Accor w trzecim kwartale: letnie ożywienie w branży, ale przychody o 40 proc. niższe niż w 2019
RevPAR grupy Accor poprawił się o 20 punktów procentowych w porównaniu z II kwartałem 2021 r., co potwierdza odradzanie się biznesu letniego w branży hotelarskiej. Powrócił też klient biznesowy i konferencyjny. Przychody są o 79 proc. lepsze niż w trzecim kwartale 2020, ale nadal o 40 proc. gorsze niż w tym samym okresie roku 2019.
Grupa Accor opublikowała swoje wyniki finansowe za trzeci kwartał 2021 r. RevPAR, czyli przychód na dostępny pokój, wzrósł w całej grupie o 20 punktów procentowych w porównaniu z drugim kwartałem 2021 r. Silny popyt sprawił, że w najatrakcyjniejszych lokalizacjach rekreacyjnych ceny były wyższe niż w trzecim kwartale 2019. Z kolei w październiku do hoteli powrócili klienci podróżujący służbowo i pojawiły się wydarzenia. Skonsolidowany RevPAR spadł jednak o 37 proc. w trzecim kwartale 2021 r. w porównaniu z trzecim kw. 2019 r.
Odbicie w porównaniu z 2020, spadek wobec 2019
„Trzeci kwartał 2021 r. przyniósł prawdziwy wzrost popytu. Nasza działalność była bardzo silna tego lata w Europie, na Bliskim Wschodzie i w obu Amerykach, szczególnie w miejscach wypoczynkowych. Oczekuje się, że tendencje te utrzymają się do końca roku. Ludzie znowu bardzo chętnie podróżują” – powiedział Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor.
Przychody grupy za trzeci kwartał 2021 r. wyniosły 589 mln euro, co oznacza wzrost o 79 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2020 r. i spadek o 40 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 r.). Wzrost ten wyniósł 94 proc. w zakresie usług hotelowych (440 mln euro) i 57 proc. w ramach aktywów hotelowych i innych usług.
Zwiększenie dostępności o 10 tys. pokoi i nowa spółka
W trzecim kwartale Accor otworzył 82 hotele z 10 tys. pokoi, co oznacza wzrost dostępności o 2,5 proc. w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. w ujęciu rocznym w 2021 r. wzrost ten ma wynieść 3 proc. Na koniec września 2021 r. grupa posiadała w sumie 769 tys. pokoi (5 252 hotele).
Zmiany w zakresie konsolidacji (nabycia i zbycia) przyniosły grupie 7 mln euro, jednak kursy walut miały negatywny wpływ na biznes i spowodowały opływ 5 mln euro, głównie z powodu spadku wartości dolara amerykańskiego.
1 października 2021, zgodnie z warunkami fuzji wszystkich udziałów, Accor staje się większościowym właścicielem nowego podmiotu utworzonego z marki Ennismore, skupionej na segmencie hoteli lifestyle. Grupa posiada 66,67 proc. tego nowego podmiotu. Założyciel Ennismore Sharan Pasricha jest właścicielem 33,33 proc. udziałów.
POWIĄZANE WPISY
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Ibis świętuje 50. urodziny
Dzisiaj portfolio rodziny marek ibis, ibis Styles i ibis Budget tworzy ponad 2,5 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Travelist wybrał najlepsze hotele w Polsce
Eksperci portalu rezerwacyjnego Travelist.pl oraz goście obiektów hotelowych po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Nocowanie.pl: Chorwacja nadal na topie. Polacy planują wakacje mimo wzrostu cen
Dane z serwisu Nocowanie.pl wyraźnie pokazują, że Polacy planują wyjazdy nad Adriatyk na…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
IGHP: Wielkanoc była dobra, a jeszcze lepiej zapowiada się majówka
W marcu hotele odnotowały wyniki na poziomie lutego i wciąż są one słabsze w porównaniu…
0 Komentarzy8 Minuty
11 kwietnia 2024
Novotel Warszawa Centrum świętuje 50. urodziny
Jeden z największych hoteli Novotel w Europie przez cały rok będzie świętował swój…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty