Kiedy lotniska najbardziej zatłoczone?
W której porze dnia zdarza się najwięcej problematycznych lotów? Kiedy jest najbardziej zatłoczony dzień na lotniskach? AirHelp sprawdził, jak wygląda okres urlopowy na polskim niebie.
Na podstawie statystyk za poprzednie lata firma AirHelp sporządziła przegląd najważniejszych trendów w podróżowaniu z polskich lotnisk podczas wakacji. Jak się okazuje, trasą sprawiającą podróżnym najwięcej problemów jest połączenie pomiędzy Warszawą a Londynem (Heathrow). Aż 58 proc. lotów zrealizowano z 3 godzinnym lub dłuższym opóźnieniem lub je odwołano. Na drugim miejscu uplasowała się trasa Warszawa – Bruksela z 47 proc. wskaźnikiem zakłóconych kursów. Podium zamyka relacja Warszawa – Kraków (45 proc.).
Tłoczny koniec sierpnia
Podczas dwumiesięcznego okresu wakacyjnego to koniec sierpnia jest tym najbardziej zatłoczonym czasem na lotniskach. W poprzednim roku warszawskie Okęcie przeżywało oblężenie 25 sierpnia, podobnie jak i katowicki port lotniczy. W Gdańsku największą liczbę pasażerów odnotowano 23 sierpnia, a w Krakowie 28. We Wrocławiu ten dzień przypadł na 27 sierpnia.
Pechowe piątki
Z danych AirHelp za cały poprzedni rok wynika, że najlepszym dniem na podróżowanie samolotem jest sobota – wskaźnik odwołanych bądź opóźnionych lotów jest wtedy najniższy i wynosi 17,8 proc. Zbliżony wynik jest także we wtorek i w niedzielę – w kolejności 18,4 proc. i 18,5 proc. Najwięcej utrudnień zdarza się w piątki – 24,7 proc. lotów w tym dniu nie odbywa się zgodnie z planem. Najgorszą porą dnia na podróż samolotem jest natomiast wieczór – w godzinach 16:00-21:59 25,3 proc. kursów miało bowiem zakłócenia. Im wcześniej, tym mniejsze ryzyko opóźnienia. Rano (6:00-11:59) ten wskaźnik wyniósł 14,7 proc.
„Większa liczba problematycznych lotów w godzinach wieczornych może wynikać z kumulacji opóźnień z całego dnia. Dlatego mając możliwość wyboru godziny wylotu, decydujmy się na poranek” – radzi Eugeniusz Loski z AirHelp.
Opóźnienia i odwołania
Z badań przeprowadzonych przez IMAS International na zlecenie AirHelp wynika, że co piąty Polak doświadczył w swoim życiu odwołania lub opóźnienia lotu bądź odmowy wejścia na pokład ze względu na przepełnienie samolotu. 39 proc. z nich ubiegało się później o odszkodowanie.
Badanie ilościowe zrealizowane zostało metodą ankiety internetowej na próbie 1004 Polaków w wieku 18-65 lat. Przeprowadził je IMAS International na zlecenie firmy AirHelp.
POWIĄZANE WPISY
8 sierpnia 2025
Wizz Air wdraża nowoczesne technologie pokładowe
Linia lotnicza Wizz Air wprowadza do swoich samolotów rozwiązania mające na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Lipiec kolejnym udanym miesiącem dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
W lipcu 2025 roku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 10 628 pasażerów. Choć to…
0 Komentarzy1 Minuty
5 sierpnia 2025
Ryanair z rekordową liczbą pasażerów w lipcu 2025
Ryanair odnotował najwyższy miesięczny wynik przewozowy w historii działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
4 sierpnia 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenie z Warszawy do Agadiru
Wizz Air ogłosił uruchomienie nowego połączenia z Lotniska Chopina w Warszawie do Agadiru…
0 Komentarzy1 Minuty
1 sierpnia 2025
Ryanair uruchamia sierpniową ofertę Prime Member
Ryanair zapowiedział kolejną odsłonę swojej oferty skierowanej do członków programu…
0 Komentarzy1 Minuty
18 sierpnia 2025
Najbezpieczniejsze tanie linie lotnicze – raport AirAdvisor 2025
AirAdvisor opublikował raport „Global Safety Rankings 2025”, w którym przedstawiono 20…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Nowy system na paryskim lotnisku CDG usprawni przesiadki
Linie lotnicze Air France oraz właściciel lotniska Roissy-Charles de Gaulle (CDG), Groupe…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
PKP Intercity wprowadza apteczki dla zwierząt w Pendolino
PKP Intercity we współpracy z Atelier Wartości, podmiotem ekonomii społecznej z…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów w 2025 roku
Od stycznia do lipca 2025 roku Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów.…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Wizz Air wdraża nowoczesne technologie pokładowe
Linia lotnicza Wizz Air wprowadza do swoich samolotów rozwiązania mające na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Lipiec kolejnym udanym miesiącem dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
W lipcu 2025 roku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 10 628 pasażerów. Choć to…
0 Komentarzy1 Minuty
5 sierpnia 2025
Ryanair z rekordową liczbą pasażerów w lipcu 2025
Ryanair odnotował najwyższy miesięczny wynik przewozowy w historii działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
4 sierpnia 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenie z Warszawy do Agadiru
Wizz Air ogłosił uruchomienie nowego połączenia z Lotniska Chopina w Warszawie do Agadiru…
0 Komentarzy1 Minuty
1 sierpnia 2025
Ryanair uruchamia sierpniową ofertę Prime Member
Ryanair zapowiedział kolejną odsłonę swojej oferty skierowanej do członków programu…
0 Komentarzy1 Minuty
18 sierpnia 2025
Najbezpieczniejsze tanie linie lotnicze – raport AirAdvisor 2025
AirAdvisor opublikował raport „Global Safety Rankings 2025”, w którym przedstawiono 20…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
Nowy system na paryskim lotnisku CDG usprawni przesiadki
Linie lotnicze Air France oraz właściciel lotniska Roissy-Charles de Gaulle (CDG), Groupe…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
PKP Intercity wprowadza apteczki dla zwierząt w Pendolino
PKP Intercity we współpracy z Atelier Wartości, podmiotem ekonomii społecznej z…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów w 2025 roku
Od stycznia do lipca 2025 roku Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów.…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Wizz Air wdraża nowoczesne technologie pokładowe
Linia lotnicza Wizz Air wprowadza do swoich samolotów rozwiązania mające na celu…
0 Komentarzy2 Minuty