Wydarzenia pomagają w promocji miast
Drugiego dnia imprezy Meetings Week Poland odbywającej się na Stadionie Narodowym w Warszawie, tematem wiodącym był event, jako narzędzie marketingowe.
Najciekawszy tego dnia był panel dyskusyjny o długim dość tytule-temacie “Event jako narzędzie marketingowe do budowania silnej marki miejsca, która przyciąga turystów, inwestorów oraz przyczynia się do rozwoju eksportu”.
Wszyscy zgromadzeni oczywiście mieli świadomość i wiedzę, że wielkie wydarzenia mogą odgrywać wielką rolę w budowaniu marki miejsca lub w jej umacnianiu. Niezależnie od tego czy jest to cykliczny festiwal, turniej czy mistrzostwa, wszystkie te imprezy odpowiedni zorganizowane i rozreklamowane mogą przynieść wszystkim skupionym wokół niego konkretne zyski.
Bardzo ciekawie o sowich doświadczeniach wypowiadali się m.in.: Łukasz Napora – dyrektor marketingu i rzecznik prasowy Audioriver, organizator imprezy w Płocku powiedział m.in. “Organizujemy imprezę, która promuje miasto w Polsce i zagranicą, o której mówią media, której uczestnicy wydają spore sumy w lokalach i sklepach miejskich. Wszyscy o tym wiemy, choć niestety nie ma rzetelnych badań na ten temat. Byłoby świetnie, gdyby płoccy urzędnicy zlecili takowe, bo i dla nas i dla miasta byłyby to wyraźne informacje, jakie są zyski z Audioriver i co można poprawić w przyszłości. Ale festiwale to nie wszystko – uważam, że dotacje publiczne powinny być także przeznaczane na mniejsze i mniej spektakularne wydarzenia. Takie, które dzieją się niemalże na co dzień i stale rozwijają ofertę kulturalną miejsc.”
Izabela Stelmańska, z urzędu marszałkowskiego województwa mazowieckiego podkreśliła, ze opracowano właśnie metodologię badań, jak, które działania poprawiają wizerunek województwa, w jakie działania się warto angażować i jakie wymierne korzyści dane imprezy przynoszą.
Kamil Sapeta, manager ds. rozwoju Grupy Anders opowiedział o doświadczeniach związanych z organizacją Mistrzostw Świata w piłce siatkowej Plażowej w Starych Jabłonkach – wsi liczącej 800 mieszkańców. Podkreślił, że sprawna współpraca organizatorów, partnerów biznesowych, mediów, sprawiła, że o wydarzeniu i miejscu, gdzie się odbywało mówiło się często i gęsto.
Adam Hajduga kierownik referatupromocji dziedzictwa industrialnego z wielkim zaangażowaniem i werwą opowiedział o Industriadzie – wyjątkowej imprezie odbywającej się na Śląsku, która organizowana jest przy zaangażowaniu władz samorządowych i partnerów prywatnych i państwowych Zwrócił uwagę, że niezdrowa jest sytuacja, kiedy impreza wpisana w plany na kilka lat do przodu, może wypaść z kalendarza za sprawą jednostkowej decyzji polityka. Bez pieniędzy samorządowych nie ma mowy o kontynuacji niektórych imprez.
POWIĄZANE WPISY
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Manifest Krakowski: branża turystyczna Krakowa przedstawia plany zmian dla nowego Prezydenta Miasta
Stowarzyszenie Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, działając…
0 Komentarzy1 Minuty