Niemcy głównym celem wyjazdów Europejczyków w 2021 roku

72 proc. Europejczyków chce wyjechać w tym roku za granicę. Do Niemiec chce przyjechać prawie ¼. Ponad połowa z nich przyleci samolotem. Połowa chce zwiedzić miasta niemieckie.
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) przeprowadziła analizę ruchu turystycznego w 2021 roku na podstawie najnowszych badań IPK International dotyczących wpływu Covid-19 na turystykę międzynarodową i rozwój nastrojów konsumentów, które zostały przeprowadzone w kilku falach ankiet.
Deklaracja zamiaru wyjazdu za granicę wzrosła we wszystkich badanych krajach z 50 proc. w maju 2020 r. do 62 proc. w styczniu 2021 r. Zamiar wyjazdu za granicę jest najsilniejszy w Europie – 72 proc., na drugim miejscu jest Ameryka – 53 proc., a następnie Azja – 41 proc..
Na całym świecie zamiary podróżnicze millenialsów, pokolenia X oraz osób w grupie o wyższych dochodach i wykształconych są wyraźniejsze niż wśród osób z wyżu demograficznego (grupa w wieku 55+).
Na początku 2021 roku Niemcy, jako cel turystyczny zajmowały drugie miejsce w światowym rankingu kierunków podróży: do Niemiec w tym roku zamierza przyjechać 24 proc. ankietowanych z 18 ważnych rynków źródłowych. Na pierwszym miejscu uplasowała się Hiszpania, następnie Niemcy, Włochy, Francja i Stany Zjednoczone.
Przede wszystkim miasta
Magnesem turystycznym numer 1 w Niemczech, także w czasie pandemii, są miasta. Turystyka miejska otrzymała 50 proc. wynik w ankiecie dotyczącej zamiarów podróżniczych na rok 2021. Na drugim miejscu znalazł się wypoczynek na łonie natury, na wsi i w górach (41 procent).
Natomiast 34 proc. ankietowanych deklaruje wyjazd do kurortów / wakacje na plaży.
Według opracowania European Travel Commission (ETC) na podstawie badania dotyczącego sentymentu do podróżowania, w piątej fali ankiety (koniec grudnia 2020 / początek stycznia 2021), entuzjaści „city life” byli pod względem ilościowym największą grupą, która chciałaby odbyć podróż w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.
Samolot lub samochód
79 proc. ankietowanych chciałoby podróżować samolotem, 38 proc. własnym samochodem, 12 proc. pociągiem, a 7 proc. autobusem. Szczególnie korzystne dla Niemiec może okazać się centralne położenie w Europie: 52 proc. turystów zainteresowanych Niemcami chce latać, 45 proc. chce skorzystać z samochodu, 19 proc. z pociągu, a 9 proc. z autobusu.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, powiedziała: „Europa jest i pozostanie najważniejszym regionem dla niemieckiej turystyki przyjazdowej. Wysoka skłonność do wyjazdów za granicę obecna na kontynencie oraz szeroka oferta turystyczna obejmująca miasta, kulturę, naturalne krajobrazy i turystykę aktywną sprawiają, że Niemcy zajmują silną pozycję w rankingu kierunków podróży. Widzimy dobre perspektywy dla ożywienia niemieckiej turystyki przyjazdowej”.
Intencje podróżnych, które zbadała IPK International wskazują na znaczny wzrost popytu w szczycie sezonu między majem a październikiem. Ponad 80 proc. zadeklarowało chęć podróżowania w tym oknie czasowym. To stwierdzenie potwierdza nastroje, które monitoruje ETC, a które dotyczą podróży krajowych i wewnątrzeuropejskich. Według piątej fali tego badania ze stycznia 2021 r. 54 proc. Europejczyków chce podróżować w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, w porównaniu z 52 proc. w grudniowym badaniu i 49 proc. w listopadzie.
Niemcy – turyści przyjeżdżają na dłużej, ale wydają mniej pieniędzy
POWIĄZANE WPISY
12 sierpnia 2025
Jesienne festiwale kulinarne w regionie Trentino – kalendarz wydarzeń
Jesień w regionie Trentino to okres, w którym lokalne produkty, tradycje i krajobrazy…
0 Komentarzy4 Minuty
12 sierpnia 2025
Accor podsumowuje pierwsze półrocze 2025 roku
Grupa hotelowa Accor poinformowała o wzroście przychodów o 5,1 proc. przy stałych kursach…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
Polska Izba Turystyki: KPO jest szansą, nie zagrożeniem
W obliczu narastającej fali krytyki dotyczącej segmentu HoReCa w KPO, Polska Izba…
0 Komentarzy1 Minuty
11 sierpnia 2025
Od poczekalni do prywatnych apartamentów – 80 lat luksusu na lotniskach
Strefy VIP na lotniskach mają ponad 80-letnią historię. Pierwsze saloniki dla pasażerów…
0 Komentarzy3 Minuty
8 sierpnia 2025
Wilno gospodarzem Corgi Race 2025. Transmisja połączy uczestników z Lublina
W stolicy Litwy w dniach 23-24 sierpnia odbędzie się Corgi Race Vilnius 2025. Wydarzenie,…
0 Komentarzy2 Minuty
13 sierpnia 2025
Usain Bolt globalnym ambasadorem turystyki Jamajki w nowej kampanii JTB
Jamajska Rada Turystyczna (JTB) rozpoczęła nową kampanię reklamową z udziałem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 sierpnia 2025
Jak zwiedzać Niemcy z ograniczonym budżetem? Praktyczny przewodnik po bezpłatnych atrakcjach
Nawet przy ograniczonym budżecie podróż po Niemczech może być pełna atrakcji. Turyści…
0 Komentarzy3 Minuty
12 sierpnia 2025
Wakacje bez stresu o deszcz. Sun&Snow oferuje zwrot za niepogodę
W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania turystów i niepewną pogodę w tegoroczne…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Kolejkowo prezentuje wyniki finansowe z wykorzystaniem awatara prezesa opartego na AI
Kolejkowo SA, spółka specjalizująca się w tworzeniu makiet kolejowych, jako pierwsza na…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Jesienne festiwale kulinarne w regionie Trentino – kalendarz wydarzeń
Jesień w regionie Trentino to okres, w którym lokalne produkty, tradycje i krajobrazy…
0 Komentarzy4 Minuty
12 sierpnia 2025
Accor podsumowuje pierwsze półrocze 2025 roku
Grupa hotelowa Accor poinformowała o wzroście przychodów o 5,1 proc. przy stałych kursach…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
Polska Izba Turystyki: KPO jest szansą, nie zagrożeniem
W obliczu narastającej fali krytyki dotyczącej segmentu HoReCa w KPO, Polska Izba…
0 Komentarzy1 Minuty
11 sierpnia 2025
Od poczekalni do prywatnych apartamentów – 80 lat luksusu na lotniskach
Strefy VIP na lotniskach mają ponad 80-letnią historię. Pierwsze saloniki dla pasażerów…
0 Komentarzy3 Minuty
8 sierpnia 2025
Wilno gospodarzem Corgi Race 2025. Transmisja połączy uczestników z Lublina
W stolicy Litwy w dniach 23-24 sierpnia odbędzie się Corgi Race Vilnius 2025. Wydarzenie,…
0 Komentarzy2 Minuty
13 sierpnia 2025
Usain Bolt globalnym ambasadorem turystyki Jamajki w nowej kampanii JTB
Jamajska Rada Turystyczna (JTB) rozpoczęła nową kampanię reklamową z udziałem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 sierpnia 2025
Jak zwiedzać Niemcy z ograniczonym budżetem? Praktyczny przewodnik po bezpłatnych atrakcjach
Nawet przy ograniczonym budżecie podróż po Niemczech może być pełna atrakcji. Turyści…
0 Komentarzy3 Minuty
12 sierpnia 2025
Wakacje bez stresu o deszcz. Sun&Snow oferuje zwrot za niepogodę
W odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania turystów i niepewną pogodę w tegoroczne…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Kolejkowo prezentuje wyniki finansowe z wykorzystaniem awatara prezesa opartego na AI
Kolejkowo SA, spółka specjalizująca się w tworzeniu makiet kolejowych, jako pierwsza na…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Jesienne festiwale kulinarne w regionie Trentino – kalendarz wydarzeń
Jesień w regionie Trentino to okres, w którym lokalne produkty, tradycje i krajobrazy…
0 Komentarzy4 Minuty
[…] Niemcy głównym celem wyjazdów Europejczyków w 2021 roku […]