Travelplanet.pl: Turcja, Grecja i Egipt wzięły w 2021 prawie 2/3 rynku
Wśród klientów Travelplanet.pl, w 2021 roku ponad 64 proc. klientów wybrało wyjazdy do Turcji, Grecji lub Egiptu. Na siódmym miejscu na liście najpopularniejszych kierunków wakacyjnych znalazła się Polska.
Według Raportu Podróżnika Travelplanet.pl, pierwsza dziesiątka najpopularniejszych kierunków w 2021 roku wyglądała następująco:
Turcja – 22,2 proc. klientów
Grecja – 21,41 proc.
Egipt – 15,59 proc.
Bułgaria – 7,49 proc.
Hiszpania – 5,69 proc.
Cypr – 3,31
Polska – 3,1 proc.
Wyspy Kanaryjskie – 2,99 proc.
Albania – 1,93 proc.
Tunezja – 1,86 proc.
Po raz pierwszy w historii Raportów Podróżnika, do pierwszej dziesiątki najbardziej popularnym miejsc na spędzanie urlopu weszła Polska (7. miejsce). To po części efekt utrudnień wyjazdów zagranicznych dla osób nie- zaszczepionych (dodatkowy koszt w postaci testów, kwarantanny w krajach docelowych lub po powrocie do kraju). Ale również dodatkowe formalności (zgłoszenia przyjazdu) lub nagłe zmiany przepisów, jak choćby niespodziewane wprowadzenie przez Tunezję konieczności przedstawienia negatywnych testów, mimo posiadania paszportu covidowego, przekierowały zainteresowanie na krajową ofertę.
Polacy polubili luksusy
Aż 39 proc. klientów biur podróży spędziło wakacje w hotelach 5* (w 2019 – niecałe 28 proc.). Według Travelplanet.pl, można domniemywać, że turyści, którzy w ostatnich latach rezerwowali hotele 4* (około 48–50 proc., w 2021 roku to nieco ponad 41 proc.), teraz skorzystali z okazji, by za podobne pieniądze odpocząć w większym luksusie.
Przypomnijmy, że wypoczynek w 2021 roku, mimo tak wyśrubowanego standardu, w prze-liczeniu na jedną osobę był przeciętnie i tańszy niż wcześniej.
Drastycznie spadł za to odsetek turystów, którzy wybrali wypoczynek w standardzie 3*. Ta tendencja obserwowana jest od dekady (w 2011 hotele 3* rezerwowało grubo ponad 30 proc. klientów biur podróży), ale w porów-naniu z 2019 rokiem uległa ona wyraźnemu przyspieszeniu.
Przede wszystkim samolot
O ile niezmiennie dominuje docieranie na wakacje samolotem (ponad 95 proc.), to w 2021 znacznie Polacy chętniej wybierali się na nie własnym samochodem (ponad 4 proc. w porównaniu do niespełna 3 proc. w 2019). Turyści ewidentnie mijali autokary – udział takiego podróżowania na wypoczynek spadł grubo ponizżej 1 proc.
Najważniejsze fakty I liczby podsumowania roku 2021 w Travelplanet.pl
4,4 proc. – o tyle więcej trzeba było w 2021 roku zapłacić za przeciętną rezerwację w porównaniu z 2019
100 zł – o tyle staniały przeciętne wakacje w przeliczeniu na jedną osobę w porównaniu do 2019 roku47 proc. – taki odsetek turystów wyjechał na urlop w najbardziej popularnych miesiącach, a więc w lipcu I sierpni
28,5 proc. – taki odsetek turystów wyjechał na wakacje w czerwcu I wrześniu
17,5 proc. – tylu turystów zarezerwowało swoje wakacje na przynajmniej 2 miesiące przed wylotem
35 proc. – tylu turystów zdecydowało się na wakacyjny wyjazd na 10 I mniej dni przed wylotem
14 dni – tak długo trzeba było pracować na przeciętne wakacje w 2021 roku (średni koszt w przeliczeniu na jedną osobę to
2240 zł)
39 proc. – taki odsetek turystów wypoczywał w 2021 roku w hotelach 5*
41,5 proc. – taki odsetek turystów odpoczywał w 2021 roku w hotelach 4*
13,7 proc. – taki odsetek turystów wypoczywał w 2021 roku w hotelach 3*
83 proc. – taki odsetek turystów wybrał wyżywienie all inclusive
11,5 proc. – taki odsetek turystów wybrał wyżywienie w postaci śniadań I obiadokolacji
2,5 proc – taki odsetek wybrał wyżywienie w postaci samych śniadań
2,6 proc. – taki odsetek turystów wybrał wakacje z wyżywieniem we własnym zakresie
61 proc. – tylu turystów wyjechało na wakacje trwające 7-8 dni
95 proc. – tylu turystów poleciało na wakacje samolotem
58 proc. – tylu turystów zdecydowało się na wyjazd w dwie osoby
11,5 proc. – to odsetek wyjazdów w 3 osoby
13 proc. – to odsetek wyjazdów czteroosobowych
12 proc. – to odsetek osób wyjeżdżających na wakacje w więcej niż 4 osoby
6 proc. – to odsetek wyjazdów singli
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Niższe ceny w hotelach Grupy PHH z Młodzieżową Kartą EURO26
Od kwietnia posiadacze Młodzieżowej Karty EURO26 mogą uzyskać 10 proc. zniżki na noclegi…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty