Restaumatic: bezpłatny ratunek dla gastronomii

Polski system zamówień online dla gastronomii Restaumatic przygotował bezpłatną Ofertę Ratunkową dla restauracji dotkniętych ograniczeniem działalności w związku z epidemią koronawirusa.
Restaumatic to polski system zamówień online, z którego korzysta ponad 3 tysiące restauracji. Firma wprowadziła specjalną. bezpłatną ofertę, a także nowe funkcje i ułatwienia gwarantujące bezpieczeństwo klientom, kurierom i samym restauratorom.
Pierwszy miesiąc za darmo
Restauratorzy, którzy zdecydują się na skorzystanie z systemu Restaumatic, są zwolnieni z opłaty wstępnej (dotychczas 49 zł) i przez pierwszy miesiąc będą mogli korzystać z niego całkowicie bezpłatnie (z wyjątkiem prowizji operatora płatności online). Po zakończeniu pierwszego miesiąca klienci będą mogli kontynuować współpracę z Restaumatic na standardowych warunkach. Restauratorzy korzystający z usług polskiej firmy mają zawsze prawo do jednodniowego wypowiedzenia umowy.
Równocześnie Restaumatic skrócił czas potrzebny na uruchomienie własnej strony internetowej do obsługi zamówień online lub samego systemu dołączanego do istniejącej strony restauracji do zaledwie 1 dnia (standardowo było to 5 dni).
Restaumatic wprowadził też błyskawicznie opcję dostawy bez kontaktu dla zamówień opłacanych online, umożliwiając klientom wybranie formy dostawy najbardziej bezpiecznej zarówno dla nich, jak i dla kierowców. Dodatkowo, Restaumatic wprowadził też funkcję napiwków dla kierowców przy płatnościach online.
Szybkie rozliczenia
Firma ułatwi też restauracjom szybkie rozliczanie środków pochodzących z płatności online. Już teraz Restaumatic pozwala rozliczać płatności tego typu częściej niż raz w miesiącu. Teraz, by pomóc restauracjom w utrzymaniu płatności finansowej, Restaumatic obniża próg rozliczenia do zaledwie 250 zł (dotychczas było to 500 zł).
Marek Skubacz, założyciel i CEO Restaumatic.com, powiedział: “Restauracje, szczególnie te bazujące na konsumpcji na miejscu, muszą odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Od początku tygodnia notujemy 20-30 % więcej zamówień online niż przeciętnie. Branża gastronomiczna musi przestawić się zamówienia z dostawą i na wynos, ale też zminimalizować fizyczny kontakt z klientami. Błyskawicznie wprowadziliśmy funkcję dostaw bez kontaktu. Po 3 dniach w ten sposób realizowano już ponad 55% zamówień składanych przez Restaumatic. Na bieżąco reagujemy na potrzeby naszych klientów, wprowadzając nowe funkcje. Zdecydowaliśmy się wprowadzić darmowy miesiąc dla nowych klientów, by pomóc branży gastronomicznej przetrwać czas ograniczenia działalności, skrócić czas potrzebny na wprowadzenie obsługi zamówień online i wyeliminować ryzyka z tym związane.”
Restaumatic umożliwia restauracjom łatwą i wygodną obsługę zamówień przez internet i promocję oferty lokalu w sieci oraz wzmacnianie własnego wizerunku. Restaumatic rozwija także ROS – Restaurant Operating System, czyli jeden system informatyczny do zarządzania wszystkimi klientami i zamówieniami, niezależnie od kanału, oraz prowadzenia business intelligence przez restauratora.
Rynek dostaw rośnie
Polski system powstał w roku 2014, na bazie bazie doświadczeń portalu umożliwiającego zamawianie jedzenia Skubacz.pl, założonego przez Marka Skubacza i Michała Kozakiewicza. Dziś z rozwiązań Restaumatica korzysta ponad 3 tys. klientów, w tym ogólnopolskie sieci takie jak Gruby Benek, czy New York Pizza Department. Polska firma jest obecna także w Chorwacji, Czechach, Rumunii i na Słowacji, a w planach ma ekspansję na kolejne rynki.
Marek Skubacz dodał: „Rynek dostaw od kilku lat konsekwentnie rośnie w tempie 10-20 proc. rocznie, w zależności od rynku, podczas gdy konsumpcja na miejscu systematycznie spada. Epidemia koronawirusa i ograniczenie działalności lokali gastronomicznych, jeszcze bardziej zwiększy znaczenie dostaw i zamówień na wynos. Stale rośnie też udział zamówień online, spodziewamy się, że docelowo będzie to 50-60 proc. wszystkich zamówień. Większość restauracji już teraz stoi przed problemem zarządzania zamówieniami pochodzącymi z różnych źródeł. Standardem jest od 4 do 7 różnych kanałów wpływu zamówień, w tym telefon, strona WWW, bezpośrednio w lokalu, czy przez pośredników takich jak portale. Bez informatyzacji nie ma szans na przetrwanie, bo zwłaszcza w obliczu epidemii i ograniczenia działalności, decydują redukcja kosztów pracowniczych oraz szybkość i trafność podejmowania decyzji biznesowych. Chcemy pomóc polskim restauratorom tu i teraz.”
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
24 listopada 2025
Save the date! V Gala Waszej Turystyki już 9 stycznia 2026
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl serdecznie zaprasza na V Galę Waszej Turystyki, która…
0 Komentarzy2 Minuty
3 listopada 2025
Podstrategia MICE: kluczowe inicjatywy na lata 2026-2030
3 listopada 2025 roku w DoubleTree by Hilton Hotel and Conference Center Warsaw odbyła…
0 Komentarzy3 Minuty
31 października 2025
Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłasza nabór na stanowisko prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej
Minister Sportu i Turystyki ogłosił nabór na stanowisko prezesa Polskiej Organizacji…
0 Komentarzy1 Minuta
21 października 2025
XVII Forum Promocji Turystycznej: nowe technologie, wyzwania i przyszłość branży turystycznej
XVII Forum Promocji Turystycznej już za nami. Po raz pierwszy wydarzenie odbyło się w…
0 Komentarzy24 Minuty
25 września 2025
Madera przyciąga Polaków. Ponad 80 tys. Polaków odwiedziło wyspę w pierwszym półroczu 2025
Madera coraz śmielej podbija serca polskich turystów. W 2024 roku archipelag odwiedziło…
0 Komentarzy2 Minuty
22 września 2025
Zmiany w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Ireneusz Raś zajmie się turystyką
Ireneusz Raś będzie odpowiadał w Ministerstwie Sportu i Turystyki za politykę…
0 Komentarzy1 Minuty
3 września 2025
Raport PIT: Egipt odzyskuje popularność, Turcja nadal liderem. Ceny nieznacznie w górę, poniżej poziomu inflacji
Na czele rankingu ulubionych kierunków ponownie Turcja, która już od kilku lat pozostaje…
0 Komentarzy11 Minuty










