Region koszycki na Słowacji – lato było bardzo udane
W miesiącach czerwiec – sierpień region koszycki na Słowacji odwiedziło 112 798 turystów, którzy wykupili 266 500 noclegów.
Jak podał portal Wasza Słowacja.pl najbardziej udanym miesiącem letniego sezonu był sierpień, wtedy liczba turystów w regionie koszyckim znacznie przewyższyła liczbę gości w sierpniu 2018 roku, choć był mniejsza od zeszłorocznej.
W sierpniu 2020 roku liczba turystów w regionie koszyckim wyniosła 49 545, w 2019 – 58 401, zaś w 2020 roku – 53 550.
Rastislav Trnka, wojewoda województwa koszyckiego, powiedział: „Rok 2020 był rokiem zmian dla całej branży turystycznej, które dotknęły także nasz region. A ostatnio przeżywaliśmy stale rosnące zainteresowanie nie tylko wśród turystów krajowych, ale i zagranicznych. W latach 2016-2019 motorem wzrostu frekwencji byli obcokrajowcy ze średnim wzrostem rok do roku o 24 proc. Liczba turystów krajowych rosła rocznie o 18 proc. Rosła tez oczywiście liczba noclegów wykupywanych prze gości zagranicznych. To była nagroda dla naszego regionu, ale i wyzwanie do dalszej pracy. Dziś musimy dostosować go do nowych warunków.”
Pierwszą trójkę krajów wśród turystów zagranicznych odwiedzających region latem stanowiły: Czechy – 9 223, Polska – 4 065 i Niemcy – 2 453. Turystów krajowych odnotowano 90 312.
Liczba gości z Czech spadła o 39 proc,, z Polski – o 59 proc. a Niemiec – 60,1 proc. Wstrzymanie ruchu lotniczego spowodowało spadek liczby gości z Wielkiej Brytanii o 90 proc. a z obiecująco rozwijającego się kierunku izraelskiego – o prawie 100 proc.
Lenka Vargová Jurková, dyrektor wykonawczy Košice Región Turizmus (KRT), skomentowała: „Biorąc pod uwagę ciągłe obawy o dalszy rozwój pandemii i jej bezpośrednie konsekwencje gospodarcze, obecne oczekiwania na ożywienie turystyki są raczej pesymistyczne, a ożywienie branży jest postrzegane przez profesjonalistów jako długotrwały proces trwający od 3 do 5 lat. Jest zatem jasne, że nasza nowa strategia będzie również musiała uwzględniać dłuższe stygnięcie globalnej turystyki. Dlatego tym bardziej pozytywnie oceniamy zainteresowanie Słowaków wakacjami w regionie koszyckim. Szczególnie zachęcający jest sierpniowy wzrost frekwencji o 12 proc. w stosunku do dobrego roku 2018. To okazuje, że jest jeszcze szansa na zwiększenie ruchu krajowego.”
Słowacja może wykorzystać obecny kryzys, by zainteresować sobą polskich turystów
POWIĄZANE WPISY
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
22 kwietnia 2024
Zmiany w Greckiej Organizacji Turystycznej. Nikoletta Nikolopoulou odchodzi ze stanowiska
Nikoletta Nikolopoulou, dyrektorka Biura Greckiej Organizacji Turystycznej w Polsce i…
0 Komentarzy1 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty