Jak podnieść konkurencyjność podmiotów turystycznych
Certyfikacja uzyskana od autoryzowanego podmiotu to skuteczny element marketingu i narzędzie wspierające przedsiębiorców turystycznych, którzy zmagają się z trudnościami z powodu pandemii, wzrostu kosztów prowadzenia działalności czy skutkami konfliktu w Ukrainie. Certyfikat Dobrych Praktyk Polskiej Organizacji Turystycznej ma pomóc nie tylko w budowaniu dobrych standardów i usług, ale również w podnoszeniu biznesowej konkurencyjności podmiotów działających w sektorze turystycznym.
Dzisiejsi konsumenci uważnie przyglądają się swoim wydatkom, są coraz bardziej wymagający i świadomi, niezależnie od rodzaju zakupionych usług lub produktów. Zanim podejmą decyzję, gdzie wydać swoje pieniądze, dokładnie sprawdzają informacje o ofercie, weryfikują opinie, a przede wszystkim polegają na rekomendacjach. Od przedsiębiorców oczekują też przejrzystości i odpowiedzialności, a ich zaufanie zdobywają te marki, które mogą wykazać się potwierdzonymi certyfikatami wysokiej jakości świadczonych usług lub oferowanych produktów.
Andrzej Gut-Mostowy, wiceminister sportu i turystyki podkreśla, że klienci zdecydowanie bardziej ufają markom i produktom ze znakami certyfikacji, które weryfikują i potwierdzają jakość świadczonych usług.
“Udział w projekcie Certyfikacji Podmiotów Turystycznych POT to dla przedsiębiorców turystycznych szansa na zdobycie zaufania turystów, ale także zwiększenie rozpoznawalności wśród grup docelowych, zarówno poprzez stronę internetową projektu z interaktywną mapą wyróżnionych obiektów, jak i poprzez szeroką promocję realizowaną przez Polską Organizację Turystyczną oraz współpracujące z nią Lokalne i Regionalne Organizacje Turystyczne, Urzędy Marszałkowskie i Gminne. Dzięki certyfikatom turyści planujący urlopy będą mogli jeszcze łatwiej odnaleźć spełniające ich oczekiwania obiekty i czuć się bezpiecznie podczas rodzinnego wypoczynku. Certyfikacja proponowana przez POT może pomóc także m.in. miejskim hotelom, które, z powodu zastoju w branży MICE oraz zmniejszonej ilości podróży biznesowych zwracają się ku nowemu segmentowi klientów – podróżujących rodzin z dziećmi” – mówi Gut-Mostowy.
Na czym polega Certyfikat Dobrych Praktyk Polskiej Organizacji Turystycznej?
Założeniem projektu certyfikacji jest wsparcie branży turystycznej, która od ponad dwóch lat jest jedną z najbardziej poszkodowanych przez pandemię COVID-19 gałęzi gospodarki. Certyfikacja stanowi także doskonałe narzędzie do promocji przedsiębiorców, którzy świadczą usługi turystyczne najwyższej jakości i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
“W pierwszej edycji projektu, realizowanej w 2021 roku, certyfikacji podlegały wyłącznie podmioty turystyczne uczestniczące w programie Polski Bon Turystyczny. W projekcie wzięło udział 2,5 tysiąca przedsiębiorców z całej Polski, a certyfikaty uzyskało 1548 podmiotów, które trafiły do grona liderów odpowiedzialnej i dostosowanej do potrzeb rodzinnego wypoczynku krajowej turystyki. Wśród wyróżnionych obiektów znaleźli się właściciele kwater prywatnych, apartamentów, gestorzy willi i obiektów agroturystycznych, a także hotele, ośrodki wypoczynkowe, ośrodki szkoleniowe oraz organizatorzy turystyki czy biura podróży. Przedsiębiorcy, którzy brali udział w pierwszej edycji projektu, bardzo wysoko ocenili choćby takie narzędzie jak interaktywna mapa, dzięki której turyści mogą odnaleźć wyróżnione certyfikatem obiekty. Certyfikacja tworzy nową jakość w turystyce – z jednej strony promuje obiekty o wysokiej jakości świadczonych usług i podnosi standard krajowej oferty turystycznej, a z drugiej – jest doskonałym, sprawdzonym źródłem informacji dla finalnego odbiorcy” – uważa Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Nowa edycja uwzględnia oczekiwania przedsiębiorców
Certyfikat Dobrych Praktyk POT jest kontynuacją pierwszej, pilotażowej edycji projektu – Certyfikacja Podmiotów Turystycznych (CPT), do której włączone zostały programy realizowane przez POT: Obiekt Bezpieczny Higieniczne i Bezpieczny Obiekt MICE. Skierowany jest do przedsiębiorców, organizatorów turystyki oraz organizacji pożytku publicznego, które prowadzą działalność polegającą na świadczeniu usług noclegowych, organizacji imprez turystycznych oraz konferencji, targów i spotkań biznesowych i spełniają założenia jednej z ośmiu kategorii:
- Polski Bon Turystyczny
- Podróże z dziećmi
- Turystyka bez barier
- Turystyka na obszarach wiejskich
- Turystyka zrównoważona
- Turystyka prozdrowotna
- Obiekt Bezpieczny Higieniczny
- Bezpieczny Obiekt MICE
Głównym działaniem w projekcie jest autocertyfikacja. Podmioty turystyczne, które chcą wziąć w niej udział, muszą zarejestrować się do projektu poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie certyfikat.pot.gov.pl, wybierając kategorie certyfikacji, w których potwierdzają stosowanie dobrych praktyk w swoich obiektach.
Wyróżnione Certyfikatem Dobrych Praktyk Polskiej Organizacji Turystycznej podmioty nie tylko mogą posługiwać się samym certyfikatem i logo projektu w komunikacji ze swoimi klientami, ale otrzymują także wsparcie POT-u, m.in. w postaci:
- obecności na mapie Podmiotów wyróżnionych Certyfikatem Dobrych Praktyk POT z bezpośrednim przekierowaniem na swoje indywidualne strony,
- promocji w mediach społecznościowych i kampaniach informacyjnych realizowanych przez POT,
- dostępu do materiałów szkoleniowych i konkursów dla przedsiębiorców,
- możliwości udziału w wydarzeniach branżowych organizowanych przez POT lub pod jej patronatem.
Aktualna liczba wszystkich podmiotów zgłoszonych do certyfikacji przekroczyła trzy tysiące a ponad 2900 z nich może pochwalić się już uzyskaniem Certyfikatu Dobrych Praktyk POT. Pełna lista oraz mapa wyróżnionych podmiotów znajdują się na stronie projektu certyfikat.pot.gov.pl
Wypełnij formularz i zgłoś swój obiekt.
Ustawa podpisana przez prezydenta. Bon turystyczny wydłużony do 31 marca 2023.
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty