Air France: skutecznie kontynuujemy modernizację floty

Air France otrzymała dziesiąty z sześćdziesięciu zamówionych samolotów typu Airbus A220-300. Do końca 2025 roku, linia ma odbierać 15 samolotów rocznie, co oznacza najszybszą wymianę floty w historii francuskiego przewoźnika.
Samoloty A220 sukcesywnie zastępują Airbusy A318 i A319 do obsługi lotów krótkiego i średniego zasięgu w Europie (m.in. z/do Polski) i na terenie Francji. Włączając maszyny nowej generacji takie jak A220 do swojej floty, Air France jest w stanie stopniowo obniżać koszty operacyjne, a jednocześnie realizować swoje cele względem środowiska.
Obecnie tego typu samoloty stanowią 7 proc. floty Air France. Do 2030 roku, dzięki inwestycjom w wysokości miliarda euro rocznie, które są zaplanowane do 2025 roku, nowe energooszczędne samoloty będą stanowiły 70 proc. floty Air France. Warto dodać, że jeden z nich, A220 lata na trasie z Warszawy do Paryża. Dziesiąty Airbus Air France o imieniu „Auvers-sur-Oise” odbył swój pierwszy komercyjny lot 5 lipca z Paryża do Wenecji.
Najszybsza wymiana floty w historii Air France
Samolot o numerze rejestracyjnym F-HZUJ zjechał z linii montażowej Airbusa w Mirabel (Quebec, Kanada) i przyleciał do bazy Air France, na lotnisko Charles de Gaulle’a w Paryżu. Stamtąd zaczął obsługiwał loty krótkiego i średniego zasięgu w europejskiej siatce francuskiej linii.
Nowy Airbus w swój pierwszy komercyjny rejs (AF1126) poleciał 5 lipca b.r. do Wenecji. Zgodnie ze wznowioną od 2019 roku tradycją nadawania nazw nowym samolotom, Air France ochrzcił swój ostatni nabytek imieniem „Auvers-sur-Oise”. To miasto leżące na północ od Paryża, które jest znane jako ostatnie miejsce pobytu i twórczości Vincenta Van Gogha. Tutaj swoje pejzaże tworzyli też dwaj inni wielcy francuscy malarze Paul Cézanne i Camille Corot. Auvers-sur-Oise to już 96. miasto, które zostało uhonorowane użyczając nazwy samolotom Air France.
Dostawy Airbusów A220-300 dla Air France są stopniowo realizowane od października 2021 r. w ramach zamówienia, które obejmuje w sumie 60 maszyn. Do końca 2025 roku, linia ma odbierać 15 samolotów rocznie, co oznacza najszybszą wymianę floty w historii francuskiego przewoźnika.
Lepsza wydajność operacyjna i mniejszy wpływ na środowisko
Innowacyjny i wydajny wąskokadłubowy Airbus A220-300 idealnie odpowiada potrzebom Air France w zakresie lotów na krótkich i średnich trasach. W porównaniu do A318 i A319, nowy model samolotu pozwala na redukcję kosztów eksploatacyjnych o 10 proc. w przeliczeniu na jedno miejsce. Dzięki nowoczesnym silnikom i konstrukcji z lżejszych materiałów kompozytowych, Airbus A220-300 wyróżnia się pod względem zużycia paliwa, które jest 20 proc. niższe, co przekłada się na obniżenie emisji Co2 z lotu, również o 20 proc. Ponadto maszyna jest o 34 proc. cichsza.
Dzięki swoim parametrom, nowe samoloty odgrywają ważną rolę w realizacji celów Air France w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym redukcji emisji dwutlenku węgla. W ramach strategii środowiskowej „Air France ACT” linia dąży do obniżenia emisji Co2 na pasażera na kilometr o 30 proc. w porównaniu z rokiem 2019 r. Postawiony cel wyklucza tak zwane działania kompensacyjne, ale uwzględnia jedynie metody prowadzące do redukcji emisji bezpośrednich i pośrednich.
Podróże po Europie
Tego lata pasażerowie Air France mogą doświadczyć podróży samolotami Airbus A220-300 na wybranych trasach europejskich z wylotem z Paryża (CDG). Są to: Berlin, Hamburg, Monachium, Mediolan-Linate, Mediolan-Malpensa, Bolonia, Rzym, Neapol, Wenecja, Barcelona, Walencja, Madryt, Lizbona, Kopenhaga, Ateny, Helsinki, Wiedeń, Sztokholm oraz Warszawa.
Air France: rozpoczynamy modernizację klasy biznes na lotach międzykontynentalnych
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Rekordowy listopad na Lotnisku Chopina – ponad 1,8 mln pasażerów
Listopad 2025 okazał się rekordowym miesiącem w historii Lotniska Chopina w Warszawie.…
0 Komentarzy1 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty










