Travelist: dzięki 500+ Polacy częściej podróżują z dziećmi
Według statystyk Diners Club Polska, między sezonem 2017 a 2018 liczba beneficjentów programu, którzy pojechali na wakacje wzrosła z 25 do 40 procent.
Według badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, jednymi z 10 dziedzin gospodarki, które odznaczają się największą dynamiką wzrostu wydatków po uruchomieniu 500+ jest turystyka i hotelarstwo.
Większy ruch turystyczny w grupie rodzin potwierdzają także analizy Travelist. Wynika z nich, że przez ostatnie trzy lata liczba rezerwacji pobytów wypoczynkowych z udziałem dzieci wzrosła o 28 procent.
Rodzinne wyjazdy stanowią 43 proc. ogólnej liczby bookingów dokonywanych za pośrednictwem serwisu.
Agata Prosińska Director of Sales & Planning w Travelist, powiedziała: „Rodzinne wyjazdy zawsze miały duży udział wśród ogółu rezerwacji dokonywanych na naszej stronie, jednak od momentu wprowadzenia programu 500+ obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży pobytów w hotelach z udziałem dzieci. W naszym serwisie proponujemy kompleksowe pakiety wypoczynkowe dedykowane rodzinnym wczasom i wyjazdom, dostosowane do potrzeb całej rodziny i zawierające specjalne atrakcje dla najmłodszych.”
Szczególną popularnością cieszą się zwłaszcza krótsze, kilkudniowe wyjazdy, zwykle połączone z weekendem. Na rodzinne wycieczki użytkownicy Travelist najchętniej wybierają popularne kurorty. W ciągu ostatnich dwóch lat z maluchami wypoczywali najczęściej w takich miejscach jak Kołobrzeg, Szklarska Poręba, Mielno, Gdańsk, Zakopane. Najwięcej pobytów rodzinnych odbywa się w wakacje (blisko połowa) oraz w ferie (¼). Podróżujący poszukują najczęściej obiektów noclegowych i hoteli gwarantujących możliwość aktywnego spędzenia czasu z dzieckiem i posiadających dodatkowe udogodnienia i atrakcje, z których skorzystać mogą najmłodsi.
Właściciele serwisu przewidują, że po wprowadzeniu świadczenia 500+ również na pierwsze dziecko w lipcu tego roku, jeszcze więcej rodzin będzie decydowało się na częstsze wyjazdy turystyczne przez co zainteresowanie usługami oferowanymi przez portale rezerwacyjne wzrośnie.
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty