2013 – rekordowy rok turystyki brytyjskiej
Jak podaje Brytyjska Organizacja Turystyczna VisitBritain, w 2013 r. kraj odwiedziło 32,89 mln gości, o 6 proc. więcej niż w 2012 r. Liczba ta przekroczyła roczny rekord ustanowiony w 2007 roku, kiedy Wielką Brytanię odwiedziło 32,78 mln gości.
Turyści z zagranicy w 2013 r. wydali 21 mld funtów, około 13 proc. więcej w porównaniu z 2012 rokiem. (18,64 mld). Po raz pierwszy wartość wydatków przekroczyła 20 mld funtów i jest to najwyższa kwota w historii brytyjskiej turystyki przyjazdowej.
Liczba wizyt z wszystkich regionów świata i we wszystkich głównych celach podróży wzrosła w porównaniu z 2012 r. głównie za sprawą udanego lata i wczesnej jesieni. W minionym roku kalendarzowym odnotowano też rekordową liczbę przyjazdów wakacyjnych (7 proc. więcej niż w 2012 r. i 6 proc. więcej w porównaniu z poprzednim rekordem z 2011 r.).
Był to również najlepszy rok kalendarzowy od 2008 r., jeśli chodzi o przyjazdy biznesowe oraz odwiedziny u rodziny i przyjaciół; liczba tych pierwszych wzrosła o 7 proc., a drugich o 5 proc. w porównaniu z 2012 r. W minionym roku odnotowano też rekordową liczbę wizyt spoza Europy i Ameryki Północnej; Wielką Brytanię odwiedziło o 10 proc. więcej gości z tych rynków.
Liczba wizyt z rynków UE15 obejmujących Austrię, Belgię, Danię, Francję, Finlandię, Niemcy, Grecję, Irlandię, Włochy, Luksemburg, Holandię, Portugalię, Hiszpanię, Szwecję wzrosła o 5 proc. w porównaniu z 2012 rokiem., co oznacza, że 2013 rok. był najlepszym rokiem kalendarzowym od 2007 roku., choć nie rekordowym.
Liczba wizyt z pozostałych rynków UE obejmujących Bułgarię, Cypr Południowy, Chorwację, Czechy Estonię, Węgry, Łotwę, Litwę, Maltę, Polskę, Rumunię, Słowację i Słowenię wzrosła o 15 proc. w porównaniu z 2012 rokiem., ale była nieco niższa od rekordowych poziomów.
Sandie Dawe, dyrektor generalna VisitBritain, powiedziała: „Nie tylko po raz pierwszy wartość wydatków przekroczyła 20 mld funtów, ale również pobiliśmy rekord pod względem liczby turystów i gości z kluczowych rynków wschodzących, takich jak Chiny i Korea Południowa. Zagraniczni turyści zaczynają zwiedzać więcej części kraju i są bardziej aktywni, co mówi nam, że nasza kampania GREAT przynosi rezultaty i wpływa na turystykę. Dane dotyczące przyjazdów turystycznych pokazują wzrost w całej Wielkiej Brytanii, a zwłaszcza w Szkocji, Walii, reszcie Anglii i Londynie. Każdy funt zainwestowany w marketing turystyczny przekłada się na 19 funtów wydanych przez gości w naszym kraju. Finansowe korzyści płynące z turystyki przyjazdowej są oczywiste”.
Minister turystyki Helena Grant powiedziała: „Goście z zagranicy wydali w Wielkiej Brytanii więcej, niż rok wcześniej, co pokazuje, że nasza strategia turystyczna działa. Niemal 21 mld wydanych funtów jest również świadectwem istotnego wkładu, jaki wnosi branża turystyczna w ożywienie gospodarcze kraju. Będziemy nadal wspierać ten sektor i promować Wielką Brytanię na całym świecie jako doskonałe miejsce do odwiedzin i do prowadzenia interesów”.
POWIĄZANE WPISY
29 lipca 2025
Dubaj rozwija jedną z największych sztucznych raf koralowych na świecie
Opublikowano najnowsze materiały wideo z obszaru objętego projektem Dubai Reef - jednej z…
0 Komentarzy1 Minuty
23 lipca 2025
Historia, kultura i muzyka: Jamajka rozwija ofertę turystyczną
Jamajka, wyspa o bogatej kulturze, rozwija ofertę turystyczną opartą na dziedzictwie…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2025
K-POP w Seulu: miejsca, które kochają gwiazdy i ich fani
K-POP, jako jedno z kluczowych zjawisk współczesnej popkultury, przyciąga uwagę nie tylko…
0 Komentarzy4 Minuty
17 lipca 2025
Bawarskie zamki na liście światowego dziedzictwa UNESCO
Zamek Neuschwanstein, pałace Linderhof i Herrenchiemsee oraz pałacyk Königshaus am…
0 Komentarzy3 Minuty
11 lipca 2025
Rejs na pokładzie Costa Smeralda, czyli włoskie dolce vita na pełnym morzu
Zamiast biegać między hotelami i lotniskami, wsiadasz na pokład i odpływasz statkiem w…
0 Komentarzy5 Minuty
13 sierpnia 2025
Usain Bolt globalnym ambasadorem turystyki Jamajki w nowej kampanii JTB
Jamajska Rada Turystyczna (JTB) rozpoczęła nową kampanię reklamową z udziałem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 sierpnia 2025
Jak zwiedzać Niemcy z ograniczonym budżetem? Praktyczny przewodnik po bezpłatnych atrakcjach
Nawet przy ograniczonym budżecie podróż po Niemczech może być pełna atrakcji. Turyści…
0 Komentarzy3 Minuty
6 sierpnia 2025
Włoskie wakacje w odpowiedzialnym stylu: Emilia-Romania stawia na dostępność i spokój
Emilia-Romania redefiniuje ideę rodzinnych wakacji, oferując rozwiązania, które…
0 Komentarzy4 Minuty
6 sierpnia 2025
Koszyce – city break blisko polskiej granicy
Koszyce, drugie pod względem liczby ludności miasto Słowacji, stają się coraz bardziej…
0 Komentarzy2 Minuty
29 lipca 2025
Dubaj rozwija jedną z największych sztucznych raf koralowych na świecie
Opublikowano najnowsze materiały wideo z obszaru objętego projektem Dubai Reef - jednej z…
0 Komentarzy1 Minuty
23 lipca 2025
Historia, kultura i muzyka: Jamajka rozwija ofertę turystyczną
Jamajka, wyspa o bogatej kulturze, rozwija ofertę turystyczną opartą na dziedzictwie…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2025
K-POP w Seulu: miejsca, które kochają gwiazdy i ich fani
K-POP, jako jedno z kluczowych zjawisk współczesnej popkultury, przyciąga uwagę nie tylko…
0 Komentarzy4 Minuty
17 lipca 2025
Bawarskie zamki na liście światowego dziedzictwa UNESCO
Zamek Neuschwanstein, pałace Linderhof i Herrenchiemsee oraz pałacyk Königshaus am…
0 Komentarzy3 Minuty
11 lipca 2025
Rejs na pokładzie Costa Smeralda, czyli włoskie dolce vita na pełnym morzu
Zamiast biegać między hotelami i lotniskami, wsiadasz na pokład i odpływasz statkiem w…
0 Komentarzy5 Minuty
13 sierpnia 2025
Usain Bolt globalnym ambasadorem turystyki Jamajki w nowej kampanii JTB
Jamajska Rada Turystyczna (JTB) rozpoczęła nową kampanię reklamową z udziałem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 sierpnia 2025
Jak zwiedzać Niemcy z ograniczonym budżetem? Praktyczny przewodnik po bezpłatnych atrakcjach
Nawet przy ograniczonym budżecie podróż po Niemczech może być pełna atrakcji. Turyści…
0 Komentarzy3 Minuty
6 sierpnia 2025
Włoskie wakacje w odpowiedzialnym stylu: Emilia-Romania stawia na dostępność i spokój
Emilia-Romania redefiniuje ideę rodzinnych wakacji, oferując rozwiązania, które…
0 Komentarzy4 Minuty
6 sierpnia 2025
Koszyce – city break blisko polskiej granicy
Koszyce, drugie pod względem liczby ludności miasto Słowacji, stają się coraz bardziej…
0 Komentarzy2 Minuty
29 lipca 2025
Dubaj rozwija jedną z największych sztucznych raf koralowych na świecie
Opublikowano najnowsze materiały wideo z obszaru objętego projektem Dubai Reef - jednej z…
0 Komentarzy1 Minuty