Dominik Borek: zależy nam, by konkurencja była chroniona. Nowa ustawa to zapewni

Podczas VI Forum Hotelarzy IGHP, Dominik Borek, dyrektor departamentu turystyki w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, omówił założenia do zmian w usługach hotelarskich. Dwa główne cele zmian, to: wzmocnienie ochrony konsumenta i wyeliminowanie nieuczciwych praktyk rynkowych w obszarze usług zakwaterowania.
W nowej ustawie zakłada się prowadzenie ewidencji:
– obiektów hot i kempingów na poziomie województw,
– turystycznych obiektów noclegowych i pól namiotowych na poziomie gminy;
w ramach centralnego wykazu obiektów zakwaterowania, narzędzia informatycznego zapewnionego przez MRiT
W projekcie nowej ustawy postuluje się, żeby:
Każdy obiekt zakwaterowania posiadał obowiązkowo regulamin porządkowy i przepis zapewnienia bezpieczeństwa małoletnim
Rada gminy musiałaokreślić w drodze uchwały na terenie swojej gminy właściwości dodatkowe warunki, które regulamin porządkowy musi zawierać.
Ponadto planuje się wprowadzenie kar administracyjnych za używanie oznaczeń dla świadczących zakwaterowania i w celach marketingowych wprowadzających klienta w błąd (chodzi o słynne „hoteliki”, „moteliki” itp.).
Planowana jest penalizacja zachowań dotyczących przepisów (np. przeciwpożarowych).
Według Dominika Borka nowe wprowadzone przepisy przyniosą wymierne konkretne korzyści.
Przede wszystkim, uspójnienie praktyki rynkowej w zakresie nazewnictwa i ochrony prawnej a także ujednolicenie nazewnictwa z występującymi w innych przepisach prawa (PKD, terminologii GUS ustawie o prawie budowlanych).
Niewątpliwie wzmocniony zostanie prestiż obiektów hotelowych. Zostaną wyeliminowane także problemy interpretacyjne (np. na temat krótkotrwałych, krótkoterminowych usług hotelarskich)
Nowe zapisy ustawy dadzą również ograniczenie rażących działań stosowanych przez OTA
Dyrektor Borek wymienił cele główne nowej ustawy:
Wzmocnienie ochrony konsumenta
Wyeliminowanie nieuczciwych praktyk rynkowych w obszarze usług zakwaterowania
POWIĄZANE WPISY
27 maja 2022
Accor: Agnieszka Kalinowska odpowiedzialna za rozwój komunikacji w Polsce i krajach Europy Wschodniej
Agnieszka Kalinowska rozpoczęła prace nad strategią PR Accor w Polsce i 15 krajach Europy…
0 Komentarzy3 Minuty
27 maja 2022
X kongres promocji Mazowsza: zawsze krok przed czyli nowa strategia marki województwa
Podczas X kongresu promocji Mazowsza została zaprezentowana strategia marki województwa…
0 Komentarzy5 Minuty
25 maja 2022
NYX Hotel Warsaw jeszcze bardziej otwiera się na sztukę
NYX Hotel Warsaw organizuje konkurs dla artystów. Czwórka laureatów w nagrodę spędzi trzy…
0 Komentarzy5 Minuty
24 maja 2022
B&B Hotels: otwarcie nowego hotelu w Lublinie
Międzynarodowa sieć B&B Hotels, zarządzająca pół tysiącem hoteli turystyczno-biznesowych,…
0 Komentarzy2 Minuty
24 maja 2022
Accor “Discovery Day 2022”. Integracja zespołów w trójmiejskich hotelach
Discovery Day to globalna inicjatywa Accor, skierowana do nowych pracowników. Jej ideą…
0 Komentarzy3 Minuty
24 maja 2022
Grupa PHH prezentuje nowy film promocyjny
Polski Holding Hotelowy zaprezentował nowy film promujący portfolio grupy PHH, która…
0 Komentarzy1 Minuty
24 maja 2022
Belhassine, minister turystyki Tunezji: celem jest osiągnięcie 60 proc. wyniku z 2019 roku
Widzę potencjał tego rynku, ponieważ Polacy tak naprawdę nie znają wielu atrakcji naszego…
0 Komentarzy10 Minuty
24 maja 2022
Nowy dyrektor ds. komunikacji i spraw publicznych w Grupie AccorInvest
Laurent Turpault dołączył do AccorInvest z początkiem maja jako VP Communication and…
0 Komentarzy3 Minuty