2013 – rekordowy rok turystyki brytyjskiej
Jak podaje Brytyjska Organizacja Turystyczna VisitBritain, w 2013 r. kraj odwiedziło 32,89 mln gości, o 6 proc. więcej niż w 2012 r. Liczba ta przekroczyła roczny rekord ustanowiony w 2007 roku, kiedy Wielką Brytanię odwiedziło 32,78 mln gości.
Turyści z zagranicy w 2013 r. wydali 21 mld funtów, około 13 proc. więcej w porównaniu z 2012 rokiem. (18,64 mld). Po raz pierwszy wartość wydatków przekroczyła 20 mld funtów i jest to najwyższa kwota w historii brytyjskiej turystyki przyjazdowej.
Liczba wizyt z wszystkich regionów świata i we wszystkich głównych celach podróży wzrosła w porównaniu z 2012 r. głównie za sprawą udanego lata i wczesnej jesieni. W minionym roku kalendarzowym odnotowano też rekordową liczbę przyjazdów wakacyjnych (7 proc. więcej niż w 2012 r. i 6 proc. więcej w porównaniu z poprzednim rekordem z 2011 r.).
Był to również najlepszy rok kalendarzowy od 2008 r., jeśli chodzi o przyjazdy biznesowe oraz odwiedziny u rodziny i przyjaciół; liczba tych pierwszych wzrosła o 7 proc., a drugich o 5 proc. w porównaniu z 2012 r. W minionym roku odnotowano też rekordową liczbę wizyt spoza Europy i Ameryki Północnej; Wielką Brytanię odwiedziło o 10 proc. więcej gości z tych rynków.
Liczba wizyt z rynków UE15 obejmujących Austrię, Belgię, Danię, Francję, Finlandię, Niemcy, Grecję, Irlandię, Włochy, Luksemburg, Holandię, Portugalię, Hiszpanię, Szwecję wzrosła o 5 proc. w porównaniu z 2012 rokiem., co oznacza, że 2013 rok. był najlepszym rokiem kalendarzowym od 2007 roku., choć nie rekordowym.
Liczba wizyt z pozostałych rynków UE obejmujących Bułgarię, Cypr Południowy, Chorwację, Czechy Estonię, Węgry, Łotwę, Litwę, Maltę, Polskę, Rumunię, Słowację i Słowenię wzrosła o 15 proc. w porównaniu z 2012 rokiem., ale była nieco niższa od rekordowych poziomów.
Sandie Dawe, dyrektor generalna VisitBritain, powiedziała: „Nie tylko po raz pierwszy wartość wydatków przekroczyła 20 mld funtów, ale również pobiliśmy rekord pod względem liczby turystów i gości z kluczowych rynków wschodzących, takich jak Chiny i Korea Południowa. Zagraniczni turyści zaczynają zwiedzać więcej części kraju i są bardziej aktywni, co mówi nam, że nasza kampania GREAT przynosi rezultaty i wpływa na turystykę. Dane dotyczące przyjazdów turystycznych pokazują wzrost w całej Wielkiej Brytanii, a zwłaszcza w Szkocji, Walii, reszcie Anglii i Londynie. Każdy funt zainwestowany w marketing turystyczny przekłada się na 19 funtów wydanych przez gości w naszym kraju. Finansowe korzyści płynące z turystyki przyjazdowej są oczywiste”.
Minister turystyki Helena Grant powiedziała: „Goście z zagranicy wydali w Wielkiej Brytanii więcej, niż rok wcześniej, co pokazuje, że nasza strategia turystyczna działa. Niemal 21 mld wydanych funtów jest również świadectwem istotnego wkładu, jaki wnosi branża turystyczna w ożywienie gospodarcze kraju. Będziemy nadal wspierać ten sektor i promować Wielką Brytanię na całym świecie jako doskonałe miejsce do odwiedzin i do prowadzenia interesów”.
POWIĄZANE WPISY
15 marca 2023
Polak jako pierwszy na świecie wylądował na szczycie Burdż Al Arab w Dubaju
Polski pilot Łukasz Czepiela jako pierwszy na świecie posadził samolot na lądowisku dla…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2023
Turystyczny świat spotkał się na ITB. Biznes odżył, lecz widać lęk przed podróżami do Polski
Największe targi turystyczne na świecie wróciły na żywo po pandemii. ITB Berlin…
0 Komentarzy9 Minuty
1 marca 2023
Badania dla ITB: w 2022 niemal dwa razy więcej zagranicznych podróży. Dobre prognozy dla 2023
Liczba międzynarodowych podróży w 2022 roku wzrosła w ujęciu globalnym, jednak nadal nie…
0 Komentarzy7 Minuty
28 lutego 2023
Tourism Economics: 60 mln zagranicznych noclegów w Niemczech w 2022 roku
Według analityków Tourism Economics, Niemcy zakończą 2022 rok z liczbą 60 mln…
0 Komentarzy3 Minuty
28 lutego 2023
Aviareps będzie promowała Chorwację w Polsce. Agencja dostaje od CNBT zlecenie na więcej rynków
W wyniku oficjalnego przetargu Chorwacka Wspólnota Turystyczna (CNTB) ponownie mianowała…
0 Komentarzy3 Minuty
24 lutego 2023
Udany rok dla berlińskiej turystyki. 26,5 mln noclegów i 10,4 mln gości w 2022
10,4 mln gości odwiedziło w ubiegłym roku Berlin, a w hotelach i kwaterach miejskich…
0 Komentarzy5 Minuty
23 lutego 2023
Mołdawia promuje się jako “mały kraj o wielkim sercu”. Powstał dokument o pomocy Ukraińcom
Narodowe Stowarzyszenie Turystyki Krajowej i Przyjazdowej Mołdawii (ANTRIM) w…
0 Komentarzy4 Minuty
22 lutego 2023
Berlin najbardziej ekologicznym niemieckim miastem dla turystów
Berlin jest pierwszym niemieckim miastem, które posiada uznawany na całym świecie zestaw…
0 Komentarzy2 Minuty
20 lutego 2023
W 2022 Maltę odwiedziło 143 tys. polskich turystów. To więcej niż przed pandemią
Maltańska Organizacja Turystyczna (Malta Tourism Authority – MTA) podsumowała 2022 rok.…
0 Komentarzy3 Minuty