Dubaj bierze na siebie koszty testów na koronawirusa dla przyjezdnych
Każdy turysta, który przylatuje do Dubaju musi obowiązkowo poddać się testowi na obecność koronawirusa. Jednak nastąpiła zmiana w stosunku do polityki przyjętej przez emirat początkowo. Jeśli przyjezdny nie zrobił testu przed wylotem, jest mu poddawany na lotnisku. Koszt poniosą gospodarze – zapowiada Issam Kazim, prezes Visit Dubai.
Dubaj zmienił nieco procedury obowiązujące podróżnych przylatujących do emiratu. Turyści zagraniczni są przyjmowani od 7 lipca i obowiązują ich ścisłe procedury sanitarne: konieczność wykonywania testów PCR (co najmniej cztery doby przed podróżą lub na lotnisku po przylocie) i pobrania specjalnej aplikacji COVID-19 DXB, poddanie się pomiarowi temperatury za pomocą kamery termowizyjnej. Jeszcze do niedawna za testy na koronawirusa trzeba było zapłacić – to się jednak zmieniło.
Nie masz testu – zrobisz go za darmo w Dubaju
Jak zapowiedział prezes Visit Dubai Issam Kazim w odpowiedzi na pytania mediów, jeśli podróżny nie zrobi testu przed wylotem, nie będzie musiał ponosić kosztu wykonania do na lotnisku w Dubaju. Co więcej, obowiązkowym, darmowym testom zostaną poddani ci, którzy przed wyjazdem zrobili test, mieli wynik negatywny, ale po przyjeździe wykażą objawy COVID-19.
„Turystom zaleca się wykonanie testu PCR do czterech dni (przed datą podróży – maksymalnie 96 godzin). Jeśli nie zostało to zrobione, test PCR przeprowadzany jest po przybyciu na lotniska w Dubaju, a turysta nie jest za to obciążany” – powiedział Issam Kazim.
Przed wylotem pobierz aplikację COVID-19
Dodatkowo, turyści są zobowiązani do pobrania aplikacji COVID-19 DXB. W przypadku osób nieposiadających telefonu komórkowego „możliwe jest zastosowanie innego rozwiązania.” Ponadto, turyści muszą na podróż do Dubaju wykupić ubezpieczenie medyczne, obejmuje które leczenie COVID-19.
W razie gdyby u któregoś z przyjezdnych potwierdzono obecność koronawirusa, zostaje on objęty 14-dniową kwarantanną. Przebiega ona zgodnie z procedurami określonymi dla pozytywnych przypadków w rozporządzeniu COVID-19 w Dubaju. Chodzi o instytucjonalną kwarantannę (w specjalnie przygotowanych hotelach), kwarantannę domową lub hospitalizację, w zależności od stanu zdrowia.
Ponadto, podróżni powinni przestrzegać wszystkich środków ostrożności stosowanych w Dubaju (noszenie masek, utrzymywanie 2 m dystansu społecznego i regularne mycie rąk).
„Obecnie zajmujemy 11. pozycję według „najbezpieczniejszych krajów na świecie pod kątem „COVID-19” firmy Forbes, co jest mocnym wskaźnikiem i dowodem na to, że zmierzamy we właściwym kierunku” – powiedział Issam Kazim.
Nadzieje związane z turystyką i EXPO
„Sektor turystyki w Dubaju ma solidne podstawy do szybkiego odrodzenia po ponownym otwarciu rynków międzynarodowych i jest gotowy do powrotu do normalności. Rok 2021 staje się niezwykle ważnym rokiem dla miasta i globalnej turystyki, a Dubaj będzie gospodarzem World Expo 2020 – największego tego typu wydarzenia, jakie kiedykolwiek miało miejsce w regionie Bliskiego Wschodu, Afryki i Azji Południowej. Wydarzenie oficjalnie zostało przełożone na drugą połowę roku” – dodał.
W marcu Dubaj ogłosił dwa pakiety wsparcia dla firm dotkniętych przestojem podczas pandemii. Pierwszy pakiet uruchomiony przez rząd w dużej mierze był skierowany do gospodarstw domowych i firm z różnych sektorów. Drugi pakiet uruchomiony przez Dubai Free Zones Council dotyczy przede wszystkim firm działających w strefach wolnocłowych. Obejmuje on odroczenie lub zwolnienie z opłat za wynajem, anulowanie grzywien i zwrot depozytów. Ponadto gospodarka otrzymała bodziec finansowy z banków centralnych ZEA.
Promocja kraju przyjaznego biznesowi
„Przed ogólnoświatowymi ograniczeniami dotyczącymi podróży spowodowanymi pandemią COVID-19 branża turystyczna Dubaju rozpoczęła rok 2020 silnym wzrostem, przyjmując 3,27 mln międzynarodowych gości, nocujących w okresie styczeń-luty, co stanowi wzrost o ponad 4,2 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r.” – powiedział Issam Kazim.
„W ubiegłym roku dodatkowo skonsolidowaliśmy nasze silne partnerstwa z głównymi międzynarodowymi nadawcami i organizacjami medialnymi, w tym BBC, CNN, Bloomberg, CNBC, The Times Group i Euronews NBC. Łącznie zapewniły one ponad 1500 oryginalnych minut redakcyjnych w Dubaju. Dzięki temu Dubaj wspominany jest przez cały rok na platformach biznesowych i koncentrujących się na stylu życia. Są to materiały od wywiadów z liderami biznesu w mieście i reportaży o start-upach, po migawki oddające duch przedsiębiorczości Dubaju. Pokazują miasto, które w erze post-COVID nie tylko zapewnia środowisko, w którym mogą się rozwijać firmy i pomysły, ale w którym bezpieczeństwo i ochrona wszystkich mieszkańców i gości pozostaje najważniejsza” – dodał.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Zmiany w Greckiej Organizacji Turystycznej. Nikoletta Nikolopoulou odchodzi ze stanowiska
Nikoletta Nikolopoulou, dyrektorka Biura Greckiej Organizacji Turystycznej w Polsce i…
0 Komentarzy1 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Michelin wprowadza Litwę do swojego przewodnika
Michelin ogłasza dodanie Litwy do swojego przewodnika, uzupełniając w nim tym samym…
0 Komentarzy3 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty
10 kwietnia 2024
Dolny Śląsk Złotym Partnerem XIV Forum Promocji Turystycznej
XIV Forum Promocji Turystycznej zbliża się wielkimi krokami. W gronie partnerów miło nam…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Mistrzostwa Europy 2024 w Niemczech – nowe możliwości dla turystyki przyjazdowej
Od 14 czerwca Niemcy skupią się przede wszystkim na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Gran Canaria dołącza do grona partnerów XIV Forum Promocji Turystycznej
Wiosenna edycja Forum Promocji Turystycznej Waszej Turystyki odbędzie się 11 kwietnia…
0 Komentarzy1 Minuty