Travelist.pl: poziom sprzedaży noclegów na sezon zimowy 2022/2023 mniejszy niż w poprzednich latach
Eksperci portalu Travelist.pl porównali aktualne poziomy rezerwacji na zimowe wyjazdy względem tego samego okresu w 2019 r. Analiza rynkowa wykazała, że na ten moment liczba wykupionych pobytów na ferie jest o 76 proc. niższa niż w tym samym czasie trzy lata temu.
“Obecnie wśród Polaków dużą popularnością cieszą się obiekty, które nie wprowadzają drastycznych zmian w swojej polityce cenowej – turyści chcą podróżować zimą, ale za wyjazdy nie zamierzają przepłacać. Jeśli więc znajdą atrakcyjną ofertę, to decydują się na zakup. Spora część osób wstrzymuje się jeszcze z zakupem, licząc na wyprzedaże tuż przed rozpoczęciem ferii. Ta wizja może okazać się jednak złudna. O tym, że nie warto czekać na ostatnią chwilę, konsumenci przekonali się m.in. podczas tegorocznych wakacji, kiedy to wyczekiwane przez nich okazje last minute niestety się nie pojawiły. Mając na uwadze ciągłe wzrosty kosztów, wynikających z rosnącej inflacji, ten scenariusz powtórzy się z dużym prawdopodobieństwem także zimą” – mówi Michał Szymańczak, Head of Sales & New Business w Travelist.pl.
Podwyżki cen, które dotknęły każdą branżę
Mimo że zima 2022/2023 – w przeciwieństwie do poprzedniego sezonu – nie jest obarczona ładunkiem niepewności wynikającym z pandemicznych obostrzeń, to zarówno turyści, jak i hotelarze muszą mierzyć się z innymi problemami. Mowa tu przede wszystkim o podwyżkach cen (m.in. za energię i ogrzewanie), które mogą wpłynąć na wzrost kosztów wypoczynku lub nawet spowodować całkowite zawieszenie działalności części obiektów. Tym bardziej że w obliczu niepewnej przyszłości turystyka nie jest dla Polaków dobrem pierwszej potrzeby.
“Prowadzimy rozmowy z właścicielami hoteli w Polsce, którzy coraz częściej wspominają o tym, że nie będą w stanie utrzymać się w czasie zimowego sezonu. Jedni planują np. wyłączenie strefy SPA na cały ten okres, inni zastanawiają się nad całkowitym zawieszeniem działalności do kwietnia. Są już tacy, którzy ogłosili swoje tymczasowe zamknięcie od końca października. Na razie są to na szczęście pojedyncze przypadki” – dodaje Szymańczak.
Największym zainteresowaniem użytkowników Travelist.pl cieszą się w tym momencie obiekty położone w górach (38 proc. rezerwacji) oraz nad morzem (36 proc.). Średnie ceny na południu Polski za jedną noc w pokoju hotelowym sięgają ok. 735 zł, a na wybrzeżu mniej o ponad 300 zł. Różnica jest więc spora. Hotelarze, chcąc przyciągnąć turystów i utrzymać zadowalające poziomy sprzedaży, będą musieli postawić na bardziej okazyjne oferty.
POWIĄZANE WPISY
8 maja 2024
Costa Cruises prezentuje nową usługę w przypadku zagubionego bagażu.
Klienci Costa Cruises korzystający z lotu czarterowego armatora otrzymają pomoc w…
0 Komentarzy1 Minuty
8 maja 2024
Urlop w maju lub czerwcu: Mniej all inclusive, więcej zwiedzania.
Urlop poza tradycyjnymi długimi weekendami i ścisłym sezonem wakacyjnym ma co najmniej…
0 Komentarzy4 Minuty
8 maja 2024
Na zimę Kolumbia – nowość w ofercie Rainbow
Od sezonu zimowego 2024/2025 klienci Rainbow będą mogli skorzystać z bogatej oferty…
0 Komentarzy7 Minuty
7 maja 2024
GTM Chemnitz: 5 254 spotkań branżowych i 97 proc. pozytywnych opinii
50. workshop Germany Travel Mart (GTM) w Chemnitz było według Niemieckiej Centrali…
0 Komentarzy4 Minuty
7 maja 2024
Pleasant Holidays wprowadza Polskę do swojej oferty
Dzięki staraniom Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Chicago…
0 Komentarzy3 Minuty
7 maja 2024
Bahwan Tourism z Omanu nowym DMC na polskim rynku
Na polskim rynku turystycznym zadebiutowało Bahwan Tourism LLC, omański DMC (Destination…
0 Komentarzy1 Minuta
6 maja 2024
Biura podróży – w maju ceny imprez turystycznych znacznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty