Dominik Borek: zależy nam, by konkurencja była chroniona. Nowa ustawa to zapewni
Podczas VI Forum Hotelarzy IGHP, Dominik Borek, dyrektor departamentu turystyki w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, omówił założenia do zmian w usługach hotelarskich. Dwa główne cele zmian, to: wzmocnienie ochrony konsumenta i wyeliminowanie nieuczciwych praktyk rynkowych w obszarze usług zakwaterowania.
W nowej ustawie zakłada się prowadzenie ewidencji:
– obiektów hot i kempingów na poziomie województw,
– turystycznych obiektów noclegowych i pól namiotowych na poziomie gminy;
w ramach centralnego wykazu obiektów zakwaterowania, narzędzia informatycznego zapewnionego przez MRiT
W projekcie nowej ustawy postuluje się, żeby:
Każdy obiekt zakwaterowania posiadał obowiązkowo regulamin porządkowy i przepis zapewnienia bezpieczeństwa małoletnim
Rada gminy musiałaokreślić w drodze uchwały na terenie swojej gminy właściwości dodatkowe warunki, które regulamin porządkowy musi zawierać.
Ponadto planuje się wprowadzenie kar administracyjnych za używanie oznaczeń dla świadczących zakwaterowania i w celach marketingowych wprowadzających klienta w błąd (chodzi o słynne „hoteliki”, „moteliki” itp.).
Planowana jest penalizacja zachowań dotyczących przepisów (np. przeciwpożarowych).
Według Dominika Borka nowe wprowadzone przepisy przyniosą wymierne konkretne korzyści.
Przede wszystkim, uspójnienie praktyki rynkowej w zakresie nazewnictwa i ochrony prawnej a także ujednolicenie nazewnictwa z występującymi w innych przepisach prawa (PKD, terminologii GUS ustawie o prawie budowlanych).
Niewątpliwie wzmocniony zostanie prestiż obiektów hotelowych. Zostaną wyeliminowane także problemy interpretacyjne (np. na temat krótkotrwałych, krótkoterminowych usług hotelarskich)
Nowe zapisy ustawy dadzą również ograniczenie rażących działań stosowanych przez OTA
Dyrektor Borek wymienił cele główne nowej ustawy:
Wzmocnienie ochrony konsumenta
Wyeliminowanie nieuczciwych praktyk rynkowych w obszarze usług zakwaterowania
POWIĄZANE WPISY
26 kwietnia 2024
Triverna: w majówkę chcemy wypoczywać w Polsce
Wystarczą trzy dni urlopu, by majowy urlop trwał dziewięć dni. Według badania…
0 Komentarzy1 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Ibis świętuje 50. urodziny
Dzisiaj portfolio rodziny marek ibis, ibis Styles i ibis Budget tworzy ponad 2,5 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Travelist wybrał najlepsze hotele w Polsce
Eksperci portalu rezerwacyjnego Travelist.pl oraz goście obiektów hotelowych po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Nocowanie.pl: Chorwacja nadal na topie. Polacy planują wakacje mimo wzrostu cen
Dane z serwisu Nocowanie.pl wyraźnie pokazują, że Polacy planują wyjazdy nad Adriatyk na…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
IGHP: Wielkanoc była dobra, a jeszcze lepiej zapowiada się majówka
W marcu hotele odnotowały wyniki na poziomie lutego i wciąż są one słabsze w porównaniu…
0 Komentarzy8 Minuty
11 kwietnia 2024
Novotel Warszawa Centrum świętuje 50. urodziny
Jeden z największych hoteli Novotel w Europie przez cały rok będzie świętował swój…
0 Komentarzy4 Minuty