Wakacje.pl notują 35 proc. więcej rezerwacji w niedzielę niż w ciągu tygodnia

Według analizy ruchu na portalu Wakacje.pl, niedziela jest dniem, w którym najwięcej użytkowników przegląda i rezerwuje oferty wakacyjne. To właśnie wtedy aż 35 proc. więcej osób podejmuje decyzje dotyczące urlopu niż w pozostałe dni tygodnia.
Analiza ruchu na portalu Wakacje.pl wykazała, że najwięcej użytkowników przegląda i rezerwuje oferty wakacyjne w niedzielę. W tym dniu podejmowane są decyzje o wakacyjnym wyjeździe, ponieważ klienci mają więcej czasu na porównanie ofert i ewentualne konsultacje z bliskimi.
„Wyjazd wakacyjny to dla wielu osób jedno z najważniejszych wydarzeń w roku, które ma być wyjątkowe pod każdym względem. Dla jednych to ucieczka od codzienności, dla innych wytchnienie, a dla niektórych okazja do zdobycia nowych doświadczeń. A ponieważ to zawsze wyjątkowy czas, nie dziwi, że decyzję o tym, kiedy i dokąd pojechać, podejmujemy w szerszym gronie. Wolne dni takim analizom i zakupom bardzo sprzyjają, a szczególnie popularne pod tym względem są niedziele” – mówi Katarzyna Walczak, dyrektor marketingu i członek zarządu Wakacje.pl.
Trend ten potwierdzają też wyniki badań zlecone przez Wakacje.pl w zeszłym roku. Wynika z nich, że 64 proc. respondentów decyzję o kierunku wyjazdu i sposobie jego organizacji podejmuje wspólnie z partnerem lub współmałżonkiem. Statystycznie częściej ma to miejsce w grupie osób w wieku 30-45 lat (67 proc.), ale wysokie wskaźniki zostały zaobserwowane także wśród osób w wieku 20-29 lat podróżujących bez dzieci (56 proc. respondentów). Pośród tych wyjeżdżających z pociechami wspólnie decyduje 61 proc. (mowa o grupie 20-29 lat), a turyści w przedziale wiekowym 46-65 takiej odpowiedzi udzielili w 62 proc. przypadkach.
Analizy zachowania użytkowników serwisu Wakacje.pl pokazują, że niedziela jest również tym dniem, w którym samodzielni klienci najchętniej dokonują rezerwacji wyjazdu. Mowa o osobach niepotrzebujących w procesie wyboru wycieczki wsparcia ze strony konsultanta sprzedaży. Przedstawiciele tej grupy podróżnych w niedziele rezerwują wyjazdy o 35 proc. częściej niż w pozostałe dni tygodnia. Sprzedażowo najsłabiej wypada sobota.
„Choć zakupy przez internet nie są dla Polaków nowością, to jednak dopiero pandemia przekonała niezdecydowanych, że warto zacząć korzystać z takiej opcji. Wakacje.pl konsekwentnie inwestują w możliwość samodzielnego zakupu wyjazdu on-line. Począwszy od inspiracji, przez pomoc w wyborze oferty, aż po jej zamówienie i opłacenie” – tłumaczy Jakub Biczkowski, chief e-commerce officer Wakacje.pl.
Wakacje.pl: Polacy ponownie najchętniej spędzą Wielkanoc w Egipcie
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty










