerty Taylor Swift w ramach trasy Eras Tour na Accor Stadium przyciągnęły 335 000 fanów, generując rekordowe obłożenie dla 40 hoteli Accor w mieście.
2025 pod znakiem destination dupes, czyli świadome podróżowanie i alternatywne kierunki
W obliczu rosnącego wyzwania związanego z nadmierną turystyką, która wywiera coraz większą presję na flagowe destynacje, takie jak Wenecja, Bali czy Amsterdam, podróżni zmieniają swoje wybory. Coraz więcej z nich wybiera mniej popularne destynacje, starając się uniknąć tłumów i szału mediów społecznościowych, oszczędzając przy tym pieniądze. Trend ten, określany mianem destination dupes, polega na wybieraniu mniej popularnych, lecz równie atrakcyjnych alternatyw dla popularnych destynacji.
Według rezerwacji dokonanych na platformie all.com trzy najpopularniejsze kierunki na rok 2025 to Francja, Tajlandia i Australia. Popularność tych destynacji pokazuje, że podróżni łączą tradycyjne kierunki z ekologicznymi i wellnessowymi doświadczeniami. Platforma rezerwacyjna kontynuuje rozwój w zgodzie z oczekiwaniami współczesnych podróżnych, oferując doświadczenia łączące wygodę, ekologię i lokalne inspiracje.
POWIĄZANE WPISY
13 lutego 2025
a&o otwiera kolejny hostel we Włoszech
A&o Firenze Campo di Marte, położony w samym sercu Florencji, jest oficjalnie otwarty dla…
0 Komentarzy1 Minuty
13 lutego 2025
Arche rewitalizuje zabytkowe koszary w Białymstoku
Firma Władysława Grochowskiego zrewitalizuje mieszczące się w stolicy Podlasia, budynki,…
0 Komentarzy4 Minuty
13 lutego 2025
Przychody PHH wzrosły o 4,7 proc.
Polski Holding Hotelowy (PHH) podsumował wyniki finansowe za ubiegły rok, notując wzrosty…
0 Komentarzy2 Minuty
12 lutego 2025
Profitroom: hotele zyskują na walentynkowych wyjazdach. Wzrost rezerwacji o 65 proc.
Tegoroczne Walentynki przypadają w piątek, co sprzyja przedłużonym, weekendowym wyjazdom.…
0 Komentarzy4 Minuty
11 lutego 2025
PHH z pierwszymi certyfikatami Green Key
Grupa Kapitałowa Polskiego Holdingu Hotelowego (PHH) zdobyła pierwsze certyfikaty Green…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lutego 2025
Mövenpick otwiera swój pierwszy hotel w Polsce
Marka Mövenpick, należąca do Accor, oficjalnie otworzyła swój pierwszy hotel w Polsce.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 lutego 2025
Rekordowe zyski Arche. Inwestorzy zarobili 56 mln zł w 2024 roku
Grupa Arche dysponuje największą w kraju prywatną siecią hoteli z rodzimym kapitałem,…
0 Komentarzy6 Minuty
3 lutego 2025
Arche rusza z rewitalizacją Królewskiej Papierni w Konstancinie
Kolejny zabytek na mapie Polski odzyska swój blask, a wszystko za sprawą rewitalizacji…
0 Komentarzy4 Minuty
29 stycznia 2025
Accor wprowadza nową platformę do rezerwacji grupowych
Grupa hotelowa Accor uruchamia nową platformę Travel Pros Leisure Groups Online, aby…
0 Komentarzy2 Minuty