Air France – ułatwienia w podróży

Nowe pomysły Air France na ułatwienie podróży
Samolot w barwach Air France/fot. archiwum Air France

Air France dostosował swoją politykę sprzedaży, pozwalając na elastyczną i bezkosztową zmianę planów – wszystkie ważne przy planowaniu wyjazdu informacje dla pasażerów zostały zgromadzone w jednym miejscu pod hasłem „Air France Protect”, a specjalna wyszukiwarka pozwala sprawdzać bieżące wymogi wjazdowe do poszczególnych krajów.

Pasażerowie, którzy zakupią bilety Air France, a następnie podejmą decyzję o rezygnacji z podróży mają dwie opcje. Pierwszą z nich jest bezkosztowa zmiana biletu na inne daty i/lub inny kierunek. Drugą opcją jest zwrot środków na kupon podróżny, który podlega wymianie na inną dowolną podróż Air France. Oba rozwiązania zapewniają podróżnym optymalną elastyczność w planowaniu podróży i dotyczą wszystkich lotów w terminie do 31 marca 2021 roku.
W sytuacji jeśli lot zostanie odwołany przez linię lotniczą, klienci Air France otrzymują trzy możliwości. Po pierwsze, można przełożyć podróż, zmieniając jej termin i kierunek. Po drugie można wystąpić o pełen zwrot kosztów biletu. Trzecią opcją jest zwrot środków na kupon podróżny, który również podlega zwrotowi, jeśli nie zostanie wykorzystany.

Dodatkowo klienci, którzy są członkami programu lojalnościowego Flying Blue otrzymują podwójne Mile i punkty XP za wszystkie podróże odbyte do końca tego roku.

Od początku bezprecedensowego kryzysu spowodowanego COVID-19, Air France znacząco wzmocnił swoje działy sprzedaży i obsługi klientów. Obecnie blisko 700 agentów zajmuje się obsługą zwrotów i zmian podróży. Od stycznia 2020 r. linia rozpatrzyła 2 miliony wniosków i zwróciła 1,1 miliarda Euro za niewykorzystane bilety.

Nowe ubezpieczenie podróżne

We współpracy z Allianz Travel, Air France rozszerzył zakres oferowanego ubezpieczenia podróżnego, aby zapewnić swoim klientom lepszą ochronę w obecnej sytuacji. Podróżni mogą teraz skorzystać z ubezpieczenia na wypadek zachorowania lub konieczności poddania się kwarantannie z powodu epidemii, takiej jak Covid-19. Ubezpieczenie to pozwala na pokrycie nieprzewidzianych wydatków w określonych przypadkach, w szczególności podczas podróży w asyście medycznej. Obejmuje też zwrot kosztów leczenia za granicą lub dodatkowych kosztów poniesionych w związku z kwarantanną (na przykład koszty zakwaterowania). Na razie z nowego ubezpieczenia mogą z korzystać klienci Air France mieszkający we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Holandii i Wielkiej Brytanii. Od końca października ubezpieczenie będzie też dostępne dla mieszkańców 17 innych krajów, w tym Polski.

Air France Protect

Aby maksymalnie ułatwić klientom planowanie wyjazdów, Air France stworzyła dedykowaną sekcję w ramach swojej strony internetowej (tutaj), gdzie pod hasłem „Air France Protect” zamieszczono wszystkie ważne informacje dotyczące podróży w obecnym czasie. W jednym miejscu, klienci znajdą wskazówki, jak przygotować się do podróży, oraz jak zmiany i procedury zostały wdrożone na lotniskach i na pokładzie. Środki ochrony zdrowia i procedury są regularnie dostosowywane do aktualnych wymogów podyktowanych światową sytuacją.

Air France – więcej lotów na Gwadelupę i Martynikę