Turystyczny Fundusz Gwarancyjny: w I półroczu dwa razy więcej klientów biur podróży niż przed rokiem
Jak wynika z danych Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego, organizatorzy turystyki w ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku wysłali na wczasy blisko 3,2 mln osób. W analogicznym okresie 2021 roku podróżnych było zaledwie 1,6 mln.
Od stycznia do czerwca 2022 roku organizatorzy turystyki zawarli ponad 1,1 mln umów o imprezy turystyczne obejmujących niemal 3,2 mln podróżnych. To nadal o milion mniej niż w I półroczu 2019 roku (ostatnim przed pandemią).
Jeszcze w I kwartale popyt był dużo niższy (1,1 mln podróżnych w 2022 w porównaniu do 2 mln w 2019), jednak w II kwartale praktycznie dorównał czasom sprzed pandemii. Był to najlepszy kwartał dla branży od niemal 3 lat (liczba klientów biur podróży przekroczyła 2 mln na kwartał po raz pierwszy od III kwartału 2019 roku).
Marek Niechciał, członek zarządu Ubezpieczeniowego Fundusz Gwarancyjnego odpowiedzialny za obszar turystyki, powiedział: „Minione półrocze z pewnością trudno nazwać spokojnym i sprzyjającym odpoczynkowi. Wybuch wojny na Ukrainie czy wysoka inflacja były źródłem niepokoju dla większości Polaków. Mimo to nie zrezygnowali oni z wyjazdów. W dużej mierze przyczynił się do tego efekt tzw. odroczonego popytu. Wiele osób odkładało wyjazd przez ostatnie dwa lata z obawy o zdrowie oraz niedogodności związane z obostrzeniami.”
Połowa turystów objętych umowami z biurami podróży w pierwszym półroczu 2022 roku wybrała wczasy zagraniczne (w Europie lub poza nią) z przelotem czarterowym – na taką opcję zdecydowało się ponad 1,6 mln osób.
Na drugim miejscu znalazły się wycieczki na terenie Polski bądź do krajów ościennych (ok. 1 mln osób).
Z kolei ponad 300 tys. klientów przedsiębiorców turystycznych wybrało wyjazd do jednego z krajów europejskich wraz z transportem, jednak innym niż lot czarterowy (np. autokarem).
Marek Niechciał podkreślił: „Obecnie w Polsce zarejestrowanych jest ponad 4400 organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych. Nie warto decydować się na oferty podmiotów, które nie przestrzegają przepisów. Ich klienci nie są bowiem objęci gwarancjami funduszy turystycznych. W razie problemów takiego organizatora turyści mogą być zmuszeni do dochodzenia roszczeń na drodze sądowej.’
POWIĄZANE WPISY
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty