Accor w trzecim kwartale: letnie ożywienie w branży, ale przychody o 40 proc. niższe niż w 2019

Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor
Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor / fot. Accor

RevPAR grupy Accor poprawił się o 20 punktów procentowych w porównaniu z II kwartałem 2021 r., co potwierdza odradzanie się biznesu letniego w branży hotelarskiej. Powrócił też klient biznesowy i konferencyjny. Przychody są o 79 proc. lepsze niż w trzecim kwartale 2020, ale nadal o 40 proc. gorsze niż w tym samym okresie roku 2019.

Grupa Accor opublikowała swoje wyniki finansowe za trzeci kwartał 2021 r. RevPAR, czyli przychód na dostępny pokój, wzrósł w całej grupie o 20 punktów procentowych w porównaniu z drugim kwartałem 2021 r. Silny popyt sprawił, że w najatrakcyjniejszych lokalizacjach rekreacyjnych ceny były wyższe niż w trzecim kwartale 2019. Z kolei w październiku do hoteli powrócili klienci podróżujący służbowo i pojawiły się wydarzenia. Skonsolidowany RevPAR spadł jednak o 37 proc. w trzecim kwartale 2021 r. w porównaniu z trzecim kw. 2019 r.

Odbicie w porównaniu z 2020, spadek wobec 2019

„Trzeci kwartał 2021 r. przyniósł prawdziwy wzrost popytu. Nasza działalność była bardzo silna tego lata w Europie, na Bliskim Wschodzie i w obu Amerykach, szczególnie w miejscach wypoczynkowych. Oczekuje się, że tendencje te utrzymają się do końca roku. Ludzie znowu bardzo chętnie podróżują” – powiedział Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor.

Przychody grupy za trzeci kwartał 2021 r. wyniosły 589 mln euro, co oznacza wzrost o 79 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 r. i spadek o 40 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 r.). Wzrost ten wyniósł 94 proc. w zakresie usług hotelowych (440 mln euro) i 57 proc. w ramach aktywów hotelowych i innych usług.

Zwiększenie dostępności o 10 tys. pokoi i nowa spółka

W trzecim kwartale Accor otworzył 82 hotele z 10 tys. pokoi, co oznacza wzrost dostępności o 2,5 proc. w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. w ujęciu rocznym w 2021 r. wzrost ten ma wynieść 3 proc. Na koniec września 2021 r. grupa posiadała w sumie 769 tys. pokoi (5 252 hotele).

Zmiany w zakresie konsolidacji (nabycia i zbycia) przyniosły grupie 7 mln euro, jednak kursy walut miały negatywny wpływ na biznes i spowodowały opływ 5 mln euro, głównie z powodu spadku wartości dolara amerykańskiego.

1 października 2021, zgodnie z warunkami fuzji wszystkich udziałów, Accor staje się większościowym właścicielem nowego podmiotu utworzonego z marki Ennismore, skupionej na segmencie hoteli lifestyle. Grupa posiada 66,67 proc. tego nowego podmiotu. Założyciel Ennismore Sharan Pasricha jest właścicielem 33,33 proc. udziałów.

Accor dołącza do sieci zrównoważonego rozwoju