2013 – rekordowy rok turystyki brytyjskiej

Jak podaje Brytyjska Organizacja Turystyczna VisitBritain, w 2013 r. kraj odwiedziło 32,89 mln gości, o 6 proc. więcej niż w 2012 r. Liczba ta przekroczyła roczny rekord ustanowiony w 2007 roku, kiedy Wielką Brytanię odwiedziło 32,78 mln gości.
Turyści z zagranicy w 2013 r. wydali 21 mld funtów, około 13 proc. więcej w porównaniu z 2012 rokiem. (18,64 mld). Po raz pierwszy wartość wydatków przekroczyła 20 mld funtów i jest to najwyższa kwota w historii brytyjskiej turystyki przyjazdowej.
Liczba wizyt z wszystkich regionów świata i we wszystkich głównych celach podróży wzrosła w porównaniu z 2012 r. głównie za sprawą udanego lata i wczesnej jesieni. W minionym roku kalendarzowym odnotowano też rekordową liczbę przyjazdów wakacyjnych (7 proc. więcej niż w 2012 r. i 6 proc. więcej w porównaniu z poprzednim rekordem z 2011 r.).
Był to również najlepszy rok kalendarzowy od 2008 r., jeśli chodzi o przyjazdy biznesowe oraz odwiedziny u rodziny i przyjaciół; liczba tych pierwszych wzrosła o 7 proc., a drugich o 5 proc. w porównaniu z 2012 r. W minionym roku odnotowano też rekordową liczbę wizyt spoza Europy i Ameryki Północnej; Wielką Brytanię odwiedziło o 10 proc. więcej gości z tych rynków.
Liczba wizyt z rynków UE15 obejmujących Austrię, Belgię, Danię, Francję, Finlandię, Niemcy, Grecję, Irlandię, Włochy, Luksemburg, Holandię, Portugalię, Hiszpanię, Szwecję wzrosła o 5 proc. w porównaniu z 2012 rokiem., co oznacza, że 2013 rok. był najlepszym rokiem kalendarzowym od 2007 roku., choć nie rekordowym.
Liczba wizyt z pozostałych rynków UE obejmujących Bułgarię, Cypr Południowy, Chorwację, Czechy Estonię, Węgry, Łotwę, Litwę, Maltę, Polskę, Rumunię, Słowację i Słowenię wzrosła o 15 proc. w porównaniu z 2012 rokiem., ale była nieco niższa od rekordowych poziomów.
Sandie Dawe, dyrektor generalna VisitBritain, powiedziała: „Nie tylko po raz pierwszy wartość wydatków przekroczyła 20 mld funtów, ale również pobiliśmy rekord pod względem liczby turystów i gości z kluczowych rynków wschodzących, takich jak Chiny i Korea Południowa. Zagraniczni turyści zaczynają zwiedzać więcej części kraju i są bardziej aktywni, co mówi nam, że nasza kampania GREAT przynosi rezultaty i wpływa na turystykę. Dane dotyczące przyjazdów turystycznych pokazują wzrost w całej Wielkiej Brytanii, a zwłaszcza w Szkocji, Walii, reszcie Anglii i Londynie. Każdy funt zainwestowany w marketing turystyczny przekłada się na 19 funtów wydanych przez gości w naszym kraju. Finansowe korzyści płynące z turystyki przyjazdowej są oczywiste”.
Minister turystyki Helena Grant powiedziała: „Goście z zagranicy wydali w Wielkiej Brytanii więcej, niż rok wcześniej, co pokazuje, że nasza strategia turystyczna działa. Niemal 21 mld wydanych funtów jest również świadectwem istotnego wkładu, jaki wnosi branża turystyczna w ożywienie gospodarcze kraju. Będziemy nadal wspierać ten sektor i promować Wielką Brytanię na całym świecie jako doskonałe miejsce do odwiedzin i do prowadzenia interesów”.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










