Restaumatic: bezpłatny ratunek dla gastronomii

Restaumatic -bezpłatna pomoc dla restauracji
Marek Skubacz, prezes Restaumatic /fot. archiwum Restaumatic

Polski system zamówień online dla gastronomii Restaumatic przygotował bezpłatną Ofertę Ratunkową dla restauracji dotkniętych ograniczeniem działalności w związku z epidemią koronawirusa.

Restaumatic to polski system zamówień online, z którego korzysta ponad 3 tysiące restauracji. Firma wprowadziła specjalną. bezpłatną ofertę, a także nowe funkcje i ułatwienia gwarantujące bezpieczeństwo klientom, kurierom i samym restauratorom.

Pierwszy miesiąc za darmo

Restauratorzy, którzy zdecydują się na skorzystanie z systemu Restaumatic, są zwolnieni z opłaty wstępnej (dotychczas 49 zł) i przez pierwszy miesiąc będą mogli korzystać z niego całkowicie bezpłatnie (z wyjątkiem prowizji operatora płatności online). Po zakończeniu pierwszego miesiąca klienci będą mogli kontynuować współpracę z Restaumatic na standardowych warunkach. Restauratorzy korzystający z usług polskiej firmy mają zawsze prawo do jednodniowego wypowiedzenia umowy.

Równocześnie Restaumatic skrócił czas potrzebny na uruchomienie własnej strony internetowej do obsługi zamówień online lub samego systemu dołączanego do istniejącej strony restauracji do zaledwie 1 dnia (standardowo było to 5 dni).

Restaumatic wprowadził też błyskawicznie opcję dostawy bez kontaktu dla zamówień opłacanych online, umożliwiając klientom wybranie formy dostawy najbardziej bezpiecznej zarówno dla nich, jak i dla kierowców. Dodatkowo, Restaumatic wprowadził też funkcję napiwków dla kierowców przy płatnościach online.

Szybkie rozliczenia

Firma ułatwi też restauracjom szybkie rozliczanie środków pochodzących z płatności online. Już teraz Restaumatic pozwala rozliczać płatności tego typu częściej niż raz w miesiącu. Teraz, by pomóc restauracjom w utrzymaniu płatności finansowej, Restaumatic obniża próg rozliczenia do zaledwie 250 zł (dotychczas było to 500 zł).

Marek Skubacz, założyciel i CEO Restaumatic.com, powiedział: “Restauracje, szczególnie te bazujące na konsumpcji na miejscu, muszą odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Od początku tygodnia notujemy 20-30 % więcej zamówień online niż przeciętnie. Branża gastronomiczna musi przestawić się zamówienia z dostawą i na wynos, ale też zminimalizować fizyczny kontakt z klientami. Błyskawicznie wprowadziliśmy funkcję dostaw bez kontaktu. Po 3 dniach w ten sposób realizowano już ponad 55% zamówień składanych przez Restaumatic. Na bieżąco reagujemy na potrzeby naszych klientów, wprowadzając nowe funkcje. Zdecydowaliśmy się wprowadzić darmowy miesiąc dla nowych klientów, by pomóc branży gastronomicznej przetrwać czas ograniczenia działalności, skrócić czas potrzebny na wprowadzenie obsługi zamówień online i wyeliminować ryzyka z tym związane.”

Restaumatic umożliwia restauracjom łatwą i wygodną obsługę zamówień przez internet i promocję oferty lokalu w sieci oraz wzmacnianie własnego wizerunku. Restaumatic rozwija także ROS – Restaurant Operating System, czyli jeden system informatyczny do zarządzania wszystkimi klientami i zamówieniami, niezależnie od kanału, oraz prowadzenia business intelligence przez restauratora.

Rynek dostaw rośnie

Polski system powstał w roku 2014, na bazie bazie doświadczeń portalu umożliwiającego zamawianie jedzenia Skubacz.pl, założonego przez Marka Skubacza i Michała Kozakiewicza. Dziś z rozwiązań Restaumatica korzysta ponad 3 tys. klientów, w tym ogólnopolskie sieci takie jak Gruby Benek, czy New York Pizza Department. Polska firma jest obecna także w Chorwacji, Czechach, Rumunii i na Słowacji, a w planach ma ekspansję na kolejne rynki.

Marek Skubacz dodał: „Rynek dostaw od kilku lat konsekwentnie rośnie w tempie 10-20 proc. rocznie, w zależności od rynku, podczas gdy konsumpcja na miejscu systematycznie spada. Epidemia koronawirusa i ograniczenie działalności lokali gastronomicznych, jeszcze bardziej zwiększy znaczenie dostaw i zamówień na wynos. Stale rośnie też udział zamówień online, spodziewamy się, że docelowo będzie to 50-60 proc. wszystkich zamówień. Większość restauracji już teraz stoi przed problemem zarządzania zamówieniami pochodzącymi z różnych źródeł. Standardem jest od 4 do 7 różnych kanałów wpływu zamówień, w tym telefon, strona WWW, bezpośrednio w lokalu, czy przez pośredników takich jak portale. Bez informatyzacji nie ma szans na przetrwanie, bo zwłaszcza w obliczu epidemii i ograniczenia działalności, decydują redukcja kosztów pracowniczych oraz szybkość i trafność podejmowania decyzji biznesowych. Chcemy pomóc polskim restauratorom tu i teraz.”