„Polska Zobacz Więcej” rusza za dwa tygodnie
Akcja, podczas której będzie można za połowę ceny kupić w Polsce noclegi, bilety wstępu, przejazdy i przeloty, odbędzie się w weekend 15-17 marca. Polska Organizacja Turystyczna i Ministerstwo Sportu i Turystyki zorganizowały spotkanie z dziennikarzami i debatę poświęconą zagadnieniu wydłużenia sezonu turystycznego.
Akcja „Polska Zobacz Więcej – Weekend za pół ceny” odbędzie się po raz szósty, wiosenna edycja promowana jest obecnie w mediach. W restauracji Belvedere w Łazienkach Królewskich w Warszawie spotkali się z dziennikarzami twórcy akcji oraz niektórzy jej uczestnicy. Tematem rozmowy, oprócz samej akcji, były sposoby na wydłużenie sezonu turystycznego.
„Jako ambasador Polski na świecie otwieramy pokłady dla tych, którzy chcą zwiedzić nasz kraj. Cieszy nas każda inicjatywa wydłużająca sezon turystyczny, bo korzystają na tym wszyscy uczestnicy rynku” – mówił Rafał Milczarski, prezes PLL LOT.
„Rozwój połączeń lotniczych sprzyja rozwojowi hotelarstwa, traktujemy akcję POT od początku jako akcję marketingową, nie tylko sprzedażową. Oczywiście oferujemy w hotelach możliwości zakupu miejsc w połowie ceny, ale to jest inwestycja w przyszłość. Coraz więcej hotelarzy rozumie, że tu nie chodzi tylko o sprzedaż. Z punktu widzenia tego jednego weekendu być może to się nie opłacać, ale długofalowo – na pewno. Nasze hotele w tym okresie przeważnie są pełne, ale zawsze znajdujemy pokoje w allotmencie, które oferujemy za pół ceny w ramach „Polska zobacz więcej. Uważamy, że ta akcja jest swego rodzaju misją. Mamy dzięki niej szansę wspierania innych hoteli” – przekonywał Georghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego.
„Dla turystyki ważny jest też sport, który jest magnesem dla publiczności. Za wydarzeniami sportowymi ludzie zawsze będą jeździli. 600 mld dolarów rocznie na świecie to branża sportowa, ona bardzo szybko rośnie, a dodatkowo wiąże się z tematami zdrowotnymi, zachęca do dbania o zdrowie, wiąże się z branżą wellness” – mówił Tomasz Zahorski, pełnomocnik zarządu Legii Warszawa.
Damian Konieczny, prezes zarządu Kopalni Soli „Wieliczka” mówił, że jeśli chodzi o szczyt sezonu, boryka się raczej z nadmiarem chętnych, ale co innego poza okresem wakacyjnym.
„Dziś mamy problem z przepustowością, w wysokim sezonie nie jesteśmy wpuścić tylu turystów, ilu byśmy chcieli. Ale kopalnie funkcjonują cały rok, w różnych warunkach pogodowych. Dzięki akcji docieramy do nowych osób, budujemy świadomość. Braliśmy udział w pięciu edycjach, w sumie u nas z akcji skorzystało 10 tys. osób” – powiedział Damian Konieczny.
„Wszyscy doświadczamy tego samego problemu – jak obsłużyć turystę w czasie wysokiego sezonu, kiedy brakuje wszystkiego: infrastruktury, ludzi. Powinniśmy zrobić wszystko, żeby wydłużyć sezon również po to, żeby dać przedsiębiorcom możliwość rozłożenia przychodów na cały rok. W gastronomii ważna jest tzw. turystyka michelinowa – moglibyśmy bardziej ją promować, to jest coś, co bardzo przyciąga ludzi” – mówił Artur Zymerman, dyrektor generalny Belvedere – Cafe Łazienki Królewskie.
Witold Bańka, Minister Sportu i Turystyki zapowiedział, że jesienna edycja akcji będzie promowana za granicami Polski.
„Jestem przekonany, że to przyciągnie jeszcze więcej partnerów. W 2018 roku 19,3 mln Polskę odwiedziło turystów z zagranicy. Ale widzimy też, że Polacy coraz chętniej wypoczywają w Polsce, w 2018 roku odbyło się 47,5 mln krajowych podróży krótkookresowych i długookresowych. Krótkookresowych było ok. 20 mln, co oznacza kilkuprocentowy wzrost” – powiedział.
Anna Krupka, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki dodała, że turystyka jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż w Polsce. “Ponadto, więcej osób może pozwolić sobie na podróżowanie dzięki środkom, które trafiły do budżetów domowych w ramach programu 500 plus” – dodała.
POWIĄZANE WPISY
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Manifest Krakowski: branża turystyczna Krakowa przedstawia plany zmian dla nowego Prezydenta Miasta
Stowarzyszenie Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, działając…
0 Komentarzy1 Minuty